Jak wynika z badania Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii zrealizowanego przez Millward Brown SMG/KRC Polacy nie są gotowi poświęcić prywatności ani dla bezpieczeństwa ani dla wygody.

Na pytanie „Czy zgadzasz się, by polski rząd miał pełny dostęp do informacji o twojej aktywności w sieci, żeby lepiej dbać o bezpieczeństwo polskiej cyberprzestrzeni?” jedynie 13% badanych odpowiedziało „TAK”. Wg Katarzyny Szmielewicz, Prezes Fundacji Panoptykon, odpowiedzialnej za strzeżenie obywateli przed inwigilacją, to bardzo dobry wynik. Jej zdaniem mimo dość nasilającej się medialnej paniki wokół cyberterroryzmu musimy uczyć się na błędach innych, patrz: inwigilacja obywateli przez rząd USA i pamiętać, że „więcej nie znaczy lepiej”.

Podczas badania ankietowani zostali również zapytani o chęć poświęcenia prywatności dla swojej wygody. Na wszczepienie chipu, który pozwoliłby płacić zbliżeniowo bez wyjmowania portfela czy komórki zgodziłoby się jedynie 11% Polaków. Pośród chętnych znaleźli się głównie mężczyźni: 19% mężczyzn, 2% kobiet. To pozwala przypuszczać, że jest to raczej związane nie z samą wygodą, a raczej fascynacją technologią i chęcią podążania za modą.

Z badań przeprowadzonych w zeszłym roku przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych oraz Citi Handlowy wynika, że wyczyn Edwarda Snowdena nie wzruszył polskich internautów. Ci, którzy wcześniej kasowali cookies, stosowali programy antywirusowe, pseudonimy, filtry prywatności w mediach społecznościowych i szyfrowali pocztę nadal to robią. Pozostali nie zmienili przyzwyczajeń. Jednak odsetek Polaków uważających internet za strefę publiczną wzrósł z 38 do 43 proc. Jednak nadal dwie trzecie polskich internautów uważają rozmowy na czacie za całkowicie bezpieczne i prywatne. Gdy mówi się im, że ktoś ich tam może śledzić, pytają: „Jakim prawem?”

Więcej informacji o bezpieczeństwo w sieci na BezpiecznieOnline.pl

Zadbaj o najwyższe parametry bezpieczeństwa. Wybierz hosting www z rozszerzoną ochroną AntyDDos.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Bezpieczeństwo

Itaka. Świadomie do celu

Itaka. Świadomie do celu

Itaka od 32 lat kreuje dla nas niezapomniane doświadczenia podróżnicze. Zaszczytny tytuł lidera wśród polskich biur podróży zobowiązuje do ciągłego poszerzania portfolio usług. Nie mniej ważna jest świadoma obecność w sieci i ciągłe podejmowanie działań wspierających bezpieczeństwo użytkowników.

Czytaj dalej >>
Domena .eu. Europejskie standardy bezpieczeństwa.

Domena .eu - europejskie standardy bezpieczeństwa

Domena europejska to jedna z najchętniej rejestrowanych domen na świecie. Jak rozwijała się domena .eu i jakie priorytety w zakresie jej bezpiecznego użytkowania wprowadza EURid?

Czytaj dalej >>

Dr Irena Eris - sukces pisany pasją

Wiedza, determinacja, a przede wszystkim pasja to motywacja, która nakręca do działania. Maksyma, którą od lat wyznaje założycielka marki Dr Irena Eris, pozwoliła przekuć idee w sukces i stać się wiodącą marką kosmetyczną na mapie Europy.

Czytaj dalej >>