Rejestr Norid, zarządzający norweską domeną narodową .no, poinformował, że od 17 czerwca znosi obowiązujące dotychczas ograniczenie, pozwalające na rejestrację nazwy z końcówką .no tylko firmom i organizacjom.

Obecnie osoby prywatne chcące zarejestrować domenę .no mogą skorzystać jedynie z rozszerzenia .priv.no.

Stosunek rejestru do otwarcia rejestracji tej domeny dla osób prywatnych zmieniał się w czasie, ale w końcu w 2013 roku organ doradczy Norpol udzielił pozytywnej rekomendacji.

Co ciekawe, nie będą obowiązywały żadne priorytety, każdy będzie mógł zarejestrować dowolną nazwę pod warunkiem, że nie będzie ona łamać norweskiego prawa ani naruszać praw stron trzecich. W przypadku, gdy o tę samą nazwę będzie ubiegać się więcej niż jedna osoba, zostanie ona przydzielona drogą losowania.

Zarejestrowałeś domenę .no? Oprócz adresu www będziesz potrzebować serwera (korzystaj z: hostingu www, serwera dedykowanego bądź serwera VPS) i certyfikat SSL

Źródło: Domeny.pl / Domain Pulse
Fot.: Flickr/Christopher Jensen

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Budmat ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Budmat - ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Innowacje techniczne w połączeniu z estetyką. Funkcjonalność w parze z designem. Czy takie założenia dla biznesu mają rację bytu? Nasz Klient, firma Budmat udowadnia, że taka mieszanka jest możliwa

Czytaj dalej >>
DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>
Jak stworzyć nazwę? Poradnik

Jak stworzyć nazwę i wyróżnić swoje usługi?

Nazwa, powinna być…no właśnie? Jaka powinna być nazwa produktu/usługi/witryny? Czy proces tworzenia nazwy jest trudny? Gdzie szukać inspiracji? Co jest trendy, a co passe? Pobierz poradnik.

Czytaj dalej >>