Organizacja Centr, zrzeszające krajowe rejestry domen ccTLD, wydała nową edycją raportu DomainWire Stat Report. W sierpniu tego roku liczba wszystkich zarejestrowanych domen TLD zbliżyła się do liczby 265 milionów. Wzrost kwartalny rejestracji wyniósł 2,4%. Najdynamiczniej rosły domeny krajowe ccTLD – 4,3%. Domeny te stanowią 45% wszystkich adresów www.


Rynek domen

 Liczba rejestracji*Wzrost (w okresie 3 miesięcy)
ccTLD16 889 348 4,3%
CCTV IDN
1 205 620 2,2%
gTLD
145 278 779 1%
STLD
1 349 508 0,3%
razem264 723 255 2,4%

Źródło: Zooknic (sierpień 2013) *ccTLD zawierają ccTLD i ccTLD IDN. gTLD zawierają gTLD i sTLD

Spośród końcówek krajowych dominuje darmowa i ciesząca się złą sławą domena .TK.

Co z domenę .pl?

Polska domena .PL z wynikiem 2,5 miliona rejestracji znajduje się na 13 pozycji.

Przedstawione poniżej TOP 20 domen odpowiada za  81% rejestracji wszystkich domen krajowych.

Domena .PL trzynasta na świecie.

Raport można znaleźć poniżej.


Źródło: Centr/Domeny.pl

(foto by kirstyhall via flickr.com)

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Jaka domena dla szkoły?

Jaka domena dla szkoły? Zobacz nasz przegląd

Zastanawiasz się jaka domena będzie optymalna dla szkoły? Pamiętaj, że adres, który zarejestrujesz powinien być krótki i łatwy do zapamiętania.. Zobacz rozszerzenia dla edukacji.

Czytaj dalej >>
Rynek domeny .pl [2Q2020]

Rynek domeny .pl [2Q2020]. Podsumowanie

NASK opublikował raport i podsumował drugi kwartał 2020 roku. Jak rozwijał się rynek domeny .pl? Co się zmieniło? Z jakich usług najczęściej korzystali abonenci i kim właściwie oni są? Zobaczcie krótkie podsumowanie raportu.

Czytaj dalej >>
Jaka domena dla firmy?

Jaka domena dla firmy? Zainspiruj się!

Stawiasz pierwsze kroki pod własną marką. Dopełniłeś wszelkich formalności i chcesz teraz opowiedzieć o tym światu? Budując stronę swojego produktu bądź usługi nie zapominaj o detalach. To na ich podstawie klient wypracowuje opinię na temat marki.

Czytaj dalej >>