Co znajdziesz w tym artykule:
Niezależnie od tego, czy myślisz, że już wycisnąłeś ostatnie soki z serwisów pierwszego wyboru takich jak Google i Facebook, czy po prostu chcesz spróbować czegoś nowego i chcesz inaczej podejść do content marketingu, Quora może być cennym dodatkiem do Twojego arsenału.
Ale zanim zaczniesz korzystać z Quory, zacznij od podstaw. Są to: świetna strona internetowa i odpowiednia nazwa domeny. Większość przedsiębiorców, gdy nie może znaleźć nazwy domeny pierwszego wyboru, dodaje więcej słów lub liczb, aby zmienić nazwę marki. Jest to jednak kompromis, na który nie może sobie pozwolić firma. Twoja marka to tożsamość Twojej firmy. Jeśli nazwa Twojej domeny nie jest dostępna w starszych rozszerzeniach domeny, możesz rozważyć wybranie nowych, bardziej znaczących rozszerzeń, takich jak .TECH, .STORE, .SITE, .SPACE, .ONLINE, .PRESS i inne.
Ponieważ te rozszerzenia są wciąż stosunkowo nowe, istnieje duże prawdopodobieństwo, że łatwo znajdziesz na nich nazwę domeny pierwszego wyboru.
Gdy masz już świetną tożsamość online, możesz zacząć ją promować na wszystkich platformach, w tym na Quora. Ta platforma pytań i odpowiedzi (Q&A), założona w 2009 roku, przyciąga miesięcznie ponad 300 milionów użytkowników z różnych środowisk i nic dziwnego, że trafiła na radar marketerów jako sposób na wywieranie wpływu, budowanie tożsamości marki i łączenie się z odbiorcami w sposób sposób na zwiększenie ruchu i sprzedaż.
Po polsku Quora dostępna jest od grudnia 2019 roku pod adresem: https://pl.quora.com/

Quora wyróżnia się na tle innych platform przede wszystkim na dwa sposoby:
- Popularność na Quorze zależy wyłącznie od autorytetu. Odpowiedzi, które oferują największą wartość, uzyskują maksymalne pozytywne głosy i budują reputację autora jako wiarygodnego i dużo wnoszącego źródła.
- Treści na Quorze są wieczne, tj. nigdy nie są usuwane. Możesz odpowiadać na pytania, które zostały opublikowane nawet 10 lat temu i wskrzesić tematy, które nie są nowe, ale nadal mają znaczenie dla Twojej firmy.
Jak używać Quory do marketingu
Jeśli jesteś nowy na Quorze, te podstawy mogą dać Ci niezłe wyobrażenie o tym, jak działa platforma i jakie kroki możesz podjąć, aby zbudować swoją markę.
Uzupełnij swój profil
Quora zapewnia użytkownikom wyjątkową zaletę polegającą na możliwości tworzenia różnych biogramów, co może być korzystne, gdy jesteś ekspertem w wielu sprawach i chcesz podkreślić wiedzę specjalistyczną najbardziej odpowiednią dla pytania, na które odpowiadasz. Tak więc, jeśli jesteś pisarzem, fotografem, a także ekspertem od gitary, możesz utworzyć profile dla wszystkich trzech specjalizacji i dodać swój kluczowy obszar specjalizacji.
Profile Quora zapewniają wystarczająco dużo miejsca na podkreślenie swojego autorytetu, więc upewnij się, że wypełniłeś wszystkie dostępne sekcje, takie jak wykształcenie, zatrudnienie i dane uwierzytelniające Cię.
Po wypełnieniu wszystkich pól musisz wybrać najważniejsze elementy i podsumować je w 50-znakowej biografii. Kiedy odpowiadasz na pytanie, widoczne jest tylko pierwszych 50 znaków twojego biografii, więc naprawdę upewnij się, że są to ważne informacje.
