#Domenopedia

Największy w Polsce słownik pojęć związanych z domenami

Wszystkie | A B C D E F G H I K L M N O P R S T U W X
There are currently 6 names in this directory beginning with the letter S.
Second level domain (SLD)
Second level domain, czyli domena drugiego poziomu to element nazwy domeny znajdujący się po lewej stronie od TLD. Przykładowo domeny w domeny.pl jest domeną drugiego poziomu.

Domeny drugiego poziomu są bardzo często rejestrowane przez rejestratorów krajowych domen najwyższego poziomu (ccTLD). Dla przykładu w Polsce bardzo popularną domeną drugiego poziomu jest .com.pl.

Serwer DNS
Serwer DNS (ang. nameserver) to serwer odpowiedzialny za delegację domeny i publikację rekordów DNS z nią związanych, jak A, AAAA,MX, SOA, TXT, NS, CNAME, etc.

Sponsored Community

Sponsorowane domeny (sTLD)
Sponsorowane domeny najwyższego poziomu (ang. Sponsored Top-Level Domains) to rodzaj TLD kontrolowanych przez różne branżowe agencje. Przykładowo .museum jest pod nadzorem Museum Domain Management Association.

Subdomena
Subdomena to domena, która pojawia się po lewej stronie od zarejestrowanej nazwy domeny. Przykładowo w adresie betablog.domeny.pl ?blog? jest subdomeną.

Subdomen używa się do tworzenia różnych działów stron internetowych lub różnych stron tej samej marki.

Sunrise faza
Faza Sunrise to okres, podczas którego właściciele znaków towarowych mogą rejestrować nazwy domen takie same lub zbliżone do swoich znaków. Ma to na celu zapobiec cybersquattingowi.

Faza ta jest stosowana do wszystkich domen najwyższego poziomu (TLD). Ma ona swoją datę początkową i końcową.

Poznaj najnowsze wpisy
Uważaj na fałszywe maile

Wyłudzanie danych. Uważaj na fałszywe wiadomości

Wyłudzanie danych. Fałszywe maile. Podejrzane sms-y. Zjawisko znane jest niemal w każdej sferze sieci. Większość z nas przynajmniej raz mogła się już spotkać z próbą wyłudzania danych.

Czytaj dalej >>
Chocolissimo. Czego oczekują Klienci w komunikacji e-commerce?

Chocolissimo, czyli czego oczekują Klienci w komunikacji e-commerce?

Strategia komunikacji marki, to długofalowy plan, według którego budowana jest relacja z Klientem. Czy w dobie wszechobecnych social mediów, strona www ma jeszcze rację bytu? Zapytaliśmy o to Chocolissimo.

Czytaj dalej >>
jak założyć firmę w 2021 roku

Jak założyć własną firmę w 2021 roku?

Jak założyć firmę w 2021 roku? On-line! Szybko i wygodnie przejdź formalności, nie wychodząc z domu. Wpisu do CEIDG możesz dokonać na 2 sposoby. Zobacz pokrótce, jak to wygląda.

Czytaj dalej >>