ICANN odrzucił aplikację Amazona o nową domenę .amazon oraz jej chińską i japońską wersję.


Domeny bez .amazon


Decyzja została podjęta w oparciu o rekomendację Governmental Advisory Commitee, która z kolei była efektem protestów państw południowoamerykańskich. Wiodącą rolę odegrały w tym przede wszystkim Peru i Brazylia, używając argumentu, że należy zapobiec używaniu tej domeny przez Amazon w związku z potrzebą ochrony interesu publicznego, polegającego na podniesieniu świadomości dotyczącej ochrony i promocji obszaru Amazonii.

Amazon z kolei twierdzi, że termin 'Amazon' nie jest terminem geograficznym i rządy interweniujące w celu zakazania użycia jego własnego znaku towarowego łamią prawo międzynarodowe.

Pytanie tylko, co teraz planuje zrobić Amazon, zwłaszcza że firma zainwestowała już w program nowych domen pokaźne środki.
Najprostszym wyjściem w tej sytuacji jest wniosek o ponowne rozpatrzenie wniosku (Reconsideration Request), ale jednocześnie jest też krokiem o najmniejszej szansie na powodzenie. Bardziej realne wydaje się skierowanie sprawy do Independent Review Process. Trzecim rozwiązaniem jest udanie się do sądu, ale tutaj problem jest taki, że wszyscy wnioskodawcy aplikujący o nowe domeny muszą podpisać zobowiązanie, na mocy którego zrzekają się takiej możliwości. Czwarta opcja to negocjacje z rządami zainteresowanych państw. Amazon już nawet próbował tego kroku, oferując ochronę pewnych słów kluczowych, ale bez powodzenia.

Źródło: Domeny.pl / Domain Incite

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Domena .eu. Europejskie standardy bezpieczeństwa.

Domena .eu - europejskie standardy bezpieczeństwa

Domena europejska to jedna z najchętniej rejestrowanych domen na świecie. Jak rozwijała się domena .eu i jakie priorytety w zakresie jej bezpiecznego użytkowania wprowadza EURid?

Czytaj dalej >>

Dr Irena Eris - sukces pisany pasją

Wiedza, determinacja, a przede wszystkim pasja to motywacja, która nakręca do działania. Maksyma, którą od lat wyznaje założycielka marki Dr Irena Eris, pozwoliła przekuć idee w sukces i stać się wiodącą marką kosmetyczną na mapie Europy.

Czytaj dalej >>
Gastop - od lokalnej firmy do międzynarodowej ekspansji.

Ile potrzeba domen, żeby podbić świat?

Zobacz historię sukcesu naszego Klienta. Firma GASTOP rozpoczęła swoją działalność w 1996 r., kiedy Internet w Polsce dopiero raczkował. Jak spółka wykorzystała nowe możliwości? Jak ważna jest współpraca z zaufanymi partnerami biznesowymi?

Czytaj dalej >>