Chcesz kupić domenę i jednocześnie chcesz, aby wspierała ona pozycjonowanie Twojej strony www? Wyróżniała się na tle konkurencji. Wybór domeny, jej rozszerzenie jest ważne dla powodzenia projektu. Zastanawiasz się jaki jest wpływ domeny na seo? Czy wybór nazwy domeny ma znaczenie?


Jaka powinna być domena?

Domeną główną chcesz komunikować swoją markę. Jaka będzie właściwa? Przed rejestracją domeny musisz się zastanowić nad rozszerzeniem. O nazwach domen mówiliśmy już wiele. Jeżeli bierzesz pod uwagę podbój zagranicznych rynków mogą to być domeny najwyższego rzędu, globalne, nowe. Na naszym rynku można wybrać domeny regionalne bądź z polskimi znakami. To tzw. domeny IDN, zawierające polskie znaki diakrytyczne. Domenę główną tworzy 2 elementy. Składa się z nazwy głównej i rozszerzenia.

Czy nazwa domeny ma wpływ na pozycjonowanie?

Zastanawiasz się jaki ma wpływ na seo? Czy szukać z domen krajowych top level domain, a może nowych? Czym kierować się aby wybrać odpowiednią nazwę domeny dla strony internetowej sklepów internetowych, blogów etc. ?

Przy doborze domeny chcemy, aby była chwytliwa, wówczas nasza nazwa marki będzie rozpoznawalna dla użytkownika i potencjalny klient znajdzie ją bez problemu. Zwracamy uwagę, aby długość domeny była łatwa do zapamiętania. Chcemy również, aby osiągała wysokie pozycje w przeglądarce i przynosiła oczekiwany współczynnik konwersji. Zastanawiasz się czy jej wybór określa wpływa na pozycję?

Pozycjonowanie strony. Mity

Z nazwą domeny i procesem optymalizacji wiążą się mity. Pamiętaj, że w dziedzinie związanej z search engine optimization, wszystko zmienia się z roku na rok. Zmiany w algorytmie są wprowadzane raz po raz. Wyszukiwarka jest stale optymalizowana przez pojawiające się czynniki rankingowe.

Wpływ na search engine optimization ulega aktualizowaniu. Dlatego dla swojej strony – jak również przy wyborze domeny powinieneś pamiętać o wynikach wyszukiwania google. Jeśli coś działało 5 lat temu nie ma żadnej gwarancji, że działa i dziś. Niestety nie będąc specjalistą w tej dziedzinie, ciężko nadążyć za wszystkimi zmianami, aby wybrać odpowiednią domenę pod kątem seo. Zasady algorytmu dla przeglądarki są aktualizowane. Oto kilka zmian dotyczących relacji nazwa domeny a pozycjonowanie.

Zapomnij o EMD

Zastanawiałeś się czy obecność słowa kluczowego / słów kluczowych w nazwie domeny ma znaczenie? Myślisz nad wyborem nazwy domeny nasyconej słowami kluczowymi? Błąd. Owszem, dawno dawno temu „upchanie keywordów” – czyli obecność fraz kluczowych w wyborze nazwy domeny wystarczało, aby znacznie poprawić pozycję strony w wynikach Google. Ale to było naprawdę dawno temu, a dokładnie przed 28.09.2012, kiedy to Matt Cutts ogłosił tzw. „EMD update„.

Wiele osób do dziś stosuje tę metodę exact match domain do budowania adresów zawierających wyłącznie słowa kluczowe (frazy). Nie przejmuj się słowem kluczowym. Nie daje ona efektów na pozycji, za to owocuje długimi, brzydkimi nazwami, których nie sposób zapamiętać. Odradzamy, dokonano już aktualizacji emd.

pozycjonowaniestroninternetowych.pl

Wiek to tylko liczba

Wartość domeny dzięki liczbom? Być może zastanawiasz się nad odkupieniem domeny tylko dlatego, że ma ona 10 lat. Czy taka wartość ma znaczenie w wynikach organicznych? Czy wiek domeny wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwarki? „Nie” – odpowiedział na Twitterze John Mueller, przedstawiciel Googla podczas dyskusji nad wyborem adresu witryny(12.04.2017).

Oczywiście, jeśli domena internetowa działa od wielu lat miała więcej czasu na zebranie linków przychodzących, uzyskanie dużego ruchu, co pozytywnie wpływa na proces search engine optimization, ale uzyskane efekty nie wynikają z samego faktu posiadania starej domeny, ale z pracy jaka została włożona w optymalizację pod wyszukiwarkę. Dlatego zamiast wieku sprawdź profil linkowy domeny, tzw. profil backlinków. To istotny sygnał dla wyszukiwarek.

