Firmy zaczynające działalność mają obecnie łatwiejszy start od tych, które wystartowały dekadę temu dzięki wielu technologiom, których wtedy jeszcze nie było. Jednak jest jedna rzecz, która jest stanowi dla nich poważne wyzwanie: znalezienie wolnej nazwy domeny.

Najpopularniejszym obecnie rozszerzeniem biznesowym jest .com. Można je określić jako domenę domyślną i większość konsumentów automatycznie ją dopisuje, kiedy szuka jakiejś strony, której nazwy nie znają.


Nowe domeny wkraczają do akcji

Ale pula dostępnych nazw z końcówką .com szybko się kurczy, a znalezienie dobrej nazwy jest coraz trudniejsze, a przy tym niewiarygodnie drogie. Właściciele domen często windują ceny do niebotycznej wysokości, kiedy znajdzie się przedsiębiorca chętny na konkretną nazwę. Dla początkujących firm zapłata żądanych cen często pozostaje poza sferą ich możliwości finansowych.

Pozostaje im wtedy szukanie innych alternatyw, np. nazw, które nie są zajęte. Jednak wtedy pojawia się kolejny problem: istnieje duże prawdopodobieństwo, że taka nazwa będzie trudna do zapamiętania przez potencjalnych klientów. W takiej sytuacji coraz atrakcyjniejszą opcją stają się nowe domeny, dzięki którym można mieć krótką, prostą i łatwo zapamiętywalną nazwę.

Dobra nazwa w domenie jednoznacznie wskazującej na branżę może znacząco zwiększyć widoczność firmy w Internecie, a tym samym ułatwić jej znalezienie przez klientów.


Dla kogo nowe domeny?

Dzięki nowym domenom przedsiębiorcy mogą od razu zakomunikować rodzaj prowadzonego biznesu i określić się w oczach klienta. Takie końcówki, jak .pizza, .shop czy .photography od razu mówią odwiedzającemu, czego może się spodziewać.

Inną atrakcyjną opcją jest domena geograficzna, taka jak .nyc, .paris, .london czy .berlin, która jednoznacznie wskazuje lokalizację siedziby lub działalności firmy. Ten wybór wydaje się szczególnie atrakcyjny w branżach, które oferują usługi lokalne, takie jak firmy prawnicze, restauracje, biura podróży, usługi zdrowotne czy nieruchomości.

Nowe domeny są atrakcyjne nie tylko dla nowych przedsięwzięć. Również te istniejące, które posiadają domenę .com mogą stworzyć nową stronę, żeby zwiększyć zasięg i umocnić swoją pozycję.

Dobrą propozycją jest rozszerzenie .wiki, które może posłużyć do stworzenia strony, będącej rozwinięciem już istniejącej podstawowej. Można ją wykorzystać do edukowania ludzi w zakresie prowadzonej działalności. Stworzenie dobrych merytorycznie treści może przyciągnąć dużą liczbę osób i przyczynić się do powstania aktywnej społeczności.

Dodatkowo nazwa w nowej domenie to stosunkowo łatwy sposób na wyróżnienie się i zaistnienie w świadomości odbiorcy bez konieczności wydawania dużej ilości pieniędzy.

Jak wykorzystać nowe domeny?

Kiedyś adresem WWW danej firmy była po prostu jej nazwa. Jednak we współczesnym marketingu nazwy internetowe są ważnym elementem budującym markę i mogą na wiele sposobów wspomóc realizację strategii marketingowej – zarówno tej online jak i offline. Zobacz, w jaki sposób możesz wykorzystać nowe domeny.

Wypromujesz markę

Gdy próbujesz zbudować firmę lub markę osobistą, warto wyróżnić się już na etapie adresu www.
Jesteś na konferencji i chcesz nawiązać kontakt z inwestorem lub klientem z pewnością wymienisz się wizytówką, w której podasz adres e-mail. W takiej sytuacji emiliamika@myblog.press z pewnością ma większą szansę na zapamiętanie niż emiliamikapress@mypressblog.com.

E-mail, który pasuje do Ciebie i zawiera elementy marki, natychmiast buduje pozytywne skojarzenia u odbiorcy. Zwiększa to szanse na zapamiętanie e-maili i podjęcie aktywności. Biznesowy e-mail wskazuje, że traktujesz swoją pracę poważnie i inwestujesz w nią.

Skrócisz link

Markowy skrócony link – skrócony adres URL zbudowany wokół nazwy marki lub powiązanego terminu, który pomaga powiązać firmę z linkami, treściami i informacjami udostępnianymi online.

