„Najwięcej wypadków zdarza się w domu” – ta maksyma ma również zastosowanie w przypadku dążenia do stworzenia bezpiecznego e-biznesu. Najczęstsze zdarzenia mogące prowadzić do zagrożenia bezpieczeństwa firmy w internecie i jej klientów, mają swój początek w działaniach osób odpowiedzialnych za administrowanie serwisem.

Dlatego istotna jest polityka bezpieczeństwa dotycząca procedur postępowania z hasłami i administrowaniem dostępami.


Jak chronić swoje dane?

Każda osoba mająca dostęp do serwisu i jego infrastruktury, powinna mieć odrębne konto, które w razie zakończenia współpracy można dezaktywować, uniemożliwiając jej dostęp do poufnych danych i minimalizując niebezpieczeństwo wprowadzenia szkodliwych zmian.

Również pracownicy powinni zostać przeszkoleni w procedurach bezpieczeństwa i postępowania w przypadku stwierdzenia potencjalnych zagrożeń. Wśród nich możemy wyróżnić m.in. próby wyłudzenia danych dostępowych do kont administracyjnych metodami phishingu lub atakami w oparciu o metody socjotechniki.

Bezpieczny e-biznes to nie stan to proces, który ciągle się dzieje. Aby myśleć o swojej internetowej działalności jako o bezpiecznej, a co najważniejsze, aby klienci tak o niej myśleli, należy stale śledzić sytuację i nieustanie reagować na wszelkie zmiany. Bezpieczeństwo to inwestycja, która potrafi się opłacić, jeżeli zostanie dobrze ulokowana.

Źródło: Domeny.pl
Fot.: Flickr/Rob Brewer

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Bezpieczeństwo

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>
Certyfikat VMC

Logo Twojej firmy w poczcie e-mail. Poznaj certyfikat VMC

VMC jest rodzajem certyfikatu cyfrowego, który potwierdza autentyczność Twojego logotypu w wiadomości. Oznacza to, że wysyłając e-mail, w skrzynce odbiorczej, adresat zamiast Twoich inicjałów, może zobaczyć logotyp Twojej marki.

Czytaj dalej >>
@Poczta Kwiatowa. Case study

®Poczta Kwiatowa, czyli jak bezpiecznie dostarczyć przesyłkę na drugi koniec świata?

Imieniny, urodziny? A może wyjątkowa rocznica? Lub po prostu, chęć powiedzenia “Dobrze, że jesteś”. Nie ważne czy jesteś blisko, czy daleko. ®Poczta Kwiatowa to rozwiązanie, które jest zawsze na czas.

Czytaj dalej >>