Transformacja w kierunku zrównoważonego rozwoju to wyzwanie, z którym obecnie mierzy się biznes na całym świecie. Jednak niektóre firmy podejmują działania w tym obszarze już od dawna. Kształtowanie nawyków związanych z dbałością o zdrowie ludzi i środowisko naturalne to cel, który od lat przyświeca działaniom grupy spółek DANONE – w myśl misji One Planet. One Health.

W jego realizacji duże znaczenie ma też komunikacja, a na nią wpływa transformacja cyfrowa i coraz większa obecność treści w przestrzeni online.
O rolę świata wirtualnego w komunikacji firmy, w tym o doświadczenia w pracy z platformą Domeny.pl zapytaliśmy grupę spółek DANONE.

DANONE. One Planet. One health

Wszystko zaczyna się od podejścia – rozwój grupy spółek DANONE od lat strategicznie łączy się ze zdrowiem konsumentów oraz działaniem w głębokim poszanowaniu środowiska naturalnego. DANONE jest inicjatorem i katalizatorem odważnych działań w duchu zrównoważonego rozwoju. W 2020 r. i 2021 r. Żywiec Zdrój, będący częścią grupy spółek DANONE zebrał i przekazał do recyklingu taką samą ilość plastiku, jaką wprowadził na rynek – tym samym dotrzymując słowa danego na szczycie klimatycznym COP24 w Katowicach w 2018 r. Kontynuując walkę ze zmianami klimatycznymi, DANONE ogłosił właśnie nowe, odważne zobowiązania.

Uważamy, że naszym obowiązkiem jako producenta, i jako firmy odpowiedzialnej jest inicjowanie ważnych dla otoczenia społecznego i środowiska naturalnego zmian, a także zachęcanie konsumentów do wspierania tych inicjatyw. Nieustannie doskonalimy nasze opakowania zgodnie z zasadami ekoprojektowania, wprowadzamy m.in. formaty w 100% wykonane z rPET, czy inicjujemy kampanie poświęcone selektywnej zbiórce i recyklingowi odpadów opakowaniowych, by przekonywać konsumentów do zmiany nawyków na bardziej pro-ekologiczne. Angażujemy się też w działania rzecznicze na rzecz wprowadzenia systemu kaucyjnego na opakowania napojowe. Wszystko po to, by zamykać obieg opakowań, zmniejszając ilość odpadów w środowisku i nadawać im drugie życie, a tym samym chroniąc zasoby planety.

– mówi Paulina Kaczmarek z grupy spółek DANONE  

Komunikacja wszystkich tych działań jest realizowana online, co pozwala zwiększać dotarcie do konsumentów, a także budować wiarygodną bazę informacji o działalności firmy. Więcej o nich można przeczytać na stronie danone.pl

Naszą #domeną jest rozwój biznesu idący w parze z troską o zdrowie ludzi i środowisko naturalne

Portfolio DANONE obejmuje produkty dostosowane do potrzeb żywieniowych na każdym etapie życia: produkty mleczne i pochodzenia roślinnego, wodę i napoje, a także żywienie specjalistyczne (żywność dla niemowląt i małych dzieci oraz żywienie medyczne dla osób wymagających specjalnej diety). Tym samym grupa spółek DANONE, łącząc ofertę wartościowych produktów z edukacją o roli żywienia, pozytywnie wpływa na miliony konsumentów.

Każda z kategorii produktowych ma swoją własną, dedykowaną domenę, która pozwala znaleźć więcej informacji, poznać filozofię działania, czy sprawdzić skład produktu, uzyskać informacje, związane ze sposobem wytwarzania, korzyściami żywieniowymi, czy wpływem na środowisko. Adresy internetowe poszczególnych kategorii zostały zarejestrowane w Domeny.pl. Znajdziemy wśród nich także domeny zagraniczne, .in.: nutricia.no, nutricia.dk, zywiec-zdroj.pl, zywiec-zdroj-sklep.pl.

Rejestracja domeny internetowej to pierwszy krok w budowaniu profesjonalnej obecności marki w sieci. Grupa spółek DANONE doskonale ten kierunek rozwija. Jako operator domen internetowych DANONE, obserwujemy rozwój firmy, na który wpływ mają również działania w przestrzeni on-line.

– mówi Ela Kornaś, Brand Director Domeny.pl

#EdukacjaOnline – zasięg 2.0

W Domeny.pl grupa spółek DANONE zarejestrowała również szereg domen internetowych, służących prowadzeniu działań edukacyjnych, z zakresu wpływu żywienia na zdrowie oraz ochrony zasobów planety.