Czy wiesz, że możesz oznaczyć każdy link, który skracasz, nazwą Twojej marki?
Czy kojarzysz linki takie jak pandaex.press/OrderNow lub virg.in/ldn w mediach społecznościowych lub gdziekolwiek indziej?

Nie, nie jest to coś, co mogą zrobić tylko duże korporacje. Jest to usługa, z której może korzystać każda firma w przestrzeni cyfrowej.

Wystarczy spojrzeć na takie linki, aby określić, do kogo należą. To jest efekt posiadania odpowiedniej domeny. Pomagają one budować wiarygodność, zdobywać większe zaangażowanie i tworzyć lepsze marki. Wszystko, co musisz zrobić, to kupić sensowną nazwę domeny na odpowiednim rozszerzeniu domeny i zarejestrować się na platformie, która oferuje tworzenie niestandardowych linków dla Ciebie. To proste!

Przekierowania adresów

Wewnętrzne strony Twojej witryny są prawdopodobnie długie, skomplikowane i, szczerze mówiąc, nie przyjazne dla ludzi. Spójrz na taki deep-link do strony Kindle Amazona. Nie jest to link, który da się udostępnić w dowolnej komunikacji marketingowej:

https://www.amazon.com/gp/browse.html/ref=as_li_ss_tl?node=133141011&linkCode=sl2&tag=amznip-kindle.store-20&linkId=4cd0d831c10ebb77bbf4aeeb9b352a3a

Tak, możesz utworzyć markowe skracane adresy URL, ale jeśli jest to strona generująca dużą część przychodów w Twojej witrynie, możesz utworzyć dla niej przekierowanie domeny kontekstowej. W tym przypadku Amazon stworzył www.kindle.store, schludną, zapadającą w pamięć nazwę domeny, która przekierowuje do wspomnianego wyżej deep-linka. I ten link nadaje się do marketingu!

Amazon jest jedną z największych marek, które świetnie wykorzystują nowe domeny do przekierowań. Niektóre z nich to:

● http://electronics.bargains
● http://entertainment.deals
● http://family.bargains
● http://household.cleaning

To znakomita strategia dla kampanii wizerunkowych, takich jak tworzenie strony docelowej do uruchomienia produktu. Możesz wybrać rozszerzenie nazwy domeny, na której zbudujesz markę. Na przykład .TECH dla technologii, .FUN dla, oczywiście, zabawy, .STORE dla sklepu detalicznego lub e-commerce itd.

Stworzysz tematyczne backlinki

Tekst zakotwiczenia (ang. anchor text) to wyróżnione słowa/znaki, na których tworzone jest hiperłącze do innej strony w Internecie. Kiedy słowo tekstu zakotwiczenia jest dokładnie dopasowane do słowa w obsługiwanym łączu, daje to wyszukiwarce mocny sygnał o istotności treści.

Na przykład tekst zakotwiczenia „engagement cards” pojawia się ponownie na stronie www.engagement.cards. W przypadku firm, nowe domeny oferują możliwości tworzenia krótkich i łatwych do wymieniania nazw, które pomagają im wzmacniać swoją cyfrową obecność. Jedną z największych zalet tych rozszerzeń jest to, że nie musisz iść na kompromis i możesz uzyskać nazwę domeny z dwoma słowami. Tak więc, śmiało, wprowadzaj innowacje i buduj zapadającą w pamięć markę.


Zarejestrowałeś nTLD? Teraz czas przekierować ją na serwer. W domeny.pl możesz każdy pakiet przetestować na okres 14 dni. Korzystaj z: hostingu www, serwera dedykowanego bądź serwera VPS.

Źródło: Domeny.pl / Business News Daily
Fot.: felixart05/deviantART

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0
Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Danone-Domenypl_case_study

Danone: Rozwój biznesu z troską o zdrowie i środowisko naturalne

Grupa Danone działa w głębokim poszanowaniu i zrozumieniu zrównoważonego rozwoju. Zapytaliśmy o to jak wygląda realizacja takich działań oraz jaka jest rola świata wirtualnego w ich komunikacji.

Czytaj dalej >>
Opcja na domenę. Twój sposób na wymarzony adres.

Opcja na domenę. Twój sposób na wymarzony adres

Chcesz zarejestrować domenę, ale okazuje się, że wymarzona nazwa posiada już swojego abonenta. Domena jest już zajęta. Czy to oznacza, że szansa przepadła już bezpowrotnie? Nie koniecznie, poznaj usługę opcji na domenę.

Czytaj dalej >>
Budmat ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Budmat – ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Innowacje techniczne w połączeniu z estetyką. Funkcjonalność w parze z designem. Czy takie założenia dla biznesu mają rację bytu? Nasz Klient, firma Budmat udowadnia, że taka mieszanka jest możliwa

Czytaj dalej >>