W publikowanym od 2000 roku zestawieniu najbardziej wartościowych marek, po raz pierwszy na szczycie nie znalazła się Coca-Cola. Ustąpiła ona miejsca dwóm technologicznym gigantom, którymi są Apple i Google.


Siła marki

Raport Best Global Brands 2013 tworzony przez firmę Interbrand, zajmującą się usługami consultingowymi dla firm, uwzględnia wyniki finansowe korporacji, a także role i siłę marki.

Nowym liderem jest Apple Inc. W zeszłym roku twórcy Mac’a, iPhona, iPoda oraz iPada zajmowali miejsce 2., a w 2011, 8. Autorzy raportu ocenili wartość marki na 98,3 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 28% w porównaniu z rokiem 2012.

Tuż za Apple, znalazł się wyszukiwarkowy potentat Google Inc. Awansował on z 4. miejsca zeszłorocznego zestawienia. Wartość tej marki wyniosła 93,3 mld $, a tempo wzrostu na poziomie 34% było jeszcze lepsze niż w przypadku Apple. Daje to realne szanse firmie z Mountain View na objęcie prowadzenia w przyszłym roku.

Podium zamyka dotychczasowy lider Coca-Cola. Wzrost wartości marki równy 2%, dający jej wartość 79,2 mld $ nie pozwolił utrzymać się na szczycie po raz 14.

Połowę pierwszej dziesiątki stanowią firmy sektora IT. Oprócz już wymienionych Apple i Google, znalazły się w niej również Microsoft (utrzymana pozycja nr 5), Samsung (awans z 9. na 8.) oraz Intel (spadek z 8. na 9.).

Zestawienie najbardziej wartościowych marek

Do nieudanych ostatnie lata zapisać mogą BlackBerry, które zajmując coraz to niższe pozycje w poprzednich latach (56. miejsce w 2011 roku oraz 93. w 2012) finalnie wypadło z listy 100 najwartościowszych marek. Tym samym śladem podąża Nokia: 14. pozycja w 2011, 19. w 2012 i 57. w 2013. Nokia zanotowała największy spadek wartości marki w raporcie (65%). Najbliższy czas pokaże, czy przejęcie Nokii przez Microsoft ją uratuje.

Największe tempo wzrostu było udziałem Facebook’a, którego wartość wzrosła o 43%, podnosząc wycenę marki do 7,7 mld $. Dało to awans firmie Zuckerberga z miejsca 69. na 52.

Źródło: NYTimes/Domeny.pl

(foto via interbrand.com)

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Inne

komunikacja z klientem. Strona www czy social media?

Komunikacja z Klientem: social media vs. strona internetowa

Strona internetowa czy social media? Traktuj te kanały komplementarnie, nigdy indywidualnie (substytucyjnie). Najlepszym rozwiązaniem dla Twojego biznesu będzie połączenie obu form komunikacji.

Czytaj dalej >>
Jak założyć stronę internetową?

Jak założyć stronę internetową?

Strona internetowa to wciąż silny punkt styku marki z Klientem. Nie bez powodu nazywamy ją cyfrową wizytówką dostępną 24 godziny na dobę. Jak założyć własną www? Sprawdź czego potrzebujesz.

Czytaj dalej >>
Podkręć swój marketing dzięki podcastom

Podkręć swój marketing dzięki podcastom

Zastanawiasz się nad tworzeniem podcastów dla swojej firmy? Podcasty są potężnym narzędziem dla każdego rodzaju biznesu, pozwalającym usłyszeć Twój głos (dosłownie) na przepełnionym rynku. Chociaż wciąż są stosunkowo nowe...

Czytaj dalej >>