Opinia publiczna w Brazylii zaczęła głośno sprzeciwiać się działaniom władz USA, wymagającym od firm internetowych udostępniania danych. Aby chronić swoich obywateli, Brazylijczycy chcą zmusić firmy takie jak Facebook czy Google, do przechowywania w Brazylii danych o lokalnych użytkownikach.

Zwolennikiem takiej zmiany jest prezydent Dilma Rousseff. Według dziennikarzy agencji Reuters, powstał już stosowny projekt ustawy.

USA nie pomaga fakt, że świat coraz więcej mówi o ich szpiegowskich zapędach. Ostatnio echem afery była informacja o szpiegowaniu kilkunastu czołowych przywódców, w tym Angeli Merkel.

Brazylia będzie gospodarzem konferencji ICANN w kwietniu przyszłego roku. Z pewnością zostaną na niej omówione kwestie bezpieczeństwa danych i ich prywatności w Internecie.

Jeżeli brazylijski pomysł zostanie zrealizowany, będzie to miało duży wpływ na przyszłość internetowych gigantów w Ameryce Łacińskiej. Dla Facebooka Brazylia jest trzecim co do wielkości rynkiem po USA i Indiach (dane serwisu socialbakers.com). Natomiast strona google.com.br jest najpopularniejszą witryną w Brazylii, a w zestawieniu najczęściej odwiedzanych stron na świecie zajmuje 31. miejsce (dane: alexa.com).

Źródło: Domeny.pl/Reuters.com

foto: by aka Paty Oliveira / Maionese_paty via flickr.com

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Bezpieczeństwo

Domena .eu. Europejskie standardy bezpieczeństwa.

Domena .eu - europejskie standardy bezpieczeństwa

Domena europejska to jedna z najchętniej rejestrowanych domen na świecie. Jak rozwijała się domena .eu i jakie priorytety w zakresie jej bezpiecznego użytkowania wprowadza EURid?

Czytaj dalej >>

Dr Irena Eris - sukces pisany pasją

Wiedza, determinacja, a przede wszystkim pasja to motywacja, która nakręca do działania. Maksyma, którą od lat wyznaje założycielka marki Dr Irena Eris, pozwoliła przekuć idee w sukces i stać się wiodącą marką kosmetyczną na mapie Europy.

Czytaj dalej >>
Gastop - od lokalnej firmy do międzynarodowej ekspansji.

Ile potrzeba domen, żeby podbić świat?

Zobacz historię sukcesu naszego Klienta. Firma GASTOP rozpoczęła swoją działalność w 1996 r., kiedy Internet w Polsce dopiero raczkował. Jak spółka wykorzystała nowe możliwości? Jak ważna jest współpraca z zaufanymi partnerami biznesowymi?

Czytaj dalej >>