Pierwszego dnia powszechnej dostępności domena geograficzna .tokyo doczekała się prawie 10 tys. rejestracji.


Domena .tokyo

Tokio to obecnie największe miasto, którego domena jest ogólnie dostępna, więc  liczba nie wydaje się zbyt imponująca. Trzeba jednak wziąć pod uwagę specyfikę japońskiego rynku.

W Japonii bardzo rzadko korzysta się z paska adresowego, a częściej z okna wyszukiwarki. Wielu Japończyków jako stronę główną ma ustawione Yahoo, ale bardzo chętnie korzysta z Google. Niby nic dziwnego, ale mieszkańcy Kraju Kwitnącej Wiśni zamiast wpisać google.com w pasku adresowym wpisują „google” w wyszukiwarce Yahoo. W zeszłym roku słowo „google” było na 5. miejscu w rankingu najpopularniejszych zapytań w wyszukiwarce Yahoo Japan.

Podobnie jest z pozostałymi stronami. Wiele firm japońskich w reklamach często zamiast adresów stron zamieszcza słowa kluczowe. Jeżeli już są podawane adresy to często bardzo małą czcionką, albo z elementami, które nie są niezbędne, takimi jak www, http:// lub http://www. W jednym z wydań Asahi Shinbum, drugiej największej japońskiej gazety (jeden z największych wydawców pracy w Japonii) na 128 reklam aż w 32% nie było w ogóle podanego adresu strony.

Kto może zarejestrować domenę?

Rejestracja nazw w domenie .tokyo jest otwarta dla każdego. W przypadku domeny .london także każdy będzie mógł dokonać rejestracji, ale dopiero po okresie, w którym taka możliwość jest zarezerwowana dla firm i mieszkańców Londynu. Natomiast w przypadku domeny .nyc rejestracja bez nowojorskiego adresu będzie niemożliwa.


Zarejestrowałeś adres z domenę .tokyo? To może Ci się przydać: hosting www, kreator stron www, certyfikat SSL.

Źródło: Domeny.pl
Fot.: Flickr/Greg Walters

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Budmat ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Budmat - ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Innowacje techniczne w połączeniu z estetyką. Funkcjonalność w parze z designem. Czy takie założenia dla biznesu mają rację bytu? Nasz Klient, firma Budmat udowadnia, że taka mieszanka jest możliwa

Czytaj dalej >>
DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>
Jak stworzyć nazwę? Poradnik

Jak stworzyć nazwę i wyróżnić swoje usługi?

Nazwa, powinna być…no właśnie? Jaka powinna być nazwa produktu/usługi/witryny? Czy proces tworzenia nazwy jest trudny? Gdzie szukać inspiracji? Co jest trendy, a co passe? Pobierz poradnik.

Czytaj dalej >>