Rejestr domeny .pl zakończył rok 2014 z liczbą 2 524 538 aktywnych nazw. W roku 2014 liczba nowych rejestracji przekroczyła milion. Była wyższa od liczby z roku 2013 o ponad 3 tysiące. Nazwy zarejestrowane bezpośrednio w domenie .pl stanowiły 71,55%, w domenach funkcjonalnych 22,33% a w domenach regionalnych 6,12%. Liczba domen ze znakami diakrytycznymi tzw. IDN wyniosła 49 610 (1,97%).


Rynek domeny .PL

W raporcie NASK Q4 2014 przedstawiono strukturę nazw domen .pl. Średnia długość nazw w rejestrze domeny .pl na koniec grudnia 2014 wynosiła 10,93 znaków. Maksymalną możliwą długość, czyli 63 znaki, miało aż 15 adresów www. Ponad połowa nazw domen .pl miała od 1 do 10 znaków. Prawie 20% domen zawierało w nazwie myślniki oraz litery lub/i cyfry. Te statystyki potwierdzają jak ważne jest pojawienie się na rynku nowych domen, które pozwalają na wybranie nazw krótszych, bez dodatkowych znaków.

Liczba rejestracji domen z podziałem na kategorie

Wskaźnik odnowień dla nazw domeny .pl na koniec 2014 roku wyniósł 60,78%. W ciągu roku wzrósł o 1 p.p., a w ciągu dwóch lat o 1,82 p.p. Natomiast liczba transferów od jednego rejestratora do drugiego w stosunku do lat poprzednich maleje. W 2014 roku dokonano jedynie 166 254 zmian rejestratora, czyli o 25 tysięcy mniej niż w roku ubiegłym.

Kim są abonenci domeny .pl?

Zbadano również zależność pomiędzy utrzymywaniem nazw domeny .pl a siedzibą abonenta. 94,5% aktywnych w DNS nazw domeny .pl należało do abonentów mających swoją siedzibę w Polsce. Co czwarta domena należy do abonenta z woj. mazowieckiego [głównie z Warszawy (16,97%)]. Na drugim miejscu z ponad dwukrotnie mniejszym udziałem znalazło się woj. śląskie (11,11%)., a następnie małopolskie, wielkopolskie i dolnośląskie. Najmniejszy udział mają woj. opolskie (1,85%) oraz świętokrzyskie (1,67%).

Rejestracja domen internetowych w województwach

Coraz większą popularnością cieszy się usługa opcji na domenę. Łącznie w 2014 roku zawarto 23 692 umowy opcji na rejestrację nazwy domeny, co stanowi liczbę o 15,85% większą niż w roku ubiegłym. Domeny.pl znajdują się w czołówce firm pośredniczących w zawarciu umów na tą usługę.

pełen raport: http://www.dns.pl/NASK_Q4_2014_RAPORT.pdf

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Aktualności

Chocolissimo. Czego oczekują Klienci w komunikacji e-commerce?

Chocolissimo, czyli czego oczekują Klienci w komunikacji e-commerce?

Strategia komunikacji marki, to długofalowy plan, według którego budowana jest relacja z Klientem. Czy w dobie wszechobecnych social mediów, strona www ma jeszcze rację bytu? Zapytaliśmy o to Chocolissimo.

Czytaj dalej >>
jak założyć firmę w 2021 roku

Jak założyć własną firmę w 2021 roku?

Jak założyć firmę w 2021 roku? On-line! Szybko i wygodnie przejdź formalności, nie wychodząc z domu. Wpisu do CEIDG możesz dokonać na 2 sposoby. Zobacz pokrótce, jak to wygląda.

Czytaj dalej >>
komunikacja z klientem. Strona www czy social media?

Komunikacja z Klientem: social media vs. strona internetowa

Strona internetowa czy social media? Traktuj te kanały komplementarnie, nigdy indywidualnie (substytucyjnie). Najlepszym rozwiązaniem dla Twojego biznesu będzie połączenie obu form komunikacji.

Czytaj dalej >>