Siła Internetu w prowadzeniu kampanii edukacyjnych jest nieoceniona, przede wszystkim poprzez nadawanie im szerszych zasięgów. We współpracy z Domeny.pl cenimy zrozumienie naszych potrzeb w tym zakresie, elastyczność i empatyczne podejście do Klienta. Uzyskaliśmy pełną informację na temat warunków rejestracji domen, znaleźliśmy interesujące nas domeny ( w tym także zagraniczne), a także otrzymaliśmy wsparcie w procesie rejestracji.

– mówi Aleks Walkiewicz, analityk systemów biznesowych, grupa spółek DANONE

Znajdź domenę dla siebie. W Domeny.pl możesz wybierać spośród 1000 rozszerzeń.

DANONE rozwija swoją obecność online m.in. w następujących obszarach:

Wolewode.pl

„Mamo, tato, wolę wodę!” to jeden z najbardziej cenionych programów edukacyjnych w Polsce, zainicjowany w 2009 roku przez Żywiec Zdrój w trosce o zdrowy rozwój najmłodszych. Jego nadrzędnym celem jest wykształcenie u dzieci prawidłowych nawyków żywieniowych ze szczególnym podkreśleniem roli wody w codziennej diecie, a także zwrócenie ich uwagi na zagadnienie ochrony środowiska. W ramach programu, specjalnie dla przedszkoli tworzone są eksperckie materiały edukacyjno-poznawcze, w tym scenariusze zajęć, angażujące dzieci i wychowawców do wspólnej nauki poprzez zabawę. Strona wolewode.pl to platforma edukacyjna, z której korzystają przedszkola, rodzice i dzieci.

Strona internetowa stanowi cenne kompendium wiedzy na temat nawodnienia i roli wody w codziennej diecie. Rejestrując domenę wolewode.pl Żywiec Zdrój prowadzi stałą komunikację z odbiorcami projektu – Rodzicami i przedszkolami. Zamieszcza materiały dydaktyczne, a także materiały edukacyjne dla dzieci. Znajdują się w niej również gry edukacyjne, które poprzez zabawę zachęcają do picia wody i zaznaczają jej rolę w codziennej diecie.

Bobovita.pl

Żywienie w pierwszych 1000 dni ma ogromne znaczenie dla rozwoju maluszka. BoboVita rozumie z jakimi wyzwaniami mierzą się Rodzice. Marka prowadzi szerokie działania edukacyjne dotyczące tego, w jaki sposób kształtować nawyki żywieniowe, jak świadomie rozszerzać dietę niemowląt i małych dzieci. Na stronie internetowej znajdziemy nie tylko  informację o produktach, ale również fachową wiedzę i porady lekarskie – między innymi regularny czat z pediatrą.

BoboVita to praktyczna wiedza jak krok po kroku wprowadzać maluszka w świat nowych smaków zgodnie z etapem życia i jego rozwojem.

Fundacjanutricia.pl

Misją Fundacji Nutricia jest edukacja o roli żywienia, która jest realizowana poprzez projekty, zmiany systemowe oraz strategiczne partnerstwa.

Na stronie internetowej fundacjanutricia.pl znajdziemy materiały edukacyjne, raporty oraz badania dotyczące m.in. takich zagadnień jak: rola żywienia w chorobie, czy żywienie niemowląt i małych dzieci.

Więcej o działaniach na rzecz zdrowia, planety i polskiej gospodarki można przeczytać na stronie internetowej Danone.pl, a także w raporcie wpływu DANONE za 2020 r.

Źródło:

[1] Danone. Razem dla lepszego jutra
Pandemia nie zatrzymała odważnych działań Danone – firma bierze na cel potrzeby żywieniowe Polaków i wyzwania klimatyczne
Danone. Woda i napoje
Wole wode

Jak podobał Ci się ten artykuł?
5
Liczba ocen: 1
Danone: Rozwój biznesu z troską o zdrowie i środowisko naturalne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Danone-Domenypl_case_study

Danone: Rozwój biznesu z troską o zdrowie i środowisko naturalne

Grupa Danone działa w głębokim poszanowaniu i zrozumieniu zrównoważonego rozwoju. Zapytaliśmy o to jak wygląda realizacja takich działań oraz jaka jest rola świata wirtualnego w ich komunikacji.

Czytaj dalej >>
Opcja na domenę. Twój sposób na wymarzony adres.

Opcja na domenę. Twój sposób na wymarzony adres

Chcesz zarejestrować domenę, ale okazuje się, że wymarzona nazwa posiada już swojego abonenta. Domena jest już zajęta. Czy to oznacza, że szansa przepadła już bezpowrotnie? Nie koniecznie, poznaj usługę opcji na domenę.

Czytaj dalej >>
Budmat ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Budmat – ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Innowacje techniczne w połączeniu z estetyką. Funkcjonalność w parze z designem. Czy takie założenia dla biznesu mają rację bytu? Nasz Klient, firma Budmat udowadnia, że taka mieszanka jest możliwa

Czytaj dalej >>