Posiadanie strony internetowej rozszerza możliwości pozyskiwania klientów. Pozwala na „bycie odnalezionym”, gdy użytkownicy poszukują w Internecie interesujących ich produktów i usług. Własna strona lub sklep internetowy to jedna z czołowych pozycji na liście celi do zrealizowania, obieranych przez właścicieli nowo powstających firm. Już w początkowym etapie rozwoju firmy poszukują oni szansy na pozyskanie adresu www i stworzenie witryny. Od czego jednak zacząć? Jak wybrać adres strony? Gdzie zatem zarejestrować domenę?


Trzy sposoby na kupno domeny

Rejestracja domeny to zaledwie chwila. Zakup domeny to pierwszy krok w realizacji Twojego projektu www. Domenę możesz zdobyć na trzy sposoby:

Zakup od rejestratora domen

Jeśli zależy Ci na szybkiej i bezproblemowej rejestracji domeny, najlepiej jeśli zakupisz ją prosto od rejestratora domen (np. Domeny.pl).

Wybierając ten sposób, zyskujesz możliwość zakupu domeny w atrakcyjnych cenach, online, w zaledwie kilka minut z gwarancją, że domena po opłaceniu będzie Twoja.
Co ważne do domeny możesz od razu zamówić hosting, gdzie postawisz stronę www i pocztę e-mail, certyfikat SSL, którym zabezpieczysz domenę. A w wypadku Domeny.pl uzyskujesz także bezpłatną obsługę DNS Anycast.


Zakup z marketu z domenami

W tym przypadku oferowane domeny pochodzą z drugiej ręki. Na tego typu stronach masz możliwość nie tylko zakupu, ale również sprzedaży domen. W niektórych przypadkach markety domen oferują również usługę przechwytywania wygasających domen. Oferowane ceny za domeny są zazwyczaj wyższe niż u rejestratora.

Zakup domeny od jej właściciela

Jeśli wybrałeś już swoją idealną domenę, a niestety okazało się, że jest ona zarejestrowana, możesz spróbować zwrócić się do jej właściciela w celu jej odkupienia. Najpierw musisz sprawdzić kto jest właścicielem domeny. Możesz to zrobić przy pomocy wyszukiwarki WHOIS. Dzięki niej dowiesz się nie tylko, kto jest właścicielem domeny, ale również kiedy została utworzona, kiedy wygasa, a także czy założona została na nią opcja. Założenie opcji daje pierwszeństwo w rejestracji domeny, gdy ta zostanie porzucona.

Decydując się na zakup domeny w ten sposób, warto wcześniej zorientować się ile domena jest warta, aby mieć solidne podstawy do negocjacji.


Jak wybrać rejestratora domeny?

Wybierając rejestratora najczęściej bierze się uwagę takie cechy jak:

  • marka – każdy woli posiadać usługi u sprawdzonych operatorów, działających od lat,
  • dostępne okresy rejestracji – jeśli chcesz zarejestrować domenę na kilka lat z góry, sprawdź czy wybrany rejestrator oferuje taką opcję,
  • cena – mimo że już chyba każdy się przekonał, że nie zawsze im taniej, tym lepiej,
  • usługi dodatkowe – domena działa na hostingu, a występująca pod nią strona internetowa powinna być zabezpieczona certyfikatem SSL – dobrze jeśli wszystkie te usługi można zamówić w jednym miejscu, by zarządzać nimi z jednego panelu klienta.

Szukasz odpowiedniej domeny? Sprawdź nasza ofertę ponad 1000 rozszerzeń. Możesz wybierać spośród domen zagranicznych, nowych i regionalnych, a także IDN).

Jak podobał Ci się ten artykuł?
5 Liczba ocen: 1
Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Domena .eu. Europejskie standardy bezpieczeństwa.

Domena .eu - europejskie standardy bezpieczeństwa

Domena europejska to jedna z najchętniej rejestrowanych domen na świecie. Jak rozwijała się domena .eu i jakie priorytety w zakresie jej bezpiecznego użytkowania wprowadza EURid?

Czytaj dalej >>

Dr Irena Eris - sukces pisany pasją

Wiedza, determinacja, a przede wszystkim pasja to motywacja, która nakręca do działania. Maksyma, którą od lat wyznaje założycielka marki Dr Irena Eris, pozwoliła przekuć idee w sukces i stać się wiodącą marką kosmetyczną na mapie Europy.

Czytaj dalej >>
Gastop - od lokalnej firmy do międzynarodowej ekspansji.

Ile potrzeba domen, żeby podbić świat?

Zobacz historię sukcesu naszego Klienta. Firma GASTOP rozpoczęła swoją działalność w 1996 r., kiedy Internet w Polsce dopiero raczkował. Jak spółka wykorzystała nowe możliwości? Jak ważna jest współpraca z zaufanymi partnerami biznesowymi?

Czytaj dalej >>