„Najwięcej wypadków zdarza się w domu” – ta maksyma ma również zastosowanie w przypadku dążenia do stworzenia bezpiecznego e-biznesu. Najczęstsze zdarzenia mogące prowadzić do zagrożenia bezpieczeństwa firmy w internecie i jej klientów, mają swój początek w działaniach osób odpowiedzialnych za administrowanie serwisem.

Dlatego istotna jest polityka bezpieczeństwa dotycząca procedur postępowania z hasłami i administrowaniem dostępami.


Jak chronić swoje dane?

Każda osoba mająca dostęp do serwisu i jego infrastruktury, powinna mieć odrębne konto, które w razie zakończenia współpracy można dezaktywować, uniemożliwiając jej dostęp do poufnych danych i minimalizując niebezpieczeństwo wprowadzenia szkodliwych zmian.

Również pracownicy powinni zostać przeszkoleni w procedurach bezpieczeństwa i postępowania w przypadku stwierdzenia potencjalnych zagrożeń. Wśród nich możemy wyróżnić m.in. próby wyłudzenia danych dostępowych do kont administracyjnych metodami phishingu lub atakami w oparciu o metody socjotechniki.

Bezpieczny e-biznes to nie stan to proces, który ciągle się dzieje. Aby myśleć o swojej internetowej działalności jako o bezpiecznej, a co najważniejsze, aby klienci tak o niej myśleli, należy stale śledzić sytuację i nieustanie reagować na wszelkie zmiany. Bezpieczeństwo to inwestycja, która potrafi się opłacić, jeżeli zostanie dobrze ulokowana.

Źródło: Domeny.pl
Fot.: Flickr/Rob Brewer

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Bezpieczeństwo

Domena .eu. Europejskie standardy bezpieczeństwa.

Domena .eu - europejskie standardy bezpieczeństwa

Domena europejska to jedna z najchętniej rejestrowanych domen na świecie. Jak rozwijała się domena .eu i jakie priorytety w zakresie jej bezpiecznego użytkowania wprowadza EURid?

Czytaj dalej >>

Dr Irena Eris - sukces pisany pasją

Wiedza, determinacja, a przede wszystkim pasja to motywacja, która nakręca do działania. Maksyma, którą od lat wyznaje założycielka marki Dr Irena Eris, pozwoliła przekuć idee w sukces i stać się wiodącą marką kosmetyczną na mapie Europy.

Czytaj dalej >>
Gastop - od lokalnej firmy do międzynarodowej ekspansji.

Ile potrzeba domen, żeby podbić świat?

Zobacz historię sukcesu naszego Klienta. Firma GASTOP rozpoczęła swoją działalność w 1996 r., kiedy Internet w Polsce dopiero raczkował. Jak spółka wykorzystała nowe możliwości? Jak ważna jest współpraca z zaufanymi partnerami biznesowymi?

Czytaj dalej >>