Wyniki badań „Kupuję w Internecie” Izby Gospodarki Elektronicznej pokazują jak ważnym narzędziem sprzedaży jest Internet. 12,5 mln spośród 21,6 mln Internautów w Polsce odwiedza sklepy online. Głównymi zaletami wymienianymi przez Internautów są dostępność sklepów internetowych przez całą dobę (86%), dostawa do domu (81%) oraz łatwość porównywania ofert (81%).


Zakupy online

Najczęściej wybieraną kategorią jest odzież (28%), ale za to największy wzrost zainteresowania w ciągu ostatnich 5 lat odnotowała kategoria perfum i kosmetyków – aż 460%. Ten przyrost jest związany z tym, że dopiero od niedawna drogerie i perfumerie pojawiają się w sieci.

Internauci uważają, że e-zakupy są łatwe i wygodne i co więcej tańsze od tradycyjnych zakupów. Przybywa Internautów, co wpływa na wzrost osób kupujących online. W ciągu ostatnich 5 lat liczba osób wykonujących e-zakupy wzrosła o 43%.


To badanie potwierdza jak ważne jest zaistnienie w sieci. Nie wystarczy dobra lokalizacja w terenie. Coraz częściej klienci sięgają do Internetu, aby znaleźć odpowiednie dla siebie produkty. Aby założyć sklep wystarczy jedynie wybrać adres www, dobrać odpowiedni dla siebie hosting, postawić stronę www i gotowe. Obecnie rynek powiększa się z dnia na dzień o kolejne nowe adresy www. Końcówki .shoes , .toys , .shopping i inne czekają na zainteresowanych.

O badaniu

Raport został opracowany w ramach drugiej edycji akcji edukacyjnej „Kupuję w Internecie”. Organizatorem akcji jest Izba Gospodarki Elektronicznej. Tegoroczna akcja promocyjna odbędzie się w listopadzie. Edukacja konsumentów trwa przez cały rok. Partnerzy raportu i akcji: Codemedia, Gemius Polska.

Prowadzisz sklep internetowy? Zapewnij najwyższe standardy bezpieczeństwa. Wybierz certyfikat SSL o poziomie walidacji DV, OV lub EV.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Aktualności

Chocolissimo. Czego oczekują Klienci w komunikacji e-commerce?

Chocolissimo, czyli czego oczekują Klienci w komunikacji e-commerce?

Strategia komunikacji marki, to długofalowy plan, według którego budowana jest relacja z Klientem. Czy w dobie wszechobecnych social mediów, strona www ma jeszcze rację bytu? Zapytaliśmy o to Chocolissimo.

Czytaj dalej >>
jak założyć firmę w 2021 roku

Jak założyć własną firmę w 2021 roku?

Jak założyć firmę w 2021 roku? On-line! Szybko i wygodnie przejdź formalności, nie wychodząc z domu. Wpisu do CEIDG możesz dokonać na 2 sposoby. Zobacz pokrótce, jak to wygląda.

Czytaj dalej >>
komunikacja z klientem. Strona www czy social media?

Komunikacja z Klientem: social media vs. strona internetowa

Strona internetowa czy social media? Traktuj te kanały komplementarnie, nigdy indywidualnie (substytucyjnie). Najlepszym rozwiązaniem dla Twojego biznesu będzie połączenie obu form komunikacji.

Czytaj dalej >>