Liczy się pierwsze wrażenie – a w wypadku Internetu za pierwsze wrażenie odpowiada Twoja strona www. To tutaj wchodzą Twoi potencjalni klienci i to, co najpierw zobaczą decyduje o tym czy dojdzie do transakcji czy też nie.

Problem z działaniem w internecie polega na tym, że brakuje tu ludzkich interakcji. W przeciwieństwie do sklepów tradycyjnych, e-commerce nie dysponuje kimś, kto odczyta nastrój, ton i język ciała klienta, by odpowiednio zareagować. Mimo to sklepy internetowe są w stanie budować wartościowe relacje i o tym właśnie jest ten artykuł. Spójrzmy na 5 sposobów jakimi małe firmy mogą się posłużyć, by nawiązać relację pełną zaufania z potencjalnym klientem.

1. Wykorzystuj media społecznościowe

Aby komunikować się ze swoimi klientami musisz przebywać tam, gdzie oni. Koniecznością jest obecność w kilku najważniejszych sieciach społecznościowych z zachowaniem spójności komunikacji pomiędzy nimi. Zakładanie profili bez prowadzenia ich tworzy złe wrażenie. Ponadto ludzie korzystają z social media, by być na bieżąco lub po prostu dla rozrywki, więc postaraj się, aby Twoje komunikaty nie były zbyt sprzedażowe. Dostosuj się używając tonu i stylu przypominającego rozmowę, a jednocześnie spójnego z linią Twojej marki. Kluczowym jest, aby najpierw zaoferować korzyści, a dopiero potem prosić o skorzystanie z oferty.

2. Wybierz właściwą domenę

Twój adres internetowy to pierwszy punkt kontaktu z nowym klientem. Inwestycja we właściwy adres jest zatem uzasadniona. Dobra domena jest krótka, prosta, łatwa do zapamiętania i chwytliwa. Wybierz taką, która dodatkowo pozycjonuje Twój biznes jako nowoczesny i fajny.

Przypuśćmy, że sprzedajesz przez internet metalowe kubki. Możesz zdecydować się na domenę w stylu sklepzmetalowymikubkami.pl lub metalowekubki.store. Jedna z nich krótka, prosta i intuicyjna. Łatwo zgadnąć która.

3. Prowadź programy lojalnościowe

Jednym ze sposobów na zbudowanie długookresowej lojalności i zaufania wśród klientów jest prowadzenie programów lojalnościowych. Wiadomo, że Twoi obecni klienci są zainteresowani Twoimi produktami. Oferowanie korzyści w zamian za lojalność wzmacnia Waszą relację, a jednocześnie wysyłasz komunikat, że Ci zależy.

Oferowanie specjalnych promocji, rabatów, ofert tylko dla uczestników programu lojalnościowego to tylko niektóre ze sposobów na uszczęśliwienie klientów. Sprawdź kilka z nich i sam się przekonaj, które u Ciebie działają najlepiej. Upewnij się jednak, że są one łatwe w użyciu, a realizacja korzyści nie jest frustrującym procesem. Jeśli wszystko będzie zbyt skomplikowane, klienci odejdą.

4. Zainwestuj w certyfikat SSL

Instalacja certyfikatu SSL (secure sockets layer) sprawia, że w przeglądarkach internetowych przed nazwą Twojej domeny zamiast http:// pojawia się https://. To dodatkowe „s” oznacza ‘secure’ i mówi Twoim użytkownikom, że na stronie można bezpiecznie przeprowadzać transakcje.

Za certyfikat trzeba zapłacić i to także podnosi Twoją wiarygodność. Jeśli bowiem chciało Ci się inwestować w SSL, znaczy to że traktujesz swój biznes i dane swoich klientów poważnie. Zatem zdobądź certyfikat SSL, szczególnie jeśli zależy Ci, aby na stronie dochodziło do transakcji.

5. Obsługa klienta to priorytet

Tam, gdzie w grę wchodzi obsługa klienta oczywistym jest, że musi ona być nienaganna. Nic tak nie drażni klienta jak zła lub bierna obsługa. W wielu przypadkach wszystko, czego klient pragnie to mieć przekonanie, że jego potrzeby są ważne. Świadomość klienta, że wykraczasz poza zakres obowiązków, jeśli chodzi o obsługę, pokazuje jak bardzo Ci zależy.

Budowanie zaufania i lojalności są ważne dla każdej firmy i wymaga czasu i środków. Na konkurencyjnym rynku, klienci nie zostaną przy Tobie jeśli nie poczują się dowartościowani. Omówione 5 kroków sprawi, że potencjalni klienci poczują pewność, że dostosowujesz się do ich potrzeb dbając jednocześnie o bezpieczeństwo.

Rozpoczynasz przygodę online? Oprócz własnej domeny (możesz wybierać spośród domen zagranicznych,nowych i regionalnych, a także IDN) przyda Ci się hosting i certyfikat SSL.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Domena .eu. Europejskie standardy bezpieczeństwa.

Domena .eu - europejskie standardy bezpieczeństwa

Domena europejska to jedna z najchętniej rejestrowanych domen na świecie. Jak rozwijała się domena .eu i jakie priorytety w zakresie jej bezpiecznego użytkowania wprowadza EURid?

Czytaj dalej >>

Dr Irena Eris - sukces pisany pasją

Wiedza, determinacja, a przede wszystkim pasja to motywacja, która nakręca do działania. Maksyma, którą od lat wyznaje założycielka marki Dr Irena Eris, pozwoliła przekuć idee w sukces i stać się wiodącą marką kosmetyczną na mapie Europy.

Czytaj dalej >>
Gastop - od lokalnej firmy do międzynarodowej ekspansji.

Ile potrzeba domen, żeby podbić świat?

Zobacz historię sukcesu naszego Klienta. Firma GASTOP rozpoczęła swoją działalność w 1996 r., kiedy Internet w Polsce dopiero raczkował. Jak spółka wykorzystała nowe możliwości? Jak ważna jest współpraca z zaufanymi partnerami biznesowymi?

Czytaj dalej >>