Prawdopodobnie już wiesz, że wszystkie popularne przeglądarki jak Chrome ostrzegają przed niezaszyfrowanymi stronami za pomocą komunikatu „Not Secure” lub „Niezabezpieczona”. To poważna sprawa. Z badań największych Certificate Authority wynika, że tylko 2% użytkowników pozostałoby na stronie, a tylko 3% podałoby dane swojej karty kredytowej, jeśli witryna nie posiada dobrze już znanej ikony kłódki.

Podstawową funkcją certyfikatu SSL jest ochrona danych przesyłanych między użytkownikiem strony, a serwerem gdzie strona się znajduje. Jednak poza samym szyfrowaniem danych, instalacja certyfikatu niesie ze sobą wiele dodatkowych korzyści dla Ciebie i użytkowników Twojej strony. Przedstawiamy osiem powodów, dla jakich warto stosować certyfikaty SSL.

Zgodność z RODO

RODO, czyli Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, nie formułuje obowiązku korzystania z certyfikatów SSL wprost, przedstawia jednak jasne wymagania, które można spełnić jedynie za pomocą certyfikatów SSL.

1. Uwzględniając stan wiedzy technicznej, koszt wdrażania oraz charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze zagrożenia, administrator i podmiot przetwarzający wdrażają odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający temu ryzyku, w tym między innymi w stosownym przypadku:
a) pseudonimizację i szyfrowanie danych osobowych;

RODO, Artykuł 32 – Bezpieczeństwo przetwarzania

Większy ruch w witrynie

Google punktuje witryny, które korzystają z HTTPS. Wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania to więcej osób na Twojej stronie.


Mniej porzuconych koszyków

Odsetek rezygnacji z rozpoczętych zakupów może wynieść nawet 75%. Dlaczego? Jednym z siedmiu największych obaw osób kupujących online jest brak pewności czy strona jest prawdziwa. Certyfikaty SSL dają poczucie, że witryna jest bezpieczna, co podnosi skłonność do dokonania zakupów.


Więcej konwersji

Większość kupujących online szuka na stronie symboli zaufania, które by uwiarygodniły prawdziwość podmiotu oferującego dane towary lub usługi. Taką rolę pełnią certyfikaty premium EV SSL, które uwiarygadniają podmioty prowadzące działalność, przez co realnie zwiększają liczbę konwersji.


Wykorzystanie HTTP/2

Aby wykorzystać zalety z protokołu HTTP/2 przeglądarki internetowe wymagają instalacji certyfikatu SSL. Nawet jeśli twój hostingodawca ma włączony HTTP/2, a nie posiadasz certyfikatu SSL, nie skorzystasz z możliwości szybszego ładowania stron.


HTTPS to przyszłość

Obecnie już ponad połowa z miliona najczęściej odwiedzanych stron w Internecie używa HTTPS (1) i liczba ta stale rośnie! Jeśli chcesz być postrzegany przez swoich potencjalnych klientów jako profesjonalista, firma nowoczesna – SSL jest oczywistym wyborem.


Przewaga nad konkurencją

Twoi klienci szybko zauważą twoje członkostwo w grupie premium. Instalacja komercyjnego certyfikatu pokazuje, że dbasz o swoją wiarygodność i bezpieczeństwo danych Twoich Klientów.


Uniknięcie ataków pishingowych

Cyberprzestępcy mogą łatwo uzyskać certyfikat DV dla swojej fałszywej witryny i przez to oszukać niczego nie podejrzewających użytkowników. Nie uzyskają jednak certyfikatu Extended Validation (EV). Przeczytaj jak certyfikat EV chroni Ciebie i twoich klientów przed phishingiem

Wybór zatem jest prosty.

Oprócz tego, że certyfikat SSL to must-have standardów szyfrowania, przyczynia się on do zwiększenia szybkości ładowania strony www, ilości osób ją odwiedzających oraz liczby konwersji – czyli wszystkiego, co ważne dla osiągnięcia sukcesu online. Rdzeniem jest zaufanie. Pamiętaj, że masz kontrolę nad tym, jak użytkownicy postrzegają Cię online. Przejrzyj opcje certyfikatów SSL, aby znaleźć ten, który jest odpowiedni dla Ciebie i zyskaj zaufanie swoich klientów, na które zasługujesz.

(1) https://scotthelme.co.uk/alexa-top-1-million-analysis-august-2018/

Jak podobał Ci się ten artykuł?
5 Liczba ocen: 1
Komentarze
  • Odniosę się tylko do punktu o lepszych pozycjach, osobiście nigdy na żadnej stronie nie zauważyłem aby z ssl miała lepsze pozycje czy gorsze niż bez niego. Nigdy nawet drobnego wahnięcia w tym wypadku nie widziałem mimo że podobno jest to jakiś czynnik to dla mnie nie zauważalny. Teraz t już praktycznie wymóg, to nie ma wybrać to czy nie, tylko warto wdrożyć jak najszybciej aby potem w razie czego ni przeinstalowywać stron na inny https

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Bezpieczeństwo

Zagrożenia w internecie. Mapa anty(bezpieczeństwa).

Zagrożenia w Internecie. Mapa (anty)bezpieczeństwa

Zagrożenia w internecie. Jak wygląda globalna mapa (anty)bezpieczeństwa. Co powinno nas zaniepokoić? Zobacz nasz przegląd ostatnich ataków w sieci.

Czytaj dalej >>
ECC. Certyfikaty SSL.

Krzywe eliptyczne w certyfikatach SSL. Teraz silniejsze szyfrowanie

ECC to najnowszy asymetryczny algorytm szyfrowania, który jest alternatywą dla algorytmu RSA. 256-bitowy klucz ECC odpowiada takim samym zabezpieczeniom jak 3,072-bitowy klucz RSA.

Czytaj dalej >>
Certyfikaty VMC i BIMI. Twoje logo w Gmailu

Certyfikaty VMC i BIMI. Twoje logo w Gmailu

Codziennie na nasze skrzynki spływają dziesiątki, a nawet setki wiadomości e-mail. Część z nich zostanie pominięta, niezauważona, część uznamy za spam, a część będą stanowiły różne formy nadużyć. Aby wspomóc firmy w ...

Czytaj dalej >>