Pierwszego dnia powszechnej dostępności domena geograficzna .tokyo doczekała się prawie 10 tys. rejestracji.


Domena .tokyo

Tokio to obecnie największe miasto, którego domena jest ogólnie dostępna, więc  liczba nie wydaje się zbyt imponująca. Trzeba jednak wziąć pod uwagę specyfikę japońskiego rynku.

W Japonii bardzo rzadko korzysta się z paska adresowego, a częściej z okna wyszukiwarki. Wielu Japończyków jako stronę główną ma ustawione Yahoo, ale bardzo chętnie korzysta z Google. Niby nic dziwnego, ale mieszkańcy Kraju Kwitnącej Wiśni zamiast wpisać google.com w pasku adresowym wpisują „google” w wyszukiwarce Yahoo. W zeszłym roku słowo „google” było na 5. miejscu w rankingu najpopularniejszych zapytań w wyszukiwarce Yahoo Japan.

Podobnie jest z pozostałymi stronami. Wiele firm japońskich w reklamach często zamiast adresów stron zamieszcza słowa kluczowe. Jeżeli już są podawane adresy to często bardzo małą czcionką, albo z elementami, które nie są niezbędne, takimi jak www, http:// lub http://www. W jednym z wydań Asahi Shinbum, drugiej największej japońskiej gazety (jeden z największych wydawców pracy w Japonii) na 128 reklam aż w 32% nie było w ogóle podanego adresu strony.

Kto może zarejestrować domenę?

Rejestracja nazw w domenie .tokyo jest otwarta dla każdego. W przypadku domeny .london także każdy będzie mógł dokonać rejestracji, ale dopiero po okresie, w którym taka możliwość jest zarezerwowana dla firm i mieszkańców Londynu. Natomiast w przypadku domeny .nyc rejestracja bez nowojorskiego adresu będzie niemożliwa.


Zarejestrowałeś adres z domenę .tokyo? To może Ci się przydać: hosting www, kreator stron www, certyfikat SSL.

Źródło: Domeny.pl
Fot.: Flickr/Greg Walters

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Domena .eu. Europejskie standardy bezpieczeństwa.

Domena .eu - europejskie standardy bezpieczeństwa

Domena europejska to jedna z najchętniej rejestrowanych domen na świecie. Jak rozwijała się domena .eu i jakie priorytety w zakresie jej bezpiecznego użytkowania wprowadza EURid?

Czytaj dalej >>

Dr Irena Eris - sukces pisany pasją

Wiedza, determinacja, a przede wszystkim pasja to motywacja, która nakręca do działania. Maksyma, którą od lat wyznaje założycielka marki Dr Irena Eris, pozwoliła przekuć idee w sukces i stać się wiodącą marką kosmetyczną na mapie Europy.

Czytaj dalej >>
Gastop - od lokalnej firmy do międzynarodowej ekspansji.

Ile potrzeba domen, żeby podbić świat?

Zobacz historię sukcesu naszego Klienta. Firma GASTOP rozpoczęła swoją działalność w 1996 r., kiedy Internet w Polsce dopiero raczkował. Jak spółka wykorzystała nowe możliwości? Jak ważna jest współpraca z zaufanymi partnerami biznesowymi?

Czytaj dalej >>