Co znajdziesz w tym artykule:
Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie za pomocą którego możemy zarządzać wizerunkiem. W dobie COVID-19 Google wprowadza zmiany, aby jeszcze ściślej informować o losach firmy w tym trudnym dla biznesu czasie. Zobacz co się zmieniło?
Biznes w dobie pandemii
Koronawirus niezaprzeczalnie zmienił biznes. Restrykcje, ograniczenia w funkcjonowaniu sparaliżowały działalność wielu przedsiębiorców. Instytucje kulturalne proponują wirtualny spacer, podczas gdy nasza ulubiona kafejka zmienia charakter funkcjonowania, wprowadzając ofertę na wynos. O zmianie charakteru działania warto poinformować na wizytówkach Google, zapewniając jednocześnie pełną informację dla klienta. Lider z Doliny Krzemowej zachęca do aktualizacji informacji, o tym jak firma działa w ramach pandemii. Zaznacza jednocześnie, że te informacje będą w pierwszej kolejności sprawdzane i weryfikowane.
Google Moja Firma w czasach COVID-19
Zmiany związane z pandemią dotknęły wiele branż. Zmiany w sposobie działania odnotowuje również Google. Jednocześnie w oficjalnym komunikacje zaznacza i zachęca do aktualizacji informacji związanych ze sposobem działania firmy w dobie COVID-19. Google wprowadził nowe funkcje, za pomocą których możesz poinformować o:
- zmienionych godzinach pracy,
- opóźnieniu w świadczeniu usług,
- dodatkowych usługach, które świadczysz dla społeczności,
- informacji o statusie działania firmy.
Godziny pracy
Skróciłeś czas pracy? A może jesteś dostępny w wybrane dni tygodnia. Pamiętaj, aby taka informacja nie była widoczna tylko na drzwiach wejściowych, czy w portalu społecznościowym, ale także na mapach Google. Klienci sprawdzając wskazówki dojazdu do Twojej siedziby, zobaczą też aktualne godziny pracy. Jak to zrobić?
1. Zaloguj się do Google Moja Firma i wybierz swoją lokalizację.
2. Z poziomu strony głównej przejdź do sekcji „Zaktualizuj godziny pracy”.
3. Zaktualizuj informacje.

Google przewiduje w obrębie jednej lokalizacji możliwość uwzględnienia godzin pracy zawierających przerwę. Jeżeli w związku z pandemią wprowadziłeś takie rozwiązanie, uwzględnij to w swojej wizytówce.
Jeżeli przykładowo Twoja firma jest otwarta w poniedziałek od 8:00 do 12:00, zamknięta od 12:00 do 14:00 i ponownie otwarta od 14:00 do 18:00 zastosuj następującą instrukcję:
- Przełącz przycisk „Zamknięte” na „Otwarte” obok dnia poniedziałek.
- Obok pozycji „poniedziałek” kliknij Otwarte od 08:00.
- Obok pozycji „poniedziałek” kliknij Otwarte do 12:00.
- Obok pozycji „poniedziałek” kliknij Otwarte od 14:00.
- Obok pozycji „poniedziałek” kliknij Otwarte do 18:00.

Lokalizacja tymczasowo zamknięta
Sytuacja związana z pandemią wymusiła na Tobie zmiany? Zawiesiłeś funkcjonowanie swojej firmy, bądź jej siedziby? Aktualizacje wprowadzone przez Google również pozwalają na zamieszczenie takiej informacji na wizytówce. Możesz oznaczyć swoją firmę/lokalizację jako tymczasowo zamkniętą. Jak zapewnia Google, zmiany te nie wpłynął na ranking wyszukiwania lokalnego. Jak to zrobić?
1. Zaloguj się do Google Moja Firma i wybierz swoją lokalizację
2. Przejdź do zakładki informacje
3. Wybierz sekcję „Oznacz firmę jako zamkniętą w Google”.
4. Kliknij „Oznacz jako tymczasowo zamkniętą”.
Aktualizacja będzie widoczna w profilu Twojej firmy zarówno w mapach jak i wyszukiwarce Google.
Atrybuty
Działasz w branży usługowej? Przygotowujesz posiłki z dostawą lub odbiorem osobistym? Dodaj atrybuty do swojej wizytówki. Google udostępnia nowe atrybuty, takie jak: „Dania na miejscu”, „Na wynos”, „Dostawa”, „Dostawa bezdotykowa” lub „Odbiór na zewnątrz”. Jak to zrobić?
- Zaloguj się do Google Moja Firma i wybierz swoją lokalizację.
- W menu kliknij Informacje.
- Znajdź opcję „Dodaj atrybuty” i kliknij Edytuj. Możesz wyszukać atrybut, który chcesz dodać, lub przewinąć wszystkie opcje dostępne w przypadku Twojej firmy.
- Po zaktualizowaniu atrybutów zapisz zmiany.
Zadbaj już teraz o pełną informację o trybie działalności Twojej firmy. Informacja w wyszukiwarce i na mapach Google poinformuje użytkowników o tym, jak sytuacja związana z COVID-19 wpłynęła na działalność. Jednocześnie, jak zaznacza Google, informacje te będą sprawdzane i aktualizowane w pierwszej kolejności.
Źródło:
https://support.google.com/business/answer/9773423?hl=pl