#Zostanwdomu. To zalecenie, które już od ponad dwóch tygodni solidarnie, jako naród przestrzegamy. Polacy zostają w domu, a pracodawcy którzy mogą, tak organizują sposób pracy, aby wspólnie dbać o bezpieczeństwo nas wszystkich. Home Office, dla jednych naturalny sposób funkcjonowania, dla innych sprawdzian przed którym stoimy w obliczu obecnej sytuacji. Dzisiaj słów kilka o narzędziach, z których korzystamy i polecamy w pracy zdalnej.

Zarządzanie czasem

Zacznijmy jednak od początku. Co jest najważniejsze w pracy? Umiejętność zarządzania czasem. Nie chodzi o to co z jakiego miejsca pracujemy, ale to w jaki sposób planujemy i wypełniamy obowiązki. Brian Tracy, w jednym ze swoich bestsellerów, pisał, że organizacja czasu wymaga od nad trzech S: samodyscypliny, samorozwoju i samokontroli. Jak czytamy w raporcie „Future of skills. Employment in 2030”, przygotowanym przez grupę naukowców H. Bakhshi, J. M Dowing, M. A Osborne i P. Schneirer, to właśnie ta umiejętność będzie jedną z kluczowych dla „pracownika przyszłości.” [1]

Zadania pod kontrolą

Zmiany w paradygmacie zarządzania, a tym samym większa świadomość biologii jednostek, tego co oddziałuje i motywuje sprawiło, że firmy dążące do zwiększania swojej efektywności, dokładają wszelkich starań aby zadbać o swoich pracowników. W uproszczeniu, uwzględnienie potrzeb i predyspozycji jednostek, zapewnienie im odpowiedniej przestrzeni pracy, funkcjonowania w środowisku i rozwoju znajduje odzwierciedlenie w wynikach organizacji. Praca zdalna, popularna w wielu zawodach, jest jedną z form, dzięki którym pracodawcy chcą przyciągnąć pracowników. Dla części zatrudnionych, obecna sytuacja, nie zmienia sposobu funkcjonowania na rynku pracy, dla innych to nowość wymagająca zorganizowania i przestawienia się na model zdalny. Nie będziemy dzisiaj mówić o tym, co jest ważne w pracy zdalnej, a więc o jej organizacji, higienie – zarówno miejsca jak i czasu, ale o tym co ją wspiera. Szereg dostępnych aplikacji pozwala w sposób przejrzysty i funkcjonalny realizować zaplanowane zadania. Nie ważne jaką szerokość geograficzną reprezentujemy, dzięki wykorzystywaniu odpowiednich narzędzi każdy członek teamu będzie miał wgląd w bieżące postępy zadań.

Przegląd narzędzi

W jaki sposób optymalizować pracę? Poznaj narzędzia, które ułatwią codzienną komunikację na odległość.

Zoom us

Rozmawiaj, przeprowadzaj szkolenia, wymieniaj informacje. Zoom us, to narzędzie wspierające pracę zespołu na odległość. Za jego pomocą przeprowadzisz wideokonferencję, czy zrealizujesz szkolenie online. Członkowie zespołu mogą w czasie rzeczywistym umieszczać notatki dostępne dla wszystkich zgromadzonych za pomocą wbudowanego czatu. Dzięki funkcji „dzielenia ekranu” na bieżąco możesz wyświetlać konkretne dane. Co ważne narzędzie przewiduje bezpłatną możliwość przeprowadzenia video rozmów do 40 minut. Maksymalna ilość uczestników wynosi 100. Zoom us działa na urządzeniach mobilnych, IOS i Android. Gdziekolwiek jesteś, pozostajesz w pełnym kontakcie z zespołem.

Trello i Slack

Organizuj zadania i zarządzaj ich przebiegiem. Z pomocą przychodzą narzędzia, które wielu z nam są dobrze znane i praktykowane – Trello i Slack. Możesz z nich korzystać zarówno z poziomu aplikacji, jak i strony internetowej. Rozwiązanie szczególnie sprawdza się przy zarządzaniu projektami – w przejrzysty sposób organizujesz i porządkujesz pracę i śledzisz jej postępy. Za pomocą Slacka – na bieżąco wymieniasz informacje, dzielisz się spostrzeżeniami wyjaśniasz wątpliwości. Bezpośrednio – dlatego doskonale sprawdza się w środowisku wewnętrznym organizacji, kiedy potrzebujesz szybko i skutecznie uzyskać bądź podzielić opinię. Możliwość tworzenia odrębnych kanałów jak i grup to doskonała optymalizacja komunikacji. W przypadku zarządzana harmonogramem prac i jej postępów przychodzi Trello. Narzędzie z pomocą tak zwanych „tablic” pozwala zachować przejrzystość Twoich projektów. Możesz grupować, przypisywać zadania i określać stopień ich realizacji. Co ważne, Slacka możesz zintegrować z Trello. Komunikację z tego kanału możesz przenosić na karty Trello. Skuteczna współpraca na wyciągnięcie ręki.

