Rozszerzenie definiujące twój obszar działalności? A może celowa zabawa z adresami, łącząca się w spójną całość. A może jedno i drugie? Poznaj rynek nowych domen i podkreśl komunikację swojej oferty.


Rynek nowych domen

Rynek nowych domen rośnie z roku na rok. Nietypowe końcówki stają się wyróżnikiem i dopełnieniem marki. Na koniec 2018 roku, było ich już ponad 26 milionów. Z końcem czerwca 2020 roku ich ilość wynosiła ponad 33 miliony. Najpopularniejszym rozszerzeniem wśród nTLD jest domena .icu, o czym pisaliśmy w jednym z naszych artykułów (tutaj).

Źródło: https://ntldstats.com/tld

Nowe domeny i ich początek

Nowe domeny oficjalnie do rejestracji trafiły w 2014 roku. Niespełna 3 lata wcześniej ICAN podjął decyzję o rozpoczęciu prac nad ich wdrożeniem. Decyzja podyktowana była przede wszystkim zawrotnym tempem rejestracji dostępnych rozszerzeń. Zaczęło brakować wolnych domen, które spełniałyby oczekiwania użytkowników. W początkowym okresie, domeny nTLD nie zostały przyjęte ochoczo. Obawy jednak szybko zostały zażegnane, w czerwcu 2015 roku liczba ich rejestracji przekroczyła milion.


Czy warto rejestrować nowe domeny?

Większość atrakcyjnych nazw ma już swoich abonentów? Szukasz nazwy, która w pełni oddałaby tożsamość Twojej marki. Nowe domeny pozwolą stworzyć Ci nie tylko chwytliwą nazwę, ale także już na tym etapie poinformować klientów o charakterze świadczenia usług. Rejestrujący coraz częściej sięgają po oryginalne rozszerzenia, które pozwolą im wyróżnić swoją ofertę. Rejestrując nowe domeny:

  • podkreślasz swoją indywidualność i już na etapie domeny kategoryzujesz zakres prowadzonej działalności,
  • wyróżniasz się oryginalną nazwą, która skutecznie pozycjonuje Cię wśród grupy docelowej,
  • otwierasz nowe możliwości komunikacji marketingowej z odbiorcami.

Personalizacja na wyciągnięcie ręki

Szukasz dobrej nazwy? Adres, który nie tylko będzie związany z Twoją marką, ale także sprawi, że zostanie w pamięci odbiorców na długo? O tym jak ważna jest rola domeny w komunikacji obrazuje nowo powstający projekt związany z planowaniem podróży, którego premiera już niebawem. Wykorzystanie chwytliwego rozszerzenia .app w zestawieniu z nazwą specyfiki działania wyróżni ofertę i będzie stanowić magnes dla potencjalnych użytkowników.

Rozkład jazdy w dedykowanej domenie .app

„Czas, to waluta, której Ty sam nadajesz wartość” – to słynne powiedzenie nabiera szczególnego znaczenia w dobie ciągłego rozwoju, dynamicznego stylu życia i łączenia różnego typu aktywności. Cenimy sobie czas i chwalimy rozwiązania, za pomocą których możemy go zaoszczędzić. Kto z nas nie korzysta z aplikacji? To nieocenione źródło wsparcia w codziennym życiu. Płacimy za zakupy, ćwiczymy i dbamy o swoją kondycję, sprawdzamy rozkłady jazdy, integrujemy działalność urządzeń domowych.

Domena .app

Domena .app od 2018 roku znajduje się w fazie powszechnej dostępności. Jest dedykowanym rozszerzeniem dla rozwiązań aplikacyjnych. Pod jej szyldem znajdziemy strony z zaufanymi linkami oferującymi pobranie, czy aktualizowanie tego typu rozwiązań. Co ważne, .app jest pierwszą domeną znajdującą się na predefiniowanej liście szyfrowanych domen HSTS. Oznacza to, że domeny są poprawnie wyświetlane, tylko wówczas kiedy zainstalujemy na niej certyfikat SSL.
Już niebawem do użytkowników trafi aplikacja, za pomocą której będziemy mogli zaplanować swoją podróż w szczegółach. Jak zapowiada twórca, rozwiązanie nie tylko przełoży się na oszczędność czasu, ale także komfort użytkowania. Dla prezentacji swojego projektu, autor użył domeny .app.

Większość adresów z domeną .pl jest już zajętych. Wybierając nazwę aplikacji nie chciałem tworzyć neologizmów, chciałem zachować prostotę, oddając jednocześnie charakter rozwiązania, tak jak widzimy to przykładowo w aplikacji Apple – „Pages”, „Numbers”, „Aktywność”, „Podcasty”. Wszystko tworzy logiczną całość.

.App jest domeną, która oddaje charakter i łączy funkcję dla docelowego użytkownika. Jak dodaje autor, ciekawe w „.app” jest to że ona od razu mówi użytkownikowi co się kryje pod tym adresem. Trudność na początku może być w dyktowaniu przez telefon, czy nawet promowanie adresu w reklamie typu outdoor, bo ludzie nie są jeszcze przyzwyczajeni do takich końcówek. Wiedząc jednak kto będzie naszym odbiorcą i obserwując dynamikę powstawania stron z domenami nTLD postanowiliśmy pójść tym tropem.

Ze względu na zaawansowaną fazę projektu, nie możemy podawać szczegółowych informacji, ale możecie liczyć na obszerniejszą relację po jej premierze.

Nowe domeny zrewolucjonizowały rynek domen i rzuciły nowy cień, na sposób prezentacji i promocji swojej oferty. Ze względu na szeroką ofertę domen nTLD, z pewnością znajdziesz rozszerzenie dedykowanej swojej branży. Zarejestrowałeś już nową domenę? Pochwal się w komentarzu.

Wybierając nową domenę, te rozwiązania mogą Ci się przydać: hosting www, certyfikat SSL, kreator nazw.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
5 Liczba ocen: 2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Jaka domena dla szkoły?

Jaka domena dla szkoły? Zobacz nasz przegląd

Zastanawiasz się jaka domena będzie optymalna dla szkoły? Pamiętaj, że adres, który zarejestrujesz powinien być krótki i łatwy do zapamiętania.. Zobacz rozszerzenia dla edukacji.

Czytaj dalej >>
Rynek domeny .pl [2Q2020]

Rynek domeny .pl [2Q2020]. Podsumowanie

NASK opublikował raport i podsumował drugi kwartał 2020 roku. Jak rozwijał się rynek domeny .pl? Co się zmieniło? Z jakich usług najczęściej korzystali abonenci i kim właściwie oni są? Zobaczcie krótkie podsumowanie raportu.

Czytaj dalej >>
Jaka domena dla firmy?

Jaka domena dla firmy? Zainspiruj się!

Stawiasz pierwsze kroki pod własną marką. Dopełniłeś wszelkich formalności i chcesz teraz opowiedzieć o tym światu? Budując stronę swojego produktu bądź usługi nie zapominaj o detalach. To na ich podstawie klient wypracowuje opinię na temat marki.

Czytaj dalej >>