Google zna języki

Jeśli myślisz, że powinieneś użyć rozszerzenie .pl, aby przeglądarka wiedziała, że Twoja strona jest przeznaczona na Polskę – mylisz się. Nie ma to znaczenia pod kątem pozycjonowania strony w wynikach wyszukiwania. Twoja strona zawiera wiele wskazań co do tego, na jaki rynek jest skierowana. Domena wpływa na lojalność lokalnych klientów, ale absolutnie nie musi tego mówić, abyś mógł pojawić się wysoko w wynikach przeglądarki.

ccTLD, czyli domena najwyższego poziomu (domeny krajowe/domeny najwyższego poziomu) przy nazwie Twojej domeny może poprawić jej klikalność (CTR) w przeglądarce. Takie rozszerzenie domeny wpływa na google, ale to osobny temat.

Czy nazwa domeny wpływa seo strony?

Nazwa domeny jest związana z jej pozycjonowaniem? Czy istnieje zatem coś takiego jak dobre domeny pod kątem search engine optimization? Tak. Możesz pozycjonować serwis już na etapie adresu.

Przez długi czas branding był w defensywie. Dużo mówiło się o działaniach optymalizacji i działaniach bezpośrednio wpływających na sprzedaż. Zmienia się to między innymi dzięki tzw. brand signals. Ta zmiana algorytmu sprawia, że marka i search engine optimization idą w parze jak nigdy dotąd.

Tym mianem nazywamy każde wystąpienie marki w Internecie. Mają one coraz większe znaczenie w pozycjonowaniu. I jest to kolejny dobry powód, aby nazwa Twojej podstawowej domeny była nazwą Twojej marki. Adres strony ma tutaj znaczenie i może ułatwić proces pozycjonowania serwisu. Jednak jak zauważają specjaliści, odradza się używania myślników. Lepsza nazwa domeny będzie nazwą firmy, ale słowo kluczowe powinno być jednoczłonowe.

W ten sposób search engine optimization, które ostatnimi laty musiało się zaprzyjaźnić z Content Marketingiem teraz będzie działało wspólnie z brandingiem i wspierało witrynę. Teraz na stronę należy patrzeć holistycznie.

Zatem jaki wybrać domenę?

Domenie przypisujemy szczególną wartość. Jak wybrać ją pod kątem optymalizacji i jej obecności wyszukiwarce google? Tak, aby znaleźć się wysoko w wynikach. Czym się kierować podczas rejestracji domeny/ nazw domen? Czy używać w nazwie domeny słów kluczowych? Czy kupić ją z rynku wtórnego, sprawdzając historię domeny? Mamy nadzieję, że nasz wpis ułatwi Ci proces „Jak wybrać nazwę domeny?”. Obaliliśmy w nim królujące od wieków dylematy towarzyszące wyborze adresu domeny.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
1.22
Liczba ocen: 125
Domena a pozycjonowanie. Mity SEO i fakty od Google
Komentarze
  • Nazwa domeny to trochę jak wizualizacja biura, jeśli zamieścimy biuro w ciemnej bocznej ulicy to klient do nas nie trafi, tak samo jest z domeną jeśli wybierzemy domenę trudną do zapamiętania lub trudną w pisowni to niestety może to być spory problem. Przy wyborze domeny nie tylko pozycjonowaniem trzeba się sugerować.

    • Jak najbardziej, nie tylko pozycjonowaniem. Niemniej co tu ukrywać, ruch z wyszukiwarek jest w wielu branżach kluczowy.

      • No tak. Ale jak się dobierze domenę idealną np. odszkodowania, gdy prowadzimy firmę zajmującą się odszkodowaniami to efekt będzie bardzo dobry 🙂

  • Nazwa domeny ma bardzo duże znaczenie jeśli jest nijaka albo niepowiązana z biznesem / nie stanowi brandu to wówczas może znacząco obniżać zaufaniei w skutek tego konwersję.

  • Powiedziałbym, że SEO to nawet taka dziedzina, w której wszystko zmienia się nie z roku na rok, a z dnia na dzień. Co chwilę Google wprowadza zmiany w algorytmie i obecnie króluję np. mobile first index, w którym to strony mobilne są promowane. Domena ma jednak również bezpośredni wpływ na pozycjonowanie, gdyż nazwa domeny to sprawa priorytetowa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Opcja na domenę. Twój sposób na wymarzony adres.

Opcja na domenę. Twój sposób na wymarzony adres

Chcesz zarejestrować domenę, ale okazuje się, że wymarzona nazwa posiada już swojego abonenta. Domena jest już zajęta. Czy to oznacza, że szansa przepadła już bezpowrotnie? Nie koniecznie, poznaj usługę opcji na domenę.

Czytaj dalej >>
Budmat ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Budmat – ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Innowacje techniczne w połączeniu z estetyką. Funkcjonalność w parze z designem. Czy takie założenia dla biznesu mają rację bytu? Nasz Klient, firma Budmat udowadnia, że taka mieszanka jest możliwa

Czytaj dalej >>
DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC – czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>