Liczy się pierwsze wrażenie – a w wypadku Internetu za pierwsze wrażenie odpowiada Twoja strona www. To tutaj wchodzą Twoi potencjalni klienci i to, co najpierw zobaczą decyduje o tym czy dojdzie do transakcji czy też nie.

Problem z działaniem w internecie polega na tym, że brakuje tu ludzkich interakcji. W przeciwieństwie do sklepów tradycyjnych, e-commerce nie dysponuje kimś, kto odczyta nastrój, ton i język ciała klienta, by odpowiednio zareagować. Mimo to sklepy internetowe są w stanie budować wartościowe relacje i o tym właśnie jest ten artykuł. Spójrzmy na 5 sposobów jakimi małe firmy mogą się posłużyć, by nawiązać relację pełną zaufania z potencjalnym klientem.

1. Wykorzystuj media społecznościowe

Aby komunikować się ze swoimi klientami musisz przebywać tam, gdzie oni. Koniecznością jest obecność w kilku najważniejszych sieciach społecznościowych z zachowaniem spójności komunikacji pomiędzy nimi. Zakładanie profili bez prowadzenia ich tworzy złe wrażenie. Ponadto ludzie korzystają z social media, by być na bieżąco lub po prostu dla rozrywki, więc postaraj się, aby Twoje komunikaty nie były zbyt sprzedażowe. Dostosuj się używając tonu i stylu przypominającego rozmowę, a jednocześnie spójnego z linią Twojej marki. Kluczowym jest, aby najpierw zaoferować korzyści, a dopiero potem prosić o skorzystanie z oferty.

2. Wybierz właściwą domenę

Twój adres internetowy to pierwszy punkt kontaktu z nowym klientem. Inwestycja we właściwy adres jest zatem uzasadniona. Dobra domena jest krótka, prosta, łatwa do zapamiętania i chwytliwa. Wybierz taką, która dodatkowo pozycjonuje Twój biznes jako nowoczesny i fajny.

Przypuśćmy, że sprzedajesz przez internet metalowe kubki. Możesz zdecydować się na domenę w stylu sklepzmetalowymikubkami.pl lub metalowekubki.store. Jedna z nich krótka, prosta i intuicyjna. Łatwo zgadnąć która.

3. Prowadź programy lojalnościowe

Jednym ze sposobów na zbudowanie długookresowej lojalności i zaufania wśród klientów jest prowadzenie programów lojalnościowych. Wiadomo, że Twoi obecni klienci są zainteresowani Twoimi produktami. Oferowanie korzyści w zamian za lojalność wzmacnia Waszą relację, a jednocześnie wysyłasz komunikat, że Ci zależy.

Oferowanie specjalnych promocji, rabatów, ofert tylko dla uczestników programu lojalnościowego to tylko niektóre ze sposobów na uszczęśliwienie klientów. Sprawdź kilka z nich i sam się przekonaj, które u Ciebie działają najlepiej. Upewnij się jednak, że są one łatwe w użyciu, a realizacja korzyści nie jest frustrującym procesem. Jeśli wszystko będzie zbyt skomplikowane, klienci odejdą.

4. Zainwestuj w certyfikat SSL

Instalacja certyfikatu SSL (secure sockets layer) sprawia, że w przeglądarkach internetowych przed nazwą Twojej domeny zamiast http:// pojawia się https://. To dodatkowe „s” oznacza ‘secure’ i mówi Twoim użytkownikom, że na stronie można bezpiecznie przeprowadzać transakcje.

Za certyfikat trzeba zapłacić i to także podnosi Twoją wiarygodność. Jeśli bowiem chciało Ci się inwestować w SSL, znaczy to że traktujesz swój biznes i dane swoich klientów poważnie. Zatem zdobądź certyfikat SSL, szczególnie jeśli zależy Ci, aby na stronie dochodziło do transakcji.

5. Obsługa klienta to priorytet

Tam, gdzie w grę wchodzi obsługa klienta oczywistym jest, że musi ona być nienaganna. Nic tak nie drażni klienta jak zła lub bierna obsługa. W wielu przypadkach wszystko, czego klient pragnie to mieć przekonanie, że jego potrzeby są ważne. Świadomość klienta, że wykraczasz poza zakres obowiązków, jeśli chodzi o obsługę, pokazuje jak bardzo Ci zależy.

Budowanie zaufania i lojalności są ważne dla każdej firmy i wymaga czasu i środków. Na konkurencyjnym rynku, klienci nie zostaną przy Tobie jeśli nie poczują się dowartościowani. Omówione 5 kroków sprawi, że potencjalni klienci poczują pewność, że dostosowujesz się do ich potrzeb dbając jednocześnie o bezpieczeństwo.

Rozpoczynasz przygodę online? Oprócz własnej domeny (możesz wybierać spośród domen zagranicznych,nowych i regionalnych, a także IDN) przyda Ci się hosting i certyfikat SSL.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Jak sprawdzić czy domena trafiła na listę spamu?

Jak sprawdzić czy domena trafiła na listę spamu?

Budując i rozwijając swoją ofertę, zależy Ci aby domena była dostępna 24h, a kontakt z Klientami poprzez skrzynkę mailową skuteczny i szybki. Niekiedy zdarzyć się może, że domena znalazła się na liście spamu.

Czytaj dalej >>
Ciekawe transakcje na rynku domen

Ciekawe transakcje na rynku domen

Wydaje Ci się, że rejestracja domeny internetowej to tylko niezbędny element obecności online? Stawiasz stronę i potrzebujesz domeny. Otóż nie! O tym, że domena może być dobrym sposobem na biznes mówią wartości transakcji, które odnotowujemy na rynku domen. Zobacz najciekawsze.

Czytaj dalej >>
Itaka. Świadomie do celu

Itaka. Świadomie do celu

Itaka od 32 lat kreuje dla nas niezapomniane doświadczenia podróżnicze. Zaszczytny tytuł lidera wśród polskich biur podróży zobowiązuje do ciągłego poszerzania portfolio usług. Nie mniej ważna jest świadoma obecność w sieci i ciągłe podejmowanie działań wspierających bezpieczeństwo użytkowników.

Czytaj dalej >>