Jak pisaliśmy w listopadowym artykule od 1 marca 2018 r. Urzędy Certyfikacji nie będą już wydawały trzyletnich certyfikatów OV i DV. Dlaczego jednak certyfikaty SSL mogą być wydawane maksymalnie na 2 lata?

Daty kluczowych zmian w historii szyfrowania danych

Przytoczmy kilka ważnych dat w historii szyfrowania danych.

Historia zmian w szyfrowaniu danych

Te wydarzenia przeplecione zostały stopniowym skracaniem okresów ważności certyfikatów:

Okres ważności certyfikatów SSL do dwóch lat.

Dlaczego długi okres walidacji jest niekorzystny?

  1. Certyfikaty wydawane na długie okresy często mają nieaktualne dane organizacji, dla której zostały wydane, zmienia się nazwa firmy, firma upada, domena zmienia abonenta.
  2. Jeżeli zmienia się polityka rozpoznawalności certyfikatów przez przeglądarki, certyfikaty mogą być błędnie wyświetlane.
  3. Zmiany w algorytmach szyfrowania, np.: przejście z SHA-1 uznanego za niedostatecznie bezpieczny do SHA-2, lub zmiana długości klucza szyfrowania. Uprzednio wydane certyfikaty nie są dostatecznie bezpieczne.
  4. Błędy w rozpoznawaniu przez przeglądarki odwołanych certyfikatów. Przeglądarki używają własnych list odwołanych certyfikatów (CRLset).

W każdym powyższym przypadku wymagana jest ponowna walidacja podmiotu lub wykupienie całkiem nowego certyfikatu.
Certyfikaty wydane na dłuższy okres mogą nie być poprawnie wyświetlane przez przeglądarki. Przy globalnym skróceniu okresu ważności certyfikatów każde ponowne wydanie (reissue) powoduje skrócenie ważności Twojego certyfikatu.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
5 Liczba ocen: 1

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Bezpieczeństwo

Domena .eu. Europejskie standardy bezpieczeństwa.

Domena .eu - europejskie standardy bezpieczeństwa

Domena europejska to jedna z najchętniej rejestrowanych domen na świecie. Jak rozwijała się domena .eu i jakie priorytety w zakresie jej bezpiecznego użytkowania wprowadza EURid?

Czytaj dalej >>

Dr Irena Eris - sukces pisany pasją

Wiedza, determinacja, a przede wszystkim pasja to motywacja, która nakręca do działania. Maksyma, którą od lat wyznaje założycielka marki Dr Irena Eris, pozwoliła przekuć idee w sukces i stać się wiodącą marką kosmetyczną na mapie Europy.

Czytaj dalej >>
Gastop - od lokalnej firmy do międzynarodowej ekspansji.

Ile potrzeba domen, żeby podbić świat?

Zobacz historię sukcesu naszego Klienta. Firma GASTOP rozpoczęła swoją działalność w 1996 r., kiedy Internet w Polsce dopiero raczkował. Jak spółka wykorzystała nowe możliwości? Jak ważna jest współpraca z zaufanymi partnerami biznesowymi?

Czytaj dalej >>