Jak w lutym br. Google podał na swoim blogu od lipca 2018, tj. od momentu gdy udostępniona zostanie nowa wersja Chrome 68, wszystkie strony, które nie przeszły jeszcze na HTTPS, czyli nie stosują certyfikatu SSL, zostaną oznaczone jako „Niebezpieczne” (ang. „Not secure„).
Nowy interface Chrome pomoże użytkownikom zrozumieć, że wszystkie strony HTTP są niebezpieczne, […] a (wdrożenie) HTTPS jest łatwiejsze i tańsze niż kiedykolwiek.

Google zaskakuje tempem zmian w zakresie bezpieczeństwa Internetu. A szczególnie, wydaje się, upodobał sobie certyfikaty SSL. W ciągu zaledwie roku to już trzeci krok na drodze do zachęcenia wszystkich właścicieli stron www do stosowania szyfrowania.
Zaczęło się od wymogu dla portali ecommerce, gdzie dochodzi do transakcji finansowych, następnie kolej przyszła na strony, które zawierają formularze i zbierają wrażliwe dane (np. adres email), a teraz czas przyszedł na dosłownie wszystkich.
Google chwali się dużą skutecznością swoich działań i podaje:
To chyba dobrze że teraz wdrożenie https jest o wiele tańsze, myśle że wiele osób z tego skorzysta…
To absurdalna nagonka Google na małe portale i ich webmasterów, którym nigdy się nie zwróci kasa wywalona Cert SSL