Opinia publiczna w Brazylii zaczęła głośno sprzeciwiać się działaniom władz USA, wymagającym od firm internetowych udostępniania danych. Aby chronić swoich obywateli, Brazylijczycy chcą zmusić firmy takie jak Facebook czy Google, do przechowywania w Brazylii danych o lokalnych użytkownikach.

Zwolennikiem takiej zmiany jest prezydent Dilma Rousseff. Według dziennikarzy agencji Reuters, powstał już stosowny projekt ustawy.

USA nie pomaga fakt, że świat coraz więcej mówi o ich szpiegowskich zapędach. Ostatnio echem afery była informacja o szpiegowaniu kilkunastu czołowych przywódców, w tym Angeli Merkel.

Brazylia będzie gospodarzem konferencji ICANN w kwietniu przyszłego roku. Z pewnością zostaną na niej omówione kwestie bezpieczeństwa danych i ich prywatności w Internecie.

Jeżeli brazylijski pomysł zostanie zrealizowany, będzie to miało duży wpływ na przyszłość internetowych gigantów w Ameryce Łacińskiej. Dla Facebooka Brazylia jest trzecim co do wielkości rynkiem po USA i Indiach (dane serwisu socialbakers.com). Natomiast strona google.com.br jest najpopularniejszą witryną w Brazylii, a w zestawieniu najczęściej odwiedzanych stron na świecie zajmuje 31. miejsce (dane: alexa.com).

Źródło: Domeny.pl/Reuters.com

foto: by aka Paty Oliveira / Maionese_paty via flickr.com

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Bezpieczeństwo

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>
Certyfikat VMC

Logo Twojej firmy w poczcie e-mail. Poznaj certyfikat VMC

VMC jest rodzajem certyfikatu cyfrowego, który potwierdza autentyczność Twojego logotypu w wiadomości. Oznacza to, że wysyłając e-mail, w skrzynce odbiorczej, adresat zamiast Twoich inicjałów, może zobaczyć logotyp Twojej marki.

Czytaj dalej >>
@Poczta Kwiatowa. Case study

®Poczta Kwiatowa, czyli jak bezpiecznie dostarczyć przesyłkę na drugi koniec świata?

Imieniny, urodziny? A może wyjątkowa rocznica? Lub po prostu, chęć powiedzenia “Dobrze, że jesteś”. Nie ważne czy jesteś blisko, czy daleko. ®Poczta Kwiatowa to rozwiązanie, które jest zawsze na czas.

Czytaj dalej >>