“Zbliż się do swoich klientów bardziej niż kiedykolwiek. Tak bardzo, że to Ty powiesz im czego potrzebują, na długo przed tym nim sami zdadzą sobie z tego sprawę.”

Steve Jobs

„Zbliż się do klientów” – to podstawa, której każda firma w erze rynku skoncentrowanego na kliencie musi się trzymać, aby zapewnić sobie zrównoważony rozwój. Klienci nie są już „użytkownikami końcowymi”, to oni podejmują decyzje. Jednym z krytycznych czynników wpływających na ich wybory jest Customer Experience.

Czy wiesz, że amerykańscy konsumenci są skłonni zapłacić 17% więcej firmie cieszącej się doskonałą obsługą?

Tom Knighton słusznie zauważył, że firmy wygrywają lub przegrywają na konkurencyjnym polu walki o doświadczenia klienta. Dobrobyt firmy zawsze zależy od doświadczeń klienta.

W czasach, gdy klienci mieli dostęp jedynie do rynków lokalnych, przedsiębiorstwa miały luksus działania w modelu monopolistycznym. Jednak wraz z rozwojem marketingu i sprzedaży online każda firma jest w zasięgu ręki; w ten sposób osłabiając monopole.

Nie da się już żyć w iluzji, że klient do Ciebie trafi tylko dlatego, że działasz w jego miejscowości. Co więcej, jako firma, Ty również nie jesteś skazany na stałą bazę klientów. Dzięki marketingowi online możesz odnaleźć możliwości ekspansji.

W jaki więc sposób zbliżyć się do swoich wirtualnych klientów? W tym miejscu pojawia się marketing konwersacyjny. Jednak zanim zaczniesz zajmować się marketingiem konwersacyjnym, upewnij się, że masz dobre podstawy. Tutaj pojawia się temat Twojej witryny i nazwa Twojej domeny.

Nazwa domeny to Twoja tożsamość online, dlatego ważne jest, aby wybrać taką, która ma znaczenie, jest kontekstowa, nadaje się do budowania marki i jest specyficzna dla Twojej branży. Aby taka była, należy wybrać odpowiednie rozszerzenie domeny. Na przykład, jeśli prowadzisz działalność w zakresie handlu elektronicznego, możesz skorzystać z .STORE; jeśli interesujesz się technologią, .TECH byłby idealny. Inne świetne opcje to .ONLINE, .SITE, .SPACE, .FUN itp.

Świetna nazwa domeny to dobry punkt wyjścia. A teraz przejdźmy do marketingu konwersacyjnego.

Co to jest marketing konwersacyjny?

Marketing konwersacyjny to podejście marketingowe zorientowane na klienta, wdrażane poprzez internetowe, zautomatyzowane lub rzeczywiste, indywidualne rozmowy z klientami.

Odbywa się to w formie pytań, podobnie jak w przypadku rozmowy w czasie rzeczywistym. Seria spersonalizowanych pytań opiera się na poprzednio uzyskanych odpowiedziach, tak aby odwiedzający stronę angażowali się w rozmowę i świadomie udzielali informacji.

Marketing konwersacyjny zyskuje na popularności, ponieważ buduje relacje z klientami poprzez zaangażowanie w czasie rzeczywistym, uzyskuje bardziej szczegółowe informacje o odwiedzających witrynę, generuje dane do analizy klientów i zapewnia pozytywne wrażenia klientów.

Dlaczego marketing konwersacyjny jest potrzebny?

Pospiesz się, nowa kolekcja zimowa jest tutaj! Zachowaj swój styl dzięki naszej nowej ofercie sukni wieczorowych.

Wyobraź sobie, że zalewasz skrzynkę e-mail swoich potencjalnych lub obecnych klientów tą wiadomością, a zainteresowane kobiety odwiedzają Twoją witrynę, aby sprawdzić kolekcję. Jednak jedna z tych kobiet nie może znaleźć odpowiedniej sukni. Jak myślisz, jaki będzie jej następny krok?

Czy wezwanie do działania (CTA) „Aby dowiedzieć się więcej, wypełnij formularz” jest wystarczająco mocne, aby ją zaangażować? Czy wypełni Twój główny formularz?

Być może nie, jak wspomniano wcześniej, w przestrzeni cyfrowej, nie jesteś monopolistą. Aby dostać się do Twoich konkurentów, potencjalni klienci nie muszą przejść pieszo kilometrów. Dla nich to tylko kwestia otwarcia nowej karty w przeglądarce i przejścia do witryny konkurencji.

Dlatego jeśli nie zaangażujesz prawidłowo tej kobiety, opuści ona Twoją witrynę i wyszukiwanie produktu będzie kontynuować u konkurencji. Gdyby odwiedziła Twój salon, dobrze wyszkolony sprzedawca przywitałby ją i poprzez indywidualne rozmowy zaangażowałby ją, zrozumiał jej wymagania, pokazał jej odpowiednią kolekcję i najprawdopodobniej doszłoby do sprzedaży.

Jednak w przypadku witryn internetowych wszystko jest w stylu „kliencie zrób to sam”. Marketing konwersacyjny ma na celu zmianę tego aspektu zakupów online na „angażujące i wspomagane” zrozumienie z wykorzystaniem siły konwersacji w czasie rzeczywistym. Według statystyk firmy, które przodują w obsłudze klientów, osiągają wyniki o prawie 80% lepsze od maruderów i uzyskują od 5 do 7 razy większe przychody niż konkurenci.

