Jak w lutym br. Google podał na swoim blogu od lipca 2018, tj. od momentu gdy udostępniona zostanie nowa wersja Chrome 68, wszystkie strony, które nie przeszły jeszcze na HTTPS, czyli nie stosują certyfikatu SSL, zostaną oznaczone jako „Niebezpieczne” (ang. „Not secure„).

Nowy interface Chrome pomoże użytkownikom zrozumieć, że wszystkie strony HTTP są niebezpieczne, […] a (wdrożenie) HTTPS jest łatwiejsze i tańsze niż kiedykolwiek.

Chrome oznaczy wszystkie strony bez SSL jako niebezpieczne

Google zaskakuje tempem zmian w zakresie bezpieczeństwa Internetu. A szczególnie, wydaje się, upodobał sobie certyfikaty SSL. W ciągu zaledwie roku to już trzeci krok na drodze do zachęcenia wszystkich właścicieli stron www do stosowania szyfrowania.
Zaczęło się od wymogu dla portali ecommerce, gdzie dochodzi do transakcji finansowych, następnie kolej przyszła na strony, które zawierają formularze i zbierają wrażliwe dane (np. adres email), a teraz czas przyszedł na dosłownie wszystkich.

Google chwali się dużą skutecznością swoich działań i podaje:

  • obecnie ponad 68% ruchu w przeglądarce Chrome – zarówno na systemie Windows jak i Android – jest chronione;
  • 81 ze 100 najczęściej odwiedzanych stron używa certyfikat SSL.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
5 Liczba ocen: 1
Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Bezpieczeństwo

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>
Certyfikat VMC

Logo Twojej firmy w poczcie e-mail. Poznaj certyfikat VMC

VMC jest rodzajem certyfikatu cyfrowego, który potwierdza autentyczność Twojego logotypu w wiadomości. Oznacza to, że wysyłając e-mail, w skrzynce odbiorczej, adresat zamiast Twoich inicjałów, może zobaczyć logotyp Twojej marki.

Czytaj dalej >>
@Poczta Kwiatowa. Case study

®Poczta Kwiatowa, czyli jak bezpiecznie dostarczyć przesyłkę na drugi koniec świata?

Imieniny, urodziny? A może wyjątkowa rocznica? Lub po prostu, chęć powiedzenia “Dobrze, że jesteś”. Nie ważne czy jesteś blisko, czy daleko. ®Poczta Kwiatowa to rozwiązanie, które jest zawsze na czas.

Czytaj dalej >>