Podczas tworzenia strony internetowej dość łatwo wpaść w pułapkę, stawiając kreatywność ponad wygodę użytkownika. Jeżeli strona będzie tylko praktyczna, to będzie wiało nudą. Z drugiej strony, piękna i ciekawa strona, z której nie da się korzystać nie spełni swojego zadania.


Najczęściej popełniane błędy przy www

Zobacz 12 najpopularniejszych błędów popełnianych na stronach WWW oraz rady, jak je naprawić:

Zawartość trudna do szybkiego przeglądania

Przeciętna osoba spodziewa się znaleźć w Internecie to, czego potrzebuje i do tego chce znaleźć to szybko. Jeżeli zawartość strony nie jest na tyle przejrzysta, żeby dało się w niej łatwo zorientować, to będzie szybko męczyć.

Rada: W miarę możliwości używaj nagłówków, wypunktowanych i numerowanych list. Należy również używać obrazków i zdjęć, aby rozbić monotonię długiego tekstu.

Brak wyszukiwarki

Jest ona szczególnie ważna, jeśli masz witrynę z dużą ilością treści. Użytkownicy są przyzwyczajeni do nawigacji w Internecie za pomocą wyszukiwania.

Rada: Dodaj pole wyszukiwarki w prawym górnym rogu witryny, ponieważ jest to miejsce, gdzie użytkownicy będą jej intuicyjnie szukać.

Brak kodu Analytics’a

Analytics mierzy puls Twojej strony. Jeśli nie wiesz, co ludzie robią w serwisie , to nie możesz też wiedzieć, co się sprawdza i przynosi oczekiwane efekty.

Rada: Nie odkładaj tego! Zainstaluj bezpłatnie Google Analytics na swojej stronie internetowej. Jeśli potrzebujesz pomocy, odwiedź stronę: Google Analytics Pierwsze kroki.

Nieporządek na stronie

Chaotyczne serwisy są odpychające. Widząc menu boczne wypełnione reklamami oraz nadmiar obrazków i animacji, większość użytkowników po prostu opuści stronę.

Rada: Uprość układ strony poprzez pozbycie się wszystkiego, co nie jest absolutnie potrzebne. Upewnij się, że wykorzystujesz nagłówek swojej witryny, umieszczając na niej powitanie, formularz rejestracji i wyszukiwarkę.

by Tsahi Levent-Levi

Brak wyraźnego kierunku

Każda podstrona Twojej witryny, powinna działać na rzecz wspólnego celu. Czy celem witryny jet promocja produktu? Prezentacja Twoich talentów? Pozyskanie funduszy dla organizacji charytatywnej?

Rada: Ustal cel swojej stronie i upewnij się, że cała jej zawartość pracuje dla osiągnięcia tego celu.

Słaba czytelność

Jeżeli tekst jest zbyt duży lub zbyt mały, wybrana czcionka jest trudna do odczytania, a jej kolor jest jaskrawy, to czytelnik może się łatwo zniechęcić.

Rada: Uzyj 12 ? punktowego rozmiaru (12px) czcionki w kolorze, który kontrastuje z tłem. Wybieraj fonty, które dobrze się czyta. Skorzystaj zarówno z własnego wrażenia, jak i czyjejś opinii.

Strona jest trudna w nawigacji

Nawigacja jest przewodnikiem po całej Twojej witrynie. Jeżeli jest trudna do znalezienia, niejednoznaczna i nie daje jasnych wskazówek użytkownikowi, to strona rozczaruje.

Rada: Umieść pasek nawigacji w widocznym miejscu na stronie. Podczas tworzenia strony www użyj prostych, łatwo rozpoznawalnych haseł takich jak „O nas”, „Produkty ” i ” Kontakt „. Nawigacja powinna także informować użytkownika na jakiej podstronie aktualnie się znajduje np. zmieniając kolor odpowiedniej zakładki.

