Organizacja Internet.org opublikowała raport, według którego jedną z największych przeszkód w dostępie do Internetu w krajach rozwijających są wysokie opłaty za transfer danych.


Drogi dostęp do sieci

W wielu z tych krajów dla ich mieszkańców urządzenie mobilne jest podstawowym sposobem dostępu do Internetu. Wynika to z coraz niższych cen smartfonów i tabletów, a ponadto w niektórych regionach Internet mobilny jest jedynym rozwiązaniem. Taka sytuacja ma miejsce głównie w Afryce i Azji Południowo-Wschodniej. Jednak opłaty za transfer mobilnych danych w wielu z tych miejsc jest nawet 12-krotnie wyższy niż w Wielkiej Brytanii czy USA, biorąc pod uwagę siłą nabywczą mieszkańców. W rezultacie konsumenci z krajów rozwijających się preferują płacenie za Internet mobilny z góry, wykupując pakiet danych.

Wysokie opłaty są kłopotliwe nie tylko dla użytkowników, ale również dla twórców oprogramowania, zmuszając ich do zmiany sposobu kompresji i zmniejszania wielkości aplikacji, co często odbywa się kosztem funkcjonalności i wyglądu.

Internet.org to organizacja non-profit, której celem jest zwiększenie dostępu do Internetu w krajach rozwijających się. Oczywiście firmy, które były współzałożycielami organizacji, takie jak Facebook, Opera Software, Samsung, Ericsson, mediaTek, Nokia i Qualcomm mają w tym własny interes, licząc, że zwiększenie dostępu do sieci przełoży się na większą liczbę klientów. Raport powstał na odstawie danych zebranych przez Opera Software w ciągu ośmiu lat, które upłynęły od wprowadzenia na rynek mobilnej przeglądarki Opera Mini.

Źródło: Domeny.pl / TechCrunch
Fot.: Flickr/Ken Banks

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Inne

komunikacja z klientem. Strona www czy social media?

Komunikacja z Klientem: social media vs. strona internetowa

Strona internetowa czy social media? Traktuj te kanały komplementarnie, nigdy indywidualnie (substytucyjnie). Najlepszym rozwiązaniem dla Twojego biznesu będzie połączenie obu form komunikacji.

Czytaj dalej >>
Jak założyć stronę internetową?

Jak założyć stronę internetową?

Strona internetowa to wciąż silny punkt styku marki z Klientem. Nie bez powodu nazywamy ją cyfrową wizytówką dostępną 24 godziny na dobę. Jak założyć własną www? Sprawdź czego potrzebujesz.

Czytaj dalej >>
Podkręć swój marketing dzięki podcastom

Podkręć swój marketing dzięki podcastom

Zastanawiasz się nad tworzeniem podcastów dla swojej firmy? Podcasty są potężnym narzędziem dla każdego rodzaju biznesu, pozwalającym usłyszeć Twój głos (dosłownie) na przepełnionym rynku. Chociaż wciąż są stosunkowo nowe...

Czytaj dalej >>