Organizacja Internet.org opublikowała raport, według którego jedną z największych przeszkód w dostępie do Internetu w krajach rozwijających są wysokie opłaty za transfer danych.


Drogi dostęp do sieci

W wielu z tych krajów dla ich mieszkańców urządzenie mobilne jest podstawowym sposobem dostępu do Internetu. Wynika to z coraz niższych cen smartfonów i tabletów, a ponadto w niektórych regionach Internet mobilny jest jedynym rozwiązaniem. Taka sytuacja ma miejsce głównie w Afryce i Azji Południowo-Wschodniej. Jednak opłaty za transfer mobilnych danych w wielu z tych miejsc jest nawet 12-krotnie wyższy niż w Wielkiej Brytanii czy USA, biorąc pod uwagę siłą nabywczą mieszkańców. W rezultacie konsumenci z krajów rozwijających się preferują płacenie za Internet mobilny z góry, wykupując pakiet danych.

Wysokie opłaty są kłopotliwe nie tylko dla użytkowników, ale również dla twórców oprogramowania, zmuszając ich do zmiany sposobu kompresji i zmniejszania wielkości aplikacji, co często odbywa się kosztem funkcjonalności i wyglądu.

Internet.org to organizacja non-profit, której celem jest zwiększenie dostępu do Internetu w krajach rozwijających się. Oczywiście firmy, które były współzałożycielami organizacji, takie jak Facebook, Opera Software, Samsung, Ericsson, mediaTek, Nokia i Qualcomm mają w tym własny interes, licząc, że zwiększenie dostępu do sieci przełoży się na większą liczbę klientów. Raport powstał na odstawie danych zebranych przez Opera Software w ciągu ośmiu lat, które upłynęły od wprowadzenia na rynek mobilnej przeglądarki Opera Mini.

Źródło: Domeny.pl / TechCrunch
Fot.: Flickr/Ken Banks

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Inne

Co to jest marketing konwersacyjny? Oto wszystko, co musisz wiedzieć!

Co to jest marketing konwersacyjny? Oto wszystko, co musisz wiedzieć!

"Zbliż się do klientów” - to podstawa, której każda firma w erze rynku skoncentrowanego na kliencie musi się trzymać, aby zapewnić sobie zrównoważony rozwój. Klienci nie są już „użytkownikami końcowymi”, to oni...

Czytaj dalej >>
Generator nazw. Domeny.pl

Inspirujemy i doradzamy. Odkryj nasz kreator nazw

Funkcjonalna, abstrakcyjna, a może numeryczna? Jaka powinna być nazwa Twojej marki? Tym czym paliwo, dla Twoich czterech kółek, tym jest nazwa dla Twojego projektu.

Czytaj dalej >>

Jak wyczyścić ciasteczka (cookies) w przeglądarce

HTTP cookie to tworzone przez strony internetowe pliki, które ułatwiają korzystanie z nich poprzez zapisywanie informacji związanych z przeglądaniem. Dzięki nim nie musisz wpisywać tych samych informacji za każdym razem...

Czytaj dalej >>