Co znajdziesz w tym artykule:
[Aktualizacja] Certyfikat VMC możesz już zarejestrować w Domeny.pl. Poniższe informacje dotyczą etapu wdrażania rozwiązania. Dowiedz się więcej i zobacz powiązane artykuły poniżej.
Codziennie na nasze skrzynki spływają dziesiątki, a nawet setki wiadomości e-mail. Część z nich zostanie pominięta, niezauważona, część uznamy za spam, a część będą stanowiły różne formy nadużyć. Jak dać się zauważyć w internecie, w wysyłanych e-mailach?
Aby wspomóc firmy w lepszym dotarciu do klientów drogą mailową i jednocześnie ułatwić odbiorcom rozpoznanie autentycznych wiadomości, Yahoo Mail już testuje, a Gmail zapowiada wyróżnienie się pocztą e-mail, standard BIMI, bo o nim mowa to nowa funkcja dostępna już w portfolio Domeny.pl W swojej skrzynce możesz zobaczyć logotypy zweryfikowanych firm zamiast mało wnoszącego akronimu. To większe bezpieczeństwo wiadomości i ciekawy sposób, aby wyróżnić domenę.

VMC + DMARC = BIMI
Marzeniem każdego digital marketera jest zwiększenie ekspozycji marki czy poprawa dostarczalności i współczynnika otwarć (OR) poczty. Dzięki nowym certyfikatom cyfrowym będzie to możliwe. Twój brand będzie widoczny jako awatar, dzięki któremu wzmocnisz ekspozycję logotypu i świadomość marki. To tym samym zwiększenie bezpieczeństwa komunikacji e-mail. Z Twoją pocztą e-mail standard sprawi, że będziesz mógł dodać logo marki do uwierzytelnionych wiadomości.
Yahoo Mail już prowadzi program pilotażowy BIMI, a Google planuje własny pilotaż BIMI jeszcze w 2020 roku. Oczekuje się, że inni dostawcy poczty elektronicznej również rozpoczną własne wdrożenia BIMI.


BIMI – Brand Indicators for Message Identification
No dobrze, ale czym jest BIMI?
BIMI (Brand Indicators for message identification) czyli nowy standard w komunikacji – określany jako nowy typ certyfikatu cyfrowego, umożliwiający skrzynkom pocztowym wyświetlanie logotypu dla uwierzytelnionych maili. Właściciele domen mogą określić logotyp, który będzie pojawiać się w skrzynce odbiorczej, obok poczty e-mail wysyłanych z ich domen.
BIMI będzie działać tylko wtedy, gdy zarówno e-mail, jak i logo zostaną odpowiednio zweryfikowane. Wiadomość e-mail musi zostać uwierzytelniona za pomocą standardu Domain-based Message Authentication, a logo poprzez certyfikat VMC.
VMC – Verified Mark Certificate
Certyfikaty VMC są już w ofercie Domeny.pl
DMARC
Ostatnim elementem układanki jest mechanizm definiujący jak ma zachować się serwer pocztowy, który otrzyma wiadomość nieprzechodzącą weryfikacji za pomocą SPF i DKIM. Skonfiguruj SPF, DKIM i DMARC w panelu usługi hostingu.
Jak BIMI działa?
BIMI , czyli Brand Indicators for Message Identification będące w fazie testów działa póki co w teorii. Według organizacji, która stoi za promocją tego standardu cały proces ma wyglądać następująco:
- Właściciel domeny (marki):
- uwierzytelnia wszystkie adresy e-mail swojej organizacji za pomocą SPF, DKIM i DMARC,
- tworzy wersję SVG Tiny 1.2 swojego oficjalnego logo,
- publikuje rekord BIMI dla swoich domen za pośrednictwem DNS. (Tu możesz wygenerować rekord BIMI)
- Następnie dostawca skrzynki pocztowej uwierzytelnia otrzymaną wiadomość e-mail,
- jeśli wiadomość przejdzie proces uwierzytelniania, dostawca skrzynki pocztowej wysyła zapytanie do serwera DNS o rekord BIMI,
- jeśli rekord istnieje, dostawca skrzynki pocztowej może użyć marki (logo) przy wyświetlaniu tej informacji e-mail w skrzynce odbiorczej.
Łatwo zauważyć, że brakuje tu certyfikatu VMC, który – według DigiCert – ma być wykorzystywany do BIMI. Na ostateczny opis procesu wyświetlania logotypów w skrzynkach pocztowych musimy zatem jeszcze poczekać.
* Certyfikat VMC stał się wymogiem dla działania BIMI. Ten typ standardu potwierdza autentyczność logo związanego z daną domeną nadawcy poczty e-mail, a tym samym utwierdza klientów co do autentyczności korespondencji. Operując pocztą e mail BIMI przełoży się nie tylko na OR wysyłanych informacji, ale także wesprze rozpoznawalność Twojego brandu.
Jeszcze poczekamy…
Wszystko wygląda na gotowe, jednak pilotaż Yahoo czy Gmaila z BIMI nie dobiegły końca, a certyfikaty VMC nie są dostępne. Pozostaje nam czekać i liczyć, że już od 2021 roku będziemy w stanie wiązać nasze e-maile z firmowymi logotypami. Logo przy e-mailu z Twojej domeny to nie tylko zwiększenie bezpieczeństwa komunikacji ale również świetny branding swojej marki. Wówczas też przekonamy się czy Open Rate mailingów wzrośnie o 10% jak, zapowiada DigiCert, czego Wam życzę.
[Aktualizacja] Od 2021 roku certyfikat VMC możesz zrealizować w Domeny.pl. Standard BIMI umożliwia ekspozycję Twojego logotypu do uwierzytelnionych maili wychodzących z danej domeny. Dla bezpieczeństwa komunikacji wymaga on wdrożenia protokołu DMARC i rejestracji znaku towarowego. Wyróżnienie się pocztą e-mail? Standard BIMI Ci w tym pomoże.
Zobacz powiązane artykuły.
Komunikacja mailowa we własne domenie? Zadbaj o jej szczegóły. Zarejestruj domenę i przekieruj ją na serwer.
Źródła:
https://www.digicert.com/news/digicert-issues-certificate-to-cnn-for-bimi-email-standard/
https://bimigroup.org/all-about-bimi/
https://cloud.google.com/blog/products/g-suite/gsuite-security-updates-for-gmail-meet-chat-and-admin
https://www.digicert.com/blog/digicert-issues-verified-mark-certificates-for-gmails-bimi-pilot/