Pierwszym krokiem do stworzenia bezpiecznego biznesu w sieci jest właściwy dobór adresu dla internetowej działalności. Domena internetowa, bo o niej mowa, to unikalny adres, który ma za zadanie ułatwiać odnalezienie strony WWW w internecie. Najczęstsze zagrożenia związane z domenami, które mogą spotkać internetowy biznes, mają dwie natury.


Zagrożenia w sieci

Pierwszą z nich jest niebezpieczeństwo przekierowania części ruchu na inne strony. Wielu internautów intuicyjnie wpisuje adres WWW wprost w okno przeglądarki. Zazwyczaj są to osoby, które zobaczyły go na reklamie lub są już stałymi klientami serwisu i odwiedzają stronę regularnie. I jedni, i drudzy zostali pozyskani w wyniku inwestycji: pieniędzy na reklamę oraz czasu i wysiłku poświęconego na kształtowanie poprawnych relacji. Nawet kilka procent takich odwiedzin może jednak zakończyć się niepowodzeniem. W wielu przypadkach Google nakieruje odwiedzających na właściwy trop, jednak może się też zdarzyć, że wyświetli się strona np. konkurencji. Dlaczego? Gdyż wpisany adres może być już zarejestrowany i kierować do działającej strony WWW. Taki adres może być łudząco podobny do oryginalnego lub bazować na często popełnianych błędach, np. pomijanie kropki między www, a nazwą domeny. W takim przypadku zamiast adresu www.twojadomena. pl, otrzymujemy np. www.wwwtwojadomena.pl. Działanie to nazywane jest cybersquattingiem?.

Zabezpiecz domenę

Jedynym skutecznym sposobem ochrony jest przewidywanie oraz minimalizowanie ryzyka poprzez podejmowanie działań wyprzedzających. Dlatego dla swojej działalności warto zabezpieczyć pakiet adresów. W jego skład powinny wchodzić domeny z najpopularniejszymi końcówkami oraz możliwe błędne warianty domeny.

Domena to internetowy adres firmy. Rejestrując ją warto mieć na uwadze, aby nie tylko była łatwa do zapamiętania, ale także prosta do wpisywania w przeglądarce. Koszty związane z rejestracją domen, stanowią często niewielki promil codziennych wydatków firmy. Jednocześnie jest to najważniejszy element identyfikujący firmę w sieci i pozwalający potencjalnym klientom poznać przedsiębiorstwo, dokonać zakupów lub skorzystać z oferowanych usług

Marcin Majerek, Domeny.pl

Drugim zagrożeniem jest ryzyko przejęcia domeny przez osobę trzecią. Najważniejsze są tu zabezpieczenia stosowane przez rejestratora domen w dostępie do Panelu Klienta oraz ostrożność w obchodzeniu się z hasłami i loginami. W sierpniu 2013 roku strony WWW New York Times i Huffington Post zostały zaatakowane i podmienione przez syryjskich hakerów. Do ataku zostały wykorzystane wiadomości e-mail spreparowane w taki sposób, aby przypominały oryginalne komunikaty rejestratora. Sprowokowały one do ujawnienia hasła i loginu, umożliwiając tym samym przejecie kontroli nad domenami.

Planujesz zarejestrować domenę? Sprawdź nasz kreator nazw, za pomocą którego stworzysz idealną nazwę. Oprócz własnej domeny (możesz wybierać spośród domen zagranicznych, nowych i regionalnych, a także IDN) przyda Ci się hosting i certyfikat SSL.

Źródło: Domeny.pl

Fot.: Flickr/Sam Azgor

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Bezpieczeństwo

Itaka. Świadomie do celu

Itaka. Świadomie do celu

Itaka od 32 lat kreuje dla nas niezapomniane doświadczenia podróżnicze. Zaszczytny tytuł lidera wśród polskich biur podróży zobowiązuje do ciągłego poszerzania portfolio usług. Nie mniej ważna jest świadoma obecność w sieci i ciągłe podejmowanie działań wspierających bezpieczeństwo użytkowników.

Czytaj dalej >>
Domena .eu. Europejskie standardy bezpieczeństwa.

Domena .eu - europejskie standardy bezpieczeństwa

Domena europejska to jedna z najchętniej rejestrowanych domen na świecie. Jak rozwijała się domena .eu i jakie priorytety w zakresie jej bezpiecznego użytkowania wprowadza EURid?

Czytaj dalej >>

Dr Irena Eris - sukces pisany pasją

Wiedza, determinacja, a przede wszystkim pasja to motywacja, która nakręca do działania. Maksyma, którą od lat wyznaje założycielka marki Dr Irena Eris, pozwoliła przekuć idee w sukces i stać się wiodącą marką kosmetyczną na mapie Europy.

Czytaj dalej >>