Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie za pomocą którego możemy zarządzać wizerunkiem. W dobie COVID-19 Google wprowadza zmiany, aby jeszcze ściślej informować o losach firmy w tym trudnym dla biznesu czasie. Zobacz co się zmieniło?


Biznes w dobie pandemii

Koronawirus niezaprzeczalnie zmienił biznes. Restrykcje, ograniczenia w funkcjonowaniu sparaliżowały działalność wielu przedsiębiorców. Instytucje kulturalne proponują wirtualny spacer, podczas gdy nasza ulubiona kafejka zmienia charakter funkcjonowania, wprowadzając ofertę na wynos. O zmianie charakteru działania warto poinformować na wizytówkach Google, zapewniając jednocześnie pełną informację dla klienta. Lider z Doliny Krzemowej zachęca do aktualizacji informacji, o tym jak firma działa w ramach pandemii. Zaznacza jednocześnie, że te informacje będą w pierwszej kolejności sprawdzane i weryfikowane.


Google Moja Firma w czasach COVID-19

Zmiany związane z pandemią dotknęły wiele branż. Zmiany w sposobie działania odnotowuje również Google. Jednocześnie w oficjalnym komunikacje zaznacza i zachęca do aktualizacji informacji związanych ze sposobem działania firmy w dobie COVID-19. Google wprowadził nowe funkcje, za pomocą których możesz poinformować o:

  • zmienionych godzinach pracy,
  • opóźnieniu w świadczeniu usług,
  • dodatkowych usługach, które świadczysz dla społeczności,
  • informacji o statusie działania firmy.

Godziny pracy

Skróciłeś czas pracy? A może jesteś dostępny w wybrane dni tygodnia. Pamiętaj, aby taka informacja nie była widoczna tylko na drzwiach wejściowych, czy w portalu społecznościowym, ale także na mapach Google. Klienci sprawdzając wskazówki dojazdu do Twojej siedziby, zobaczą też aktualne godziny pracy. Jak to zrobić?

1. Zaloguj się do Google Moja Firma i wybierz swoją lokalizację.
2. Z poziomu strony głównej przejdź do sekcji „Zaktualizuj godziny pracy”.
3. Zaktualizuj informacje.

Uzupełnianie informacji w Google Moja Firma

Google przewiduje w obrębie jednej lokalizacji możliwość uwzględnienia godzin pracy zawierających przerwę. Jeżeli w związku z pandemią wprowadziłeś takie rozwiązanie, uwzględnij to w swojej wizytówce.

Jeżeli przykładowo Twoja firma jest otwarta w poniedziałek od 8:00 do 12:00, zamknięta od 12:00 do 14:00 i ponownie otwarta od 14:00 do 18:00 zastosuj następującą instrukcję:

  1. Przełącz przycisk „Zamknięte” na „Otwarte” obok dnia poniedziałek.
  2. Obok pozycji „poniedziałek” kliknij Otwarte od 08:00.
  3. Obok pozycji „poniedziałek” kliknij Otwarte do 12:00.
  4. Obok pozycji „poniedziałek” kliknij Otwarte od 14:00.
  5. Obok pozycji „poniedziałek” kliknij Otwarte do 18:00.
Informacje o godzinach pracy w Google Moja Firma

Lokalizacja tymczasowo zamknięta

Sytuacja związana z pandemią wymusiła na Tobie zmiany? Zawiesiłeś funkcjonowanie swojej firmy, bądź jej siedziby? Aktualizacje wprowadzone przez Google również pozwalają na zamieszczenie takiej informacji na wizytówce. Możesz oznaczyć swoją firmę/lokalizację jako tymczasowo zamkniętą. Jak zapewnia Google, zmiany te nie wpłynął na ranking wyszukiwania lokalnego. Jak to zrobić?

1. Zaloguj się do Google Moja Firma i wybierz swoją lokalizację
2. Przejdź do zakładki informacje
3. Wybierz sekcję „Oznacz firmę jako zamkniętą w Google”.
4. Kliknij „Oznacz jako tymczasowo zamkniętą”.

Aktualizacja będzie widoczna w profilu Twojej firmy zarówno w mapach jak i wyszukiwarce Google.

Atrybuty

Działasz w branży usługowej? Przygotowujesz posiłki z dostawą lub odbiorem osobistym? Dodaj atrybuty do swojej wizytówki. Google udostępnia nowe atrybuty, takie jak: „Dania na miejscu”, „Na wynos”, „Dostawa”, „Dostawa bezdotykowa” lub „Odbiór na zewnątrz”. Jak to zrobić?

  1. Zaloguj się do Google Moja Firma i wybierz swoją lokalizację.
  2. W menu kliknij Informacje.
  3. Znajdź opcję „Dodaj atrybuty” i kliknij Edytuj. Możesz wyszukać atrybut, który chcesz dodać, lub przewinąć wszystkie opcje dostępne w przypadku Twojej firmy.
  4. Po zaktualizowaniu atrybutów zapisz zmiany.

Zadbaj już teraz o pełną informację o trybie działalności Twojej firmy. Informacja w wyszukiwarce i na mapach Google poinformuje użytkowników o tym, jak sytuacja związana z COVID-19 wpłynęła na działalność. Jednocześnie, jak zaznacza Google, informacje te będą sprawdzane i aktualizowane w pierwszej kolejności.

Źródło:
https://support.google.com/business/answer/9773423?hl=pl

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Inne

Podkręć swój marketing dzięki podcastom

Podkręć swój marketing dzięki podcastom

Zastanawiasz się nad tworzeniem podcastów dla swojej firmy? Podcasty są potężnym narzędziem dla każdego rodzaju biznesu, pozwalającym usłyszeć Twój głos (dosłownie) na przepełnionym rynku. Chociaż wciąż są stosunkowo nowe...

Czytaj dalej >>
5 sposobów wykorzystania Quora do budowania marki

5 sposobów wykorzystania Quory do budowania marki

Niezależnie od tego, czy myślisz, że już wycisnąłeś ostatnie soki z serwisów jak Google i Facebook, czy po prostu chcesz inaczej podejść do content marketingu, Quora może być cennym dodatkiem do Twojego arsenału.

Czytaj dalej >>
Zwiększ sprzedaż w swojej firmie dzięki influencer marketingowi

Zwiększ sprzedaż w swojej firmie dzięki influencer marketingowi

Wszyscy dorastaliśmy obserwując jak nasi idole promują napoje czy marki odzieżowe i pewnie niejeden produkt kupiliśmy wyłącznie z powodu tego skojarzenia. Dziś jednak marki potrzebują czegoś więcej...

Czytaj dalej >>