Nextcloud

Bezpieczeństwo w chmurze. Nextcloud to narzędzie, za pomocą którego bezpiecznie przechowasz i udostępnisz pliki. Bez względu gdzie przebywasz i na jakim urządzeniu pracujesz, aby dostać się do Nextclouda potrzebujesz jedynie dostępu do sieci. Poprzez nadawanie określonych uprawnień możesz zarządzać plikami – udostępniać bądź współdzielić. Synchronizacja i dostępność to szczególnie doceniane zalety. Z rozwiązania możesz skorzystać zarówno z aplikacji na IOS czy Android, ale także za pomocą panelu z poziomu strony internetowej. Za pomocą chmurowego rozwiązania, współdzieląc z innymi pliki, otrzymujesz powiadomienie o nowej aktywności. To bardzo wygodne rozwiązanie, wspierające komfort wspólnej pracy.

Jira

Zarządzanie projektami pod kontrolą. Jira to rozwiązanie dedykowane pracownikom, zespołom, grupom projektowym, wszędzie tam, gdzie mamy określony harmonogram. Wspomaga zarówno indywidualną, jak i grupową pracę. Przyjazny interfejs pozwala z łatwością poruszać się po rozbudowanym narzędziu. Praca zespołowa to fundament realizacji określonych celów. Aby ułatwić koordynację i zarządzanie rozbudowanym teamem potrzebujesz solidnego wsparcia. Jira wychodzi temu naprzeciw. Każdy proces ma swojego „zleceniodawcę”. Idąc dalej, każde tworzone zadania ma swojego opiekuna – przypisaną osobę. Przejrzysty postęp prac, udokumentowany notatkami, komentarzami w ramach określonego zadania pozwala szybko zaktualizować status prowadzonych prac. Jira to także narzędzie do monitorowania efektów. Na bieżąco śledzisz przepływ prac (udostępnianie dokumentów), a także weryfikujesz założenia projektu. Możesz tworzyć zespoły i przypisywać określone role. Co ważne, w miarę rozrastania się zespołu i zdań, możesz potrzebować szybkiego i skutecznego dotarcia do określonego zadania. Jira ułatwia ten proces za pomocą dwóch typów wyszukiwania. Podstawowy „basic” pozwala filtrować zgłoszenia po określonych kryteriach. Istnieje również możliwość bardziej zaawansowanego filtrowania treści, jest to tak zwany JQL (Jira Query Language). W tym miejscu tworzymy zapytanie, składające się z 3 elementów; pól, operatorów i wartości. Opcję tą zobaczysz po przejściu w wyszukiwanie zaawansowane.

Canva

Wsparcie graficzne dla prostych projektów. Dodaj flow swojej treści. Podkreślaj obecność w sieci angażującymi kreacjami. Canva, to narzędzie za pomocą którego przygotujesz zarówno grafiki na social media, blog, czy www, ale także prezentację. Canva działa w 3 wariantach – bezpłatnej oraz płatnej w wersji pro, przeznaczonej dla osób indywidualnych i małych zespołów, oraz wersji dla firm dającej szerszy zakres możliwości. W wersji płatnej mamy przede wszystkim do wyboru ponad 1000 rodzai fontu, a także możliwość wgrywania własnych. Możemy zmieniać rozmiar do dowolnego formatu, czy tworzyć animacje. Oczywiście, program nie zastąpi pracy profesjonalnego grafika, jedynie może wspomóc w drobnych pracach bieżących.

Praca spoza biura wymaga jednego – dobrej organizacji czasu. Tak, jak w miejscu pracy, tak i w domu ustalając zakres zadań i nadając im priorytety realizujesz krok po kroku swoje cele. To, co ważne – to sprawna i kompleksowa komunikacja. Z pomocą dostępnych i sprawdzonych narzędzi Twój harmonogram dnia będzie pod kontrolą.

Źródło:
https://futureskills.pearson.com/#/welcome-video
https://deviniti.com/pl/atlassian-pl/jira-wszystko-co-potrzebujesz-wiedziec/

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0
Komentarze
    • Łukasz, dokładnie – aby mieć swój harmonogram dnia pod kontrolą, ważna jest umiejętność planowania i zarządzania czasem. To, tak jak piszesz przekłada się bezpośrednio na naszą efektywność 🙂 Pozdrawiamy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Inne

Co to jest marketing konwersacyjny? Oto wszystko, co musisz wiedzieć!

Co to jest marketing konwersacyjny? Oto wszystko, co musisz wiedzieć!

"Zbliż się do klientów” - to podstawa, której każda firma w erze rynku skoncentrowanego na kliencie musi się trzymać, aby zapewnić sobie zrównoważony rozwój. Klienci nie są już „użytkownikami końcowymi”, to oni...

Czytaj dalej >>
Generator nazw. Domeny.pl

Inspirujemy i doradzamy. Odkryj nasz kreator nazw

Funkcjonalna, abstrakcyjna, a może numeryczna? Jaka powinna być nazwa Twojej marki? Tym czym paliwo, dla Twoich czterech kółek, tym jest nazwa dla Twojego projektu.

Czytaj dalej >>

Jak wyczyścić ciasteczka (cookies) w przeglądarce

HTTP cookie to tworzone przez strony internetowe pliki, które ułatwiają korzystanie z nich poprzez zapisywanie informacji związanych z przeglądaniem. Dzięki nim nie musisz wpisywać tych samych informacji za każdym razem...

Czytaj dalej >>