Zła rozdzielczość witryny

Użytkownicy nie powinni być zmuszeni do przewijania w poziomie, aby zobaczyć pełną zawartość witryny. Było to do przyjęcia w 1996 roku, ale dzisiaj już nie.

Rada: Można rozwiązać ten problem używając relatywnej szerokości witryny, dopasowującej się do każdego ekranu. Ustaw relatywną szerokość <body> w kodzie HTML strony lub zdefiniuj szerokość tego elementu na 100% ({width:100%;}) w stylach CSS.

Strona nie jest spójna wizualnie

Jeżeli układ, kolorystyka i temat Twojej strony WWW istotnie się zmienia, to wywołuje poczucie chaosu.

Rada: Traktuj swoją stronę, jak książkę. Wszystkie podstrony powinny wyglądać, jakby były wizualnie powiązane.

Automatyczne odtwarzanie muzyki lub video

Wideo, które automatycznie zaczyna się odtwarzać po załadowaniu strony może być zaskakujące i bardzo denerwujące dla użytkownika. Podobnie niekorzystna jest auto-odtwarzająca się muzyka.

Rada: Wyłącz funkcję automatycznego odtwarzania dla wszystkich treści witryny. Pozwól odwiedzającym wybrać, co chcą oglądać lub czego słuchać.

Niezgodność strony z urządzeniami i przeglądarkami

To prosty, ale ważny aspekt projektowania stron internetowych, które zbyt często jest pomijany. To, że Twoja strona wygląda bez zarzutu w Firefoksie wcale nie oznacza, że również świetnie wygląda w Chromie.

Rada: Przetestuj swoją stronę na popularnych przeglądarkach i systemach operacyjnych (Firefox, Chrome, IE, Safari, Opera). Emulatory urządzeń mobilnych są dobre do testowania, ale warto wykorzystać rzeczywiste urządzenia.

Brak możliwości subskrypcji

Bardzo poważnym błędem, popełnianym przez wielu posiadaczy stron WWW, jest brak możliwości kontaktu z użytkownikami serwisu.

Rada: Skorzystaj z wybranej usługi do zarządzania mailingiem, a następnie dodaj prosty formularz subskrypcji na swojej stronie. Jeszcze skuteczniejszym rozwiązaniem jest zachęcenie do zapisu gratisem, takim jak darmowy e-book lub raport.

Na każdej stronie można coś poprawić i udoskonalić. Przyjazna dla użytkownika strona WWW jest wielkim atutem. Upewnij się, że Twój serwis jest najlepszy, jak to możliwe.

Chcesz stworzyć własną stronę www? Zacznij od domeny! Możesz wybierać spośród domen zagranicznych, nowych i regionalnych, a także IDN).

Źródło Domeny.pl

(foto by by EMMEALCUBO via flickr.com,

foto by Tsahi Levent-Levi via flickr.com)

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Inne

Jak założyć stronę internetową?

Jak założyć stronę internetową?

Strona internetowa to wciąż silny punkt styku marki z Klientem. Nie bez powodu nazywamy ją cyfrową wizytówką dostępną 24 godziny na dobę. Jak założyć własną www? Sprawdź czego potrzebujesz.

Czytaj dalej >>
Podkręć swój marketing dzięki podcastom

Podkręć swój marketing dzięki podcastom

Zastanawiasz się nad tworzeniem podcastów dla swojej firmy? Podcasty są potężnym narzędziem dla każdego rodzaju biznesu, pozwalającym usłyszeć Twój głos (dosłownie) na przepełnionym rynku. Chociaż wciąż są stosunkowo nowe...

Czytaj dalej >>
5 sposobów wykorzystania Quora do budowania marki

5 sposobów wykorzystania Quory do budowania marki

Niezależnie od tego, czy myślisz, że już wycisnąłeś ostatnie soki z serwisów jak Google i Facebook, czy po prostu chcesz inaczej podejść do content marketingu, Quora może być cennym dodatkiem do Twojego arsenału.

Czytaj dalej >>