Google słynie z promowania idei bezpiecznego Internetu. W 2014 ogłosił, że certyfikat SSL staje się kolejnym elementem algorytmu wyszukiwarki, a obecnie wprowadza następną ważną zmianę. Ważną szczególnie dla e-sklepów.

Obecnie strony http są oznaczane przez Chrome jako neutralne, co według autorów bloga Google Security Blog nie oddaje faktycznego stanu, a mianowicie że strona nie jest bezpieczna. Może ona bowiem zostać podmieniona nim zostanie wyświetlona użytkownikowi. Dlatego też od stycznia 2017 roku (Chrome 56) jak podano na blogu strony http, które zbierają hasła lub dane kart kredytowych będą oznaczane jako niebezpieczne (non-secure). Co więcej jest to elementem większego, długoterminowego planu, aby oznaczyć wszystkie strony http jako niebezpieczne.

Oznaczenie stron http będzie się zmieniało w czasie. W pierwszym etapie, od stycznia 2017, będą oznaczane jako niebezpieczne, ale w sposób neutralny.

Chrome oznaczy stronę bez certyfikatu SSL jako niebezpieczną

W kolejnej odsłonie sposób oznaczenia zmieni się na bardziej widoczny ? zgodnie z planem pojawić się ma czerwony trójkąt. Oznaczane będą także strony w trybie Incognito.

Strona nie zabezpieczona certyfikatem SSL

Twórcy Chrome są zdeterminowani. Jak podano na blogu liczba instalacji SSL jest stale rosnąca, a procedura przejścia na HTTPS coraz łatwiejsza i tańsza. Google wydaje się nie widzieć żadnych ?ale?.

Jeśli prowadzisz więc sklep internetowy lub masz stronę logowania wdróż certyfikat SSL przed 2017. Bogatą ofertę znajdziesz na stronie CertyfikatySSL.pl.


Chcesz zapewnić najwyższe standardy bezpieczeństwa? Wybierz certyfikat SSL o poziomie walidacji DV, OV lub EV.

Źródło:

security.googleblog.com

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0
Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Bezpieczeństwo

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>
Certyfikat VMC

Logo Twojej firmy w poczcie e-mail. Poznaj certyfikat VMC

VMC jest rodzajem certyfikatu cyfrowego, który potwierdza autentyczność Twojego logotypu w wiadomości. Oznacza to, że wysyłając e-mail, w skrzynce odbiorczej, adresat zamiast Twoich inicjałów, może zobaczyć logotyp Twojej marki.

Czytaj dalej >>
@Poczta Kwiatowa. Case study

®Poczta Kwiatowa, czyli jak bezpiecznie dostarczyć przesyłkę na drugi koniec świata?

Imieniny, urodziny? A może wyjątkowa rocznica? Lub po prostu, chęć powiedzenia “Dobrze, że jesteś”. Nie ważne czy jesteś blisko, czy daleko. ®Poczta Kwiatowa to rozwiązanie, które jest zawsze na czas.

Czytaj dalej >>