Znajdź pomysły na treść
Quora to jeden z najłatwiejszych sposobów wyszukiwania tematów dla content marketingu. Każdego dnia na Quorze zadawane są tysiące pytań, zarówno przez ekspertów, jak i ogół społeczeństwa.
Oto jak możesz wydobywać z Quory pomysły na treści:
- Zacznij od wyszukania słów kluczowych związanych z Twoją firmą i wiedzą.
- wyniki wyszukania możesz przeglądać na podstawie ich typu, autora i czasu.
- Po wybraniu Topics (Tematy) zobaczysz tematy dyskusji związane z Twoimi słowami kluczowymi i liczbą obserwujących dla każdego z nich. Tematy, które mają dużą liczbę obserwujących i są najnowsze, mogą być dla Ciebie najbardziej odpowiednie.
- Wybierając Questions (Pytania), masz rzetelne wyobrażenie o tym, jakie pytania są najczęściej zadawane i odpowiadasz na te pytania we własnej treści.
- Gdy wybierzesz Answers (Odpowiedzi), poszukaj tych, które mają najwięcej głosów pozytywnych. Mogą Ci one pomóc tworzyć własne treści w taki sposób, aby zapewnić odbiorcom najlepsze rozwiązania.
- Możesz także wyszukiwać ekspertów i liderów w swojej branży i śledzić ich, aby być na bieżąco z najpopularniejszymi tematami.
Odpowiadaj na właściwe pytania
Zgodnie z tą odpowiedzią na Quora, w listopadzie 2019 na platformie było 61 milionów pytań i 108 milionów odpowiedzi. Ta statystyka jest dowodem na to, że powinieneś znaleźć nie tylko najistotniejsze pytania, ale także możliwości, które przyniosą Ci więcej pozytywnych głosów i obserwujących, którym będziesz mógł odpowiedzieć.
Jest kilka rzeczy, o których musisz pamiętać, aby znaleźć takie pytania:
- Kiedy pytania dotyczą tematów, które obserwujesz, otrzymasz powiadomienie na swoją skrzynkę pocztową. Jeśli masz uprawnienia, aby odpowiedzieć na te pytania, odpowiedz na nie natychmiast, zanim inni wcisną swoje 5 groszy.
- Aby znaleźć więcej pytań, regularnie wyszukuj słowa kluczowe związane z treścią na swoim blogu lub produktami lub usługami, które chcesz promować.
- Po kliknięciu przycisku „Odpowiedz” w menu głównym, będziesz mógł zobaczyć pytania, które odnoszą się do informacji w Twoim profilu, takie jak tematy, które obserwujesz lub które mogą Cię zainteresować, oraz Twoje dane uwierzytelniające.
- Najlepiej odpowiadać na te pytania, które zostały niedawno opublikowane, mają dużo wyświetleń, ale mniej odpowiedzi. Takie pytania mogą zwiększyć Twoje szanse na zdobycie głosów za.
- Po udzieleniu odpowiedzi na kilka pytań zaczniesz otrzymywać prośby o udzielenie odpowiedzi, co oznacza, że ludzie zaczną postrzegać Cię jako eksperta branżowego.
- Nie odpowiadaj jednak na pytania tylko po to, żeby odpowiedzieć. Musisz mieć uzasadnioną odpowiedź na dany temat, w przeciwnym razie Twoje wysiłki mogą przynieść odwrotny skutek.
Planuj odpowiedzi
Teraz, gdy wiesz jak zidentyfikować właściwe pytania, nadszedł czas, aby sformułować odpowiedzi, które nie tylko wpłyną na odbiorców, ale także pomogą Ci osiągnąć cele marketingowe. Oto kilka rzeczy, o których musisz pamiętać podczas formułowania odpowiedzi:
Bądź jasny, zwięzły i poprawny
Traktuj swoje odpowiedzi jak artykuł, który piszesz dla gazety lub czasopisma. Pisz w sposób angażujący i zwięzły. Unikaj gadatliwości i banalnych stereotypów. Przestrzegaj najwyższych standardów redakcyjnych. Jeśli gramatyka nie jest Twoją mocną stroną, poproś kogoś o poprawienie Twoich odpowiedzi, zanim je opublikujesz.
