Jak wynika z badania Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii zrealizowanego przez Millward Brown SMG/KRC Polacy nie są gotowi poświęcić prywatności ani dla bezpieczeństwa ani dla wygody.

Na pytanie „Czy zgadzasz się, by polski rząd miał pełny dostęp do informacji o twojej aktywności w sieci, żeby lepiej dbać o bezpieczeństwo polskiej cyberprzestrzeni?” jedynie 13% badanych odpowiedziało „TAK”. Wg Katarzyny Szmielewicz, Prezes Fundacji Panoptykon, odpowiedzialnej za strzeżenie obywateli przed inwigilacją, to bardzo dobry wynik. Jej zdaniem mimo dość nasilającej się medialnej paniki wokół cyberterroryzmu musimy uczyć się na błędach innych, patrz: inwigilacja obywateli przez rząd USA i pamiętać, że „więcej nie znaczy lepiej”.

Podczas badania ankietowani zostali również zapytani o chęć poświęcenia prywatności dla swojej wygody. Na wszczepienie chipu, który pozwoliłby płacić zbliżeniowo bez wyjmowania portfela czy komórki zgodziłoby się jedynie 11% Polaków. Pośród chętnych znaleźli się głównie mężczyźni: 19% mężczyzn, 2% kobiet. To pozwala przypuszczać, że jest to raczej związane nie z samą wygodą, a raczej fascynacją technologią i chęcią podążania za modą.

Z badań przeprowadzonych w zeszłym roku przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych oraz Citi Handlowy wynika, że wyczyn Edwarda Snowdena nie wzruszył polskich internautów. Ci, którzy wcześniej kasowali cookies, stosowali programy antywirusowe, pseudonimy, filtry prywatności w mediach społecznościowych i szyfrowali pocztę nadal to robią. Pozostali nie zmienili przyzwyczajeń. Jednak odsetek Polaków uważających internet za strefę publiczną wzrósł z 38 do 43 proc. Jednak nadal dwie trzecie polskich internautów uważają rozmowy na czacie za całkowicie bezpieczne i prywatne. Gdy mówi się im, że ktoś ich tam może śledzić, pytają: „Jakim prawem?”

Więcej informacji o bezpieczeństwo w sieci na BezpiecznieOnline.pl

Zadbaj o najwyższe parametry bezpieczeństwa. Wybierz hosting www z rozszerzoną ochroną AntyDDos.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Bezpieczeństwo

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>
Certyfikat VMC

Logo Twojej firmy w poczcie e-mail. Poznaj certyfikat VMC

VMC jest rodzajem certyfikatu cyfrowego, który potwierdza autentyczność Twojego logotypu w wiadomości. Oznacza to, że wysyłając e-mail, w skrzynce odbiorczej, adresat zamiast Twoich inicjałów, może zobaczyć logotyp Twojej marki.

Czytaj dalej >>
@Poczta Kwiatowa. Case study

®Poczta Kwiatowa, czyli jak bezpiecznie dostarczyć przesyłkę na drugi koniec świata?

Imieniny, urodziny? A może wyjątkowa rocznica? Lub po prostu, chęć powiedzenia “Dobrze, że jesteś”. Nie ważne czy jesteś blisko, czy daleko. ®Poczta Kwiatowa to rozwiązanie, które jest zawsze na czas.

Czytaj dalej >>