ICANN odrzucił aplikację Amazona o nową domenę .amazon oraz jej chińską i japońską wersję.


Domeny bez .amazon


Decyzja została podjęta w oparciu o rekomendację Governmental Advisory Commitee, która z kolei była efektem protestów państw południowoamerykańskich. Wiodącą rolę odegrały w tym przede wszystkim Peru i Brazylia, używając argumentu, że należy zapobiec używaniu tej domeny przez Amazon w związku z potrzebą ochrony interesu publicznego, polegającego na podniesieniu świadomości dotyczącej ochrony i promocji obszaru Amazonii.

Amazon z kolei twierdzi, że termin 'Amazon’ nie jest terminem geograficznym i rządy interweniujące w celu zakazania użycia jego własnego znaku towarowego łamią prawo międzynarodowe.

Pytanie tylko, co teraz planuje zrobić Amazon, zwłaszcza że firma zainwestowała już w program nowych domen pokaźne środki.
Najprostszym wyjściem w tej sytuacji jest wniosek o ponowne rozpatrzenie wniosku (Reconsideration Request), ale jednocześnie jest też krokiem o najmniejszej szansie na powodzenie. Bardziej realne wydaje się skierowanie sprawy do Independent Review Process. Trzecim rozwiązaniem jest udanie się do sądu, ale tutaj problem jest taki, że wszyscy wnioskodawcy aplikujący o nowe domeny muszą podpisać zobowiązanie, na mocy którego zrzekają się takiej możliwości. Czwarta opcja to negocjacje z rządami zainteresowanych państw. Amazon już nawet próbował tego kroku, oferując ochronę pewnych słów kluczowych, ale bez powodzenia.

Źródło: Domeny.pl / Domain Incite

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Budmat ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Budmat - ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Innowacje techniczne w połączeniu z estetyką. Funkcjonalność w parze z designem. Czy takie założenia dla biznesu mają rację bytu? Nasz Klient, firma Budmat udowadnia, że taka mieszanka jest możliwa

Czytaj dalej >>
DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>
Jak stworzyć nazwę? Poradnik

Jak stworzyć nazwę i wyróżnić swoje usługi?

Nazwa, powinna być…no właśnie? Jaka powinna być nazwa produktu/usługi/witryny? Czy proces tworzenia nazwy jest trudny? Gdzie szukać inspiracji? Co jest trendy, a co passe? Pobierz poradnik.

Czytaj dalej >>