Organizacja Internet.org opublikowała raport, według którego jedną z największych przeszkód w dostępie do Internetu w krajach rozwijających są wysokie opłaty za transfer danych.


Drogi dostęp do sieci

W wielu z tych krajów dla ich mieszkańców urządzenie mobilne jest podstawowym sposobem dostępu do Internetu. Wynika to z coraz niższych cen smartfonów i tabletów, a ponadto w niektórych regionach Internet mobilny jest jedynym rozwiązaniem. Taka sytuacja ma miejsce głównie w Afryce i Azji Południowo-Wschodniej. Jednak opłaty za transfer mobilnych danych w wielu z tych miejsc jest nawet 12-krotnie wyższy niż w Wielkiej Brytanii czy USA, biorąc pod uwagę siłą nabywczą mieszkańców. W rezultacie konsumenci z krajów rozwijających się preferują płacenie za Internet mobilny z góry, wykupując pakiet danych.

Wysokie opłaty są kłopotliwe nie tylko dla użytkowników, ale również dla twórców oprogramowania, zmuszając ich do zmiany sposobu kompresji i zmniejszania wielkości aplikacji, co często odbywa się kosztem funkcjonalności i wyglądu.

Internet.org to organizacja non-profit, której celem jest zwiększenie dostępu do Internetu w krajach rozwijających się. Oczywiście firmy, które były współzałożycielami organizacji, takie jak Facebook, Opera Software, Samsung, Ericsson, mediaTek, Nokia i Qualcomm mają w tym własny interes, licząc, że zwiększenie dostępu do sieci przełoży się na większą liczbę klientów. Raport powstał na odstawie danych zebranych przez Opera Software w ciągu ośmiu lat, które upłynęły od wprowadzenia na rynek mobilnej przeglądarki Opera Mini.

Źródło: Domeny.pl / TechCrunch
Fot.: Flickr/Ken Banks

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Inne

Podkręć swój marketing dzięki podcastom

Podkręć swój marketing dzięki podcastom

Zastanawiasz się nad tworzeniem podcastów dla swojej firmy? Podcasty są potężnym narzędziem dla każdego rodzaju biznesu, pozwalającym usłyszeć Twój głos (dosłownie) na przepełnionym rynku. Chociaż wciąż są stosunkowo nowe...

Czytaj dalej >>
5 sposobów wykorzystania Quora do budowania marki

5 sposobów wykorzystania Quory do budowania marki

Niezależnie od tego, czy myślisz, że już wycisnąłeś ostatnie soki z serwisów jak Google i Facebook, czy po prostu chcesz inaczej podejść do content marketingu, Quora może być cennym dodatkiem do Twojego arsenału.

Czytaj dalej >>
Zwiększ sprzedaż w swojej firmie dzięki influencer marketingowi

Zwiększ sprzedaż w swojej firmie dzięki influencer marketingowi

Wszyscy dorastaliśmy obserwując jak nasi idole promują napoje czy marki odzieżowe i pewnie niejeden produkt kupiliśmy wyłącznie z powodu tego skojarzenia. Dziś jednak marki potrzebują czegoś więcej...

Czytaj dalej >>