Odpowiadaj jak autorytet
Przyjazny, ekspercki ton najlepiej sprawdza się w przypadku odpowiedzi na Quorze. Chcesz być znany jako osoba posiadająca wiedzę, ale także ktoś, kto jest przystępny i można się z nim zaprzyjaźnić.
Zapewnij wartość
Twoje odpowiedzi muszą dostarczać autentycznych, wykonalnych rozwiązań problemów przedstawionych w pytaniach. Możesz także czerpać z osobistych doświadczeń, aby nadać swoim odpowiedziom większą wiarygodność. Wykorzystaj statystyki, wykresy, zdjęcia i studia przypadków, aby uzasadnić swoje odpowiedzi. Unikaj sprzedaży, ponieważ jest to sprzeczne z założeniami platformy i przyciąga negatywną uwagę.
Wykorzystaj swój blog
W swoich odpowiedziach możesz podać linki do odpowiednich treści z Twojego bloga, ale nie dodawaj linku bez kontekstu. Rozpocznij swoją odpowiedź jako podsumowanie treści, które chcesz połączyć. Gdy już przyciągniesz uwagę czytelnika i przekonasz go o wartości, jaką możesz zapewnić, możesz dodać wiersz przedstawiający Twój blog wraz z linkiem.
Wypróbuj reklamy
Chociaż Quora nie jest ogólnie postrzegana jako miejsce handlu, oferuje firmom możliwość reklamowania się. Reklamy w serwisie Quora mają kilka zalet:
Łatwe w użyciu
System jest podobny do Google Ads i Facebook Ads, więc jeśli znasz te platformy, korzystanie z Quora Ads będzie dla Ciebie bułką z masłem.
Przyciągają wysokiej jakości ruch
Nie jest to platforma typu handlowego, co jest zaletą, ponieważ pomoże Ci przyciągnąć bardziej autentyczną i niszową publiczność.
Niedrogie
Opierają się na tym samym modelu rozliczeniowym co Google Ads, w którym określasz cenę ofertową kosztu kliknięcia (CPC). Minimalny dzienny budżet na reklamy w serwisie Quora to zaledwie 5 USD.
Łatwe do śledzenia
Quora nie przytłacza Cię danymi, oferując tylko te podstawowe, które mają największe znaczenie, takie jak wyświetlenia, kliknięcia i CPC (koszt kliknięcia). Jeśli jesteś nowy w reklamie w mediach społecznościowych, jest to świetne miejsce, aby nauczyć się podstaw.
Pomagają zdefiniować odbiorców
Wybierając tematy, lokalizacje i platformy, na których mają być wyświetlane Twoje reklamy, możesz zapewnić, że dotrą one do najbardziej odpowiednich odbiorców. Quora poda również sugestie, a nawet przedstawi wskazówki dotyczące stawek CPC.
Pomagają śledzić konwersję
Quora umożliwia śledzenie konwersji w Twojej witrynie wynikających z Twoich reklam za pomocą Conversion Pixel. Udostępnia kod, który możesz dodać do strony internetowej, aby śledzić konwersje. Na chwilę obecną możesz używać tylko jednego piksela konwersji.
Wnioski
Najważniejszą rzeczą do zrozumienia podczas korzystania z Quora jest to, że nie jest to platforma, na której możesz wprost promować swoją firmę, swoje produkty, a nawet swojego bloga. Przede wszystkim buduj swoją wiarygodność, odpowiadając na jak najwięcej istotnych pytań w najbardziej kompetentny i szczery sposób.
Gdy zdobędziesz znaczącą liczbę obserwujących i zaczniesz otrzymywać pytania skierowane bezpośrednio do Ciebie, jest to czas, aby zacząć promować swoje interesy biznesowe, subtelnie, skupiając się na wartości, a nie na reklamowaniu.