Wracając do tej kobiety, wyobraź sobie, że gdy tylko odwiedzi Twoją witrynę, pomaga jej czat, który ma na celu dokładniejsze zrozumienie jej wymagań (jej rozmiar, preferencje kolorystyczne, budżet, itp.).

Na podstawie informacji uzyskanych z czatu możesz z większym prawdopodobieństwem spełnić jej oczekiwania i zasugerować produkty, które chciałaby kupić. Co ważniejsze, zapewniłeś jej dobrą obsługę klienta i sprawiłeś, że poczuła się wyjątkowo. To jest marketing konwersacyjny!

Metody marketingu konwersacyjnego

Jeśli chodzi o marketing online, nie brakuje metod pozyskiwania potencjalnych klientów (lead). Ale liczy się też jakość leadów, to czy kwalifikują się oni do sprzedaży. Pod tym względem marketing konwersacyjny ma na celu przechwytywanie wartościowych leadów poprzez zaangażowanie potencjalnych klientów w czasie rozmowy.

Oto niektóre sposoby wykorzystania marketingu konwersacyjnego:

  • Chatboty internetowe, które angażują klienta za pomocą automatycznych pytań,
  • Czat na żywo (live-chat), w którym klienci rozmawiają z zespołem obsługi klienta,
  • Aplikacje głosowe, takie jak Alexa, Google Smart Assistant, itp.
  • Aplikacje do przesyłania wiadomości jak Messenger,
  • Często zadawane pytania (FAQ),
  • E-maile, formularze i strony docelowe również mogą być interaktywne i angażujące dzięki automatycznym pytaniom.

Domino’s Pizza, HubSpot, London & Company, HelloFresh, Sephora to renomowani liderzy rynku, którzy używają marketingu konwersacyjnego do nawiązywania kontaktu z klientami. Firmy takie jak Lyft, MonsterInsights, HealthTap, żeby wymienić tylko kilka, również włączyły do swych działań marketing konwersacyjny.

Czym marketing konwersacyjny różni się od innych technik angażowania klientów?

Być może myślisz o tym, co jest tak wyjątkowego w marketingu konwersacyjnym pod względem zaangażowania klientów, bo przeciż już realizujesz różne strategie marketingowe, które mają pomóc lepiej dotrzeć do odbiorców. Oto co wyróżnia w marketingu konwersacyjny:

  • Rozmowa odbywa się w czasie rzeczywistym i w czasie, gdy klient ma czas. Ta wygoda sprawia, że odwiedzający są zainteresowani rozmową.
  • Rozmowy mają charakter kontekstowy. Dzięki rozmowom zyskujesz lepsze zrozumienie i oferowana treść może być bardziej odpowiednia dla odwiedzającego.
  • Rozmowy są skalowalne i dostarczają cennych informacji o klientach. Formularze do zbierania leadów są nie tylko mniej skuteczne w przekonywaniu klienta do ujawnienia swoich informacji, ale pozyskane za ich pośrednictwem dane mają ograniczony charakter. Dlatego bardziej szczegółowe informacje można uzyskać podczas rozmowy, dzięki czemu jest to optymalna metoda poznania klientów.

Wniosek

Kiedy angażujesz się w rozmowę ze swoimi odbiorcami za pośrednictwem kanałów, takich jak ruch internetowy, istnieje wiele wniosków i domysłów. Mimo to, poprzez marketing konwersacyjny, zapewniasz swoim odbiorcom platformę w czasie rzeczywistym, na której własnymi słowami powiedzą Ci, czego chcą od Twojej firmy. Czy nie sądzisz, że pomoże Ci to lepiej realizować ich pragnienia, przekształcić ich w lojalnych klientów i zbudować silną i zrównoważoną markę?

Jak podobał Ci się ten artykuł?
5 Liczba ocen: 1
Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Inne

Podkręć swój marketing dzięki podcastom

Podkręć swój marketing dzięki podcastom

Zastanawiasz się nad tworzeniem podcastów dla swojej firmy? Podcasty są potężnym narzędziem dla każdego rodzaju biznesu, pozwalającym usłyszeć Twój głos (dosłownie) na przepełnionym rynku. Chociaż wciąż są stosunkowo nowe...

Czytaj dalej >>
5 sposobów wykorzystania Quora do budowania marki

5 sposobów wykorzystania Quory do budowania marki

Niezależnie od tego, czy myślisz, że już wycisnąłeś ostatnie soki z serwisów jak Google i Facebook, czy po prostu chcesz inaczej podejść do content marketingu, Quora może być cennym dodatkiem do Twojego arsenału.

Czytaj dalej >>
Zwiększ sprzedaż w swojej firmie dzięki influencer marketingowi

Zwiększ sprzedaż w swojej firmie dzięki influencer marketingowi

Wszyscy dorastaliśmy obserwując jak nasi idole promują napoje czy marki odzieżowe i pewnie niejeden produkt kupiliśmy wyłącznie z powodu tego skojarzenia. Dziś jednak marki potrzebują czegoś więcej...

Czytaj dalej >>