Firmy zaczynające działalność mają obecnie łatwiejszy start od tych, które wystartowały dekadę temu dzięki wielu technologiom, których wtedy jeszcze nie było. Jednak jest jedna rzecz, która jest stanowi dla nich poważne wyzwanie: znalezienie wolnej nazwy domeny.

Najpopularniejszym obecnie rozszerzeniem biznesowym jest .com. Można je określić jako domenę domyślną i większość konsumentów automatycznie ją dopisuje, kiedy szuka jakiejś strony, której nazwy nie znają.


Nowe domeny wkraczają do akcji

Ale pula dostępnych nazw z końcówką .com szybko się kurczy, a znalezienie dobrej nazwy jest coraz trudniejsze, a przy tym niewiarygodnie drogie. Właściciele domen często windują ceny do niebotycznej wysokości, kiedy znajdzie się przedsiębiorca chętny na konkretną nazwę. Dla początkujących firm zapłata żądanych cen często pozostaje poza sferą ich możliwości finansowych.

Pozostaje im wtedy szukanie innych alternatyw, np. nazw, które nie są zajęte. Jednak wtedy pojawia się kolejny problem: istnieje duże prawdopodobieństwo, że taka nazwa będzie trudna do zapamiętania przez potencjalnych klientów. W takiej sytuacji coraz atrakcyjniejszą opcją stają się nowe domeny, dzięki którym można mieć krótką, prostą i łatwo zapamiętywalną nazwę.

Dobra nazwa w domenie jednoznacznie wskazującej na branżę może znacząco zwiększyć widoczność firmy w Internecie, a tym samym ułatwić jej znalezienie przez klientów.


Dla kogo nowe domeny?

Dzięki nowym domenom przedsiębiorcy mogą od razu zakomunikować rodzaj prowadzonego biznesu i określić się w oczach klienta. Takie końcówki, jak .pizza, .shop czy .photography od razu mówią odwiedzającemu, czego może się spodziewać.

Inną atrakcyjną opcją jest domena geograficzna, taka jak .nyc, .paris, .london czy .berlin, która jednoznacznie wskazuje lokalizację siedziby lub działalności firmy. Ten wybór wydaje się szczególnie atrakcyjny w branżach, które oferują usługi lokalne, takie jak firmy prawnicze, restauracje, biura podróży, usługi zdrowotne czy nieruchomości.

Nowe domeny są atrakcyjne nie tylko dla nowych przedsięwzięć. Również te istniejące, które posiadają domenę .com mogą stworzyć nową stronę, żeby zwiększyć zasięg i umocnić swoją pozycję.

Dobrą propozycją jest rozszerzenie .wiki, które może posłużyć do stworzenia strony, będącej rozwinięciem już istniejącej podstawowej. Można ją wykorzystać do edukowania ludzi w zakresie prowadzonej działalności. Stworzenie dobrych merytorycznie treści może przyciągnąć dużą liczbę osób i przyczynić się do powstania aktywnej społeczności.

Dodatkowo nazwa w nowej domenie to stosunkowo łatwy sposób na wyróżnienie się i zaistnienie w świadomości odbiorcy bez konieczności wydawania dużej ilości pieniędzy.


Zarejestrowałeś nTLD? Teraz czas przekierować ją na serwer. W domeny.pl możesz każdy pakiet przetestować na okres 14 dni. Korzystaj z: hostingu www, serwera dedykowanego bądź serwera VPS.

Źródło: Domeny.pl / Business News Daily
Fot.: felixart05/deviantART

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Budmat ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Budmat - ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Innowacje techniczne w połączeniu z estetyką. Funkcjonalność w parze z designem. Czy takie założenia dla biznesu mają rację bytu? Nasz Klient, firma Budmat udowadnia, że taka mieszanka jest możliwa

Czytaj dalej >>
DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>
Jak stworzyć nazwę? Poradnik

Jak stworzyć nazwę i wyróżnić swoje usługi?

Nazwa, powinna być…no właśnie? Jaka powinna być nazwa produktu/usługi/witryny? Czy proces tworzenia nazwy jest trudny? Gdzie szukać inspiracji? Co jest trendy, a co passe? Pobierz poradnik.

Czytaj dalej >>