Kiedy próbujesz oszacować wartość swojej domeny lub określić jakie ma szanse na wysokie wyniki w wyszukiwarkach możesz skorzystać z różnych metod. Jedną z nich jest ocena Domain Authority (autorytet domeny). Jest to miara popularna w branży SEO, często porównywana do PageRank opracowanego przez Google. Dowiedz się czym jest DA, jak je sprawdzić i poprawić?


Domain Authority – najważniejsze fakty

  • Domain Authority (DA) to wynik w rankingu wyszukiwarki opracowany przez firmę MOZ. Szacuje on jak dana witryna będzie sobie radziła na stronie wyników wyszukiwania (SERP). Innymi słowy, miara ta ma na celu podanie w przybliżeniu konkurencyjności danej witryny w wynikach wyszukiwania Google;
  • Wynik DA prezentowany jest na skali od 1 do 100, gdzie im wyżej tym lepiej.
  • DA obliczany jest na podstawie oceny linkowania z domen głównych, liczby linków przychodzących, MozRank, MozTrust, itd.
  • Według twórców DA nie istnieje coś takiego jak „dobry DA”, gdyż narzędzie to służyć ma porównywaniu domen – można zatem powiedzieć jedynie, która domena ma „lepszy” Autorytet.

Jak sprawdzić DA?

Istnieje co najmniej kilka narzędzi, które prezentują wynik DA. Oto trzy najpopularniejsze z nich.

  • Najprostszą metodą jest instalacja MozBar – bezpłatnego rozszerzenia Chrome, które pozwala przeglądać DA stron internetowych;
  • Możesz też użyć narzędzia do analizy linków przychodzących – Open Site Explorer, gdzie swój wynik możesz zobaczyć bez zakładania konta w MOZ;
  • lub Keyword Explorer

Jak można poprawić swój Autorytet domeny?

Trudno jest bezpośrednio wpływać na wynik Domain Authority. Składa się on z agregatu wielu czynników jak choćby MozRank, MozTrust, profil linków, etc. I jest to celowe działanie twórców DA.

Najlepszym sposobem wpływania na DA jest ogólna poprawa SEO strony. W szczególności należy skupić się na profilu linków, który wpływa na MozRank i MozTrust.

Nie licz jednak na wynik bliski 100. Takie osiągają jedynie witryny jak „Google.com”. Dla porównania DA „Domeny.pl” wynosi obecnie 55.

A jaki Domain Authority ma Twoja domena?

Jak podobał Ci się ten artykuł?
3.67
Liczba ocen: 3
Co to jest Autorytet domeny – Domain Authority
Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Danone-Domenypl_case_study

Danone: Rozwój biznesu z troską o zdrowie i środowisko naturalne

Grupa Danone działa w głębokim poszanowaniu i zrozumieniu zrównoważonego rozwoju. Zapytaliśmy o to jak wygląda realizacja takich działań oraz jaka jest rola świata wirtualnego w ich komunikacji.

Czytaj dalej >>
Opcja na domenę. Twój sposób na wymarzony adres.

Opcja na domenę. Twój sposób na wymarzony adres

Chcesz zarejestrować domenę, ale okazuje się, że wymarzona nazwa posiada już swojego abonenta. Domena jest już zajęta. Czy to oznacza, że szansa przepadła już bezpowrotnie? Nie koniecznie, poznaj usługę opcji na domenę.

Czytaj dalej >>
Budmat ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Budmat – ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Innowacje techniczne w połączeniu z estetyką. Funkcjonalność w parze z designem. Czy takie założenia dla biznesu mają rację bytu? Nasz Klient, firma Budmat udowadnia, że taka mieszanka jest możliwa

Czytaj dalej >>