Kiedy myślisz o zwiększeniu dochodów swojego biznesu często pojawia się pomysł na promowanie usług. Wybór formy reklamy nie jest jednak łatwy, ale najtrudniejsze to odpowiedzieć sobie na pytanie: gdzie znajdę klientów? Podpowiadamy: na Facebooku oraz w Google.


Gdzie się reklamować?

Twoi klienci to osoby o różnych zainteresowaniach. Musisz je jak najbardziej precyzyjnie określić, aby trafić z reklamą do właściwych osób. Niezależnie jednak czy będzie to bardzo szeroka grupa, jak przedsiębiorcy czy też bardzo wąska ?właściciele psów rasy Lhasa Apso, wszyscy oni w większości korzystają z serwisu Facebook oraz wyszukiwarki Google. Zwłaszcza z tego ostatniego medium, gdzie średnio co miesiąc odwiedza Google ponad 21 mln użytkowników, a największy portal społecznościowy zaledwie? 17 mln (dane na miesiąc luty 2016 wg. badania gemiusAudience ).

Reklama. Facebook czy Google?

Jakie masz możliwości reklamowe na Facebooku oraz w Google? Są dość rozbudowane i dają wiele możliwości, ale skupmy się na tych najbardziej efektywnych. Google posiada usługę reklamową w swojej wyszukiwarce AdWords. W podstawowej formie polega ona na wyświetlaniu na określone słowa kluczowe reklamy tekstowej w liście wyników wyszukiwania. Po ostatniej aktualizacji w lutym 2016 r. zlikwidowano reklamy po prawej stronie wyszukiwarki. Na górze wyświetlane są za to 3 reklamy, a przy bardzo popularnych frazach, jak np. kredyt 4. Na dole wyników wyszukiwania pojawia się natomiast do 3 reklam.

Reklama Google Ads

Reklamy te świetnie sprawdzają się w przypadku generowania ruchu na stronie www oraz kierowania użytkowników do witryny w celu zapoznania ich z ofertą. Bardzo dobrze sprawdzają się w przypadku lokalnych biznesów, ponieważ można określić precyzyjnie w promieniu ilu kilometrów od Twojej siedziby ma wyświetlić się reklama na urządzeniach. Daje to możliwość ograniczenia kosztów i optymalizacji wyników reklamy. Na smartphonach AdWords może wyświetlić numer telefonu, dzięki czemu użytkownik za pomocą jednego kliknięcia łączy się z Twoją firmą. AdWords jest doskonałym narzędziem reklamowym, gdy chcesz dotrzeć do klienta na początkowym etapie zakupowym, czyli w trakcie poszukiwania usługodawcy. Reklamy możesz bardzo precyzyjnie targetować na konkretne zainteresowania użytkowników. Co ważne, płacisz za pojedynczy klik a nie za wyświetlenie reklamy w wyszukiwarce.

Reklama na Facebooku jest natomiast bardzo efektywna, gdy posiadasz atrakcyjną grafikę. Nie definiujesz tu słów kluczowych, a możesz również przekierować ruch na swoją stronę. Podstawowym założeniem, które musisz spełniać jest posiadanie aktywnego fanpage. Dzięki tego rodzaju reklamom unikniesz porównania z konkurencją, ponieważ docierasz do użytkownika jeszcze przed rozpoczęciem poszukiwań w wyszukiwarce. Dokładnie określisz swoją grupę docelową wg. jej zainteresowań lub lokalizacji. Facebook daje ciekawe formy reklamowe, dzięki możliwości zastosowania kilku grafik (wyświetlane w formie karuzeli) lub tylko jednej. Uwaga, nie płacisz za wyświetlenie reklamy, ale rzeczywistym klik użytkownika, który trafia na Twoją stronę www.

Facebook i Adwords to media reklamowe godne polecenia dla niemal każdej branży. Nie musisz jednak martwić się o odpowiednie kreacje reklamowe czy też ustawienia reklam. Możesz skorzystać z usług profesjonalistów i wybrać odpowiedni pakiet dla siebie na stronie: https://domeny.pl/reklama.html

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Inne

komunikacja z klientem. Strona www czy social media?

Komunikacja z Klientem: social media vs. strona internetowa

Strona internetowa czy social media? Traktuj te kanały komplementarnie, nigdy indywidualnie (substytucyjnie). Najlepszym rozwiązaniem dla Twojego biznesu będzie połączenie obu form komunikacji.

Czytaj dalej >>
Jak założyć stronę internetową?

Jak założyć stronę internetową?

Strona internetowa to wciąż silny punkt styku marki z Klientem. Nie bez powodu nazywamy ją cyfrową wizytówką dostępną 24 godziny na dobę. Jak założyć własną www? Sprawdź czego potrzebujesz.

Czytaj dalej >>
Podkręć swój marketing dzięki podcastom

Podkręć swój marketing dzięki podcastom

Zastanawiasz się nad tworzeniem podcastów dla swojej firmy? Podcasty są potężnym narzędziem dla każdego rodzaju biznesu, pozwalającym usłyszeć Twój głos (dosłownie) na przepełnionym rynku. Chociaż wciąż są stosunkowo nowe...

Czytaj dalej >>