Wyniki badań „Kupuję w Internecie” Izby Gospodarki Elektronicznej pokazują jak ważnym narzędziem sprzedaży jest Internet. 12,5 mln spośród 21,6 mln Internautów w Polsce odwiedza sklepy online. Głównymi zaletami wymienianymi przez Internautów są dostępność sklepów internetowych przez całą dobę (86%), dostawa do domu (81%) oraz łatwość porównywania ofert (81%).


Zakupy online

Najczęściej wybieraną kategorią jest odzież (28%), ale za to największy wzrost zainteresowania w ciągu ostatnich 5 lat odnotowała kategoria perfum i kosmetyków – aż 460%. Ten przyrost jest związany z tym, że dopiero od niedawna drogerie i perfumerie pojawiają się w sieci.

Internauci uważają, że e-zakupy są łatwe i wygodne i co więcej tańsze od tradycyjnych zakupów. Przybywa Internautów, co wpływa na wzrost osób kupujących online. W ciągu ostatnich 5 lat liczba osób wykonujących e-zakupy wzrosła o 43%.


To badanie potwierdza jak ważne jest zaistnienie w sieci. Nie wystarczy dobra lokalizacja w terenie. Coraz częściej klienci sięgają do Internetu, aby znaleźć odpowiednie dla siebie produkty. Aby założyć sklep wystarczy jedynie wybrać adres www, dobrać odpowiedni dla siebie hosting, postawić stronę www i gotowe. Obecnie rynek powiększa się z dnia na dzień o kolejne nowe adresy www. Końcówki .shoes , .toys , .shopping i inne czekają na zainteresowanych.

O badaniu

Raport został opracowany w ramach drugiej edycji akcji edukacyjnej „Kupuję w Internecie”. Organizatorem akcji jest Izba Gospodarki Elektronicznej. Tegoroczna akcja promocyjna odbędzie się w listopadzie. Edukacja konsumentów trwa przez cały rok. Partnerzy raportu i akcji: Codemedia, Gemius Polska.

Prowadzisz sklep internetowy? Zapewnij najwyższe standardy bezpieczeństwa. Wybierz certyfikat SSL o poziomie walidacji DV, OV lub EV.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Aktualności

Standard BIMI. Przygotuj swoje logo

Standard BIMI. Przygotuj swoje logo

BIMI, czyli Brand Indicators for Message Identification to standard, za pomocą którego Twoja wiadomość e-mail obok treści, pokaże także logo Twojej marki. Jak przygotować właściwe logo?

Czytaj dalej >>
Ciekawe transakcje na rynku domen

Ciekawe transakcje na rynku domen

Wydaje Ci się, że rejestracja domeny internetowej to tylko niezbędny element obecności online? Stawiasz stronę i potrzebujesz domeny. Otóż nie! O tym, że domena może być dobrym sposobem na biznes mówią wartości transakcji, które odnotowujemy na rynku domen. Zobacz najciekawsze.

Czytaj dalej >>
Zagrożenia w internecie. Mapa anty(bezpieczeństwa).

Zagrożenia w Internecie. Mapa (anty)bezpieczeństwa

Zagrożenia w internecie. Jak wygląda globalna mapa (anty)bezpieczeństwa. Co powinno nas zaniepokoić? Zobacz nasz przegląd ostatnich ataków w sieci.

Czytaj dalej >>