Firma GASTOP rozpoczęła swoją działalność w 1996 roku – w czasie, kiedy Internet w Polsce dopiero raczkował. Co prawda działała już Wirtualna Polska i Onet, jednak dostęp do nich był bardzo ograniczony. W tym czasie w Polsce było zaledwie pół miliona internautów.

Gastop, jak większość firm nie koncentrowała się wówczas na Internecie, ale na swojej podstawowej działalności: produkcji urządzeń do kontroli dostępu, głównie bramek obrotowych, kołowrotów, bramek uchylnych. Zaledwie po trzech latach od uruchomienia produkcji, Grupa Gastop wyposażyła w bramki tak duży i poważny obiekt jak Lotnisko Chopina w Warszawie. Chwilę później, dramatyczne wydarzenia z 2001 roku były przełomowym momentem dla rozwoju infrastruktury bezpieczeństwa.


Cześć, nazywam się internet:)

Pod koniec lat 90. XX wieku Polacy nie byli entuzjastycznie nastawieni do Internetu, ale wszystko to miało się zmienić. Zbliżał się XXI wiek, wszyscy mówili o Y2K, Telekomunikacja Polska uruchomiła połączenie za pomocą modemu, a niebawem miała ruszyć Neostrada. Gastop postanowił wejść do świata online. Sieć otworzyła nowe możliwości dla firmy.

Kiedy pojawił się Internet kontakt z nami stał się łatwy i dostępny dla ludzi na całym świecie. Zastanawialiśmy się od czego zacząć? Jak wykorzystać potencjał informacyjny, ale także promocyjny sieci.

Michał Gierczak, Gastop Group

W tym czasie Domeny.pl, jako jedna z pierwszych firm w Polsce, prowadziła już rejestrację domen internetowych. I tak, nowy wiek na karcie historii, Gastop zapisał rejestracją domeny firmowej. W marcu 2000 roku firma zamówiła w Domeny.pl pierwszą domenę: gastop.com.pl. To właśnie pod nią wystartowała pierwsza strona firmowa oraz skrzynki e-mail.

Pierwsza strona www firmy GASTOP
Pierwsza witryna internetowa GASTOP

Trudno sobie to wyobrazić, ale w tamtym czasie rejestracja domen odbywała się… offline. Aby zamówić domenę należało złożyć odpowiedni wniosek, własnoręcznie podpisać, następnie my jako rejestrator procesowaliśmy ten wniosek we właściwym rejestrze, często rejestracja zajmowała kilka dni a ceny domen były wysokie.

Ela Kornaś, Brand Director Domeny.pl

Dynamiczny rozwój usług. Kierunek bezpieczeństwo!

Dramatyczna sytuacja z 2001 roku mocno zmieniła architekturę bezpieczeństwa. Ataki terrorystyczne z wykorzystaniem samolotów pasażerskich, stały się dramatycznym głosem w dyskusji nad bezpieczeństwem. Rozwój internetu, ale też rosnące zapotrzebowanie na infrastrukturę zapoczątkowało niesłabnący popyt na usługi. Priorytetem stało się zapewnienie ochrony, zarówno pracownikom jak i pasażerom. W jednym z badań, czytamy, że pasażerowie są skłonni przejść dodatkowe utrudnienia związane z szeroko rozumianymi wymogami bezpieczeństwa, jeśli to spowoduje, że rośnie ich poczucie bezpieczeństwa.[1] Jak wprowadzić najwyższe standardy bezpieczeństwa bez zakłóceń w działaniu lotniska? Gastop wychodzi naprzeciw stawianym dylematom. Specjalizacja w produkcji urządzeń do wspomagania kontroli ruchu i dostępu osobowego stanowi silny fundament bezpieczeństwa. Wzmożone zapotrzebowanie na usługi, sprawiło, że jeszcze silniej marka inwestowała w rozwój usług internetowych i promocję swoich działań.

Witajcie w Unii! Nowe możliwości komunikacji

Gdy na początku XXI wieku rozwijał się internet, w głowie przedsiębiorców, kiełkowała myśl o dotarciu z ofertą do szerszego grona odbiorców. Gastop doskonale chwycił wiatr w żagle.

Okazje, jakie przed firmą otworzył Internet, były nie do przecenienia. Łatwiejsza stała się prezentacja oferty, dotarcie do potencjalnych klientów, kontakt z firmą. Pojawił się jednak jeszcze jeden czynnik, który przysłużył się rozwojowi firmy. W 2004 roku Polska przystąpiła do Unii Europejskiej. 

Tak jak Internet otworzył granice w świecie wirtualnym, tak wejście do Unii otworzyło granice na wspólny rynek – bez ceł. Gastop postanowił iść za ciosem i rozszerzyć swój rynek odbiorców o kraje europejskie. Gastop zarejestrował wówczas dodatkowe domeny z rozszerzeniem .eu, jak na przykład speedgates.eu, które wspierały ekspansję firmy. Tego samego roku firma wyposażyła w bramy i kołowroty największą w Europie fabrykę Colgate-Palmolive.


Zagrożenia w 2020 i odpowiedź Gastop

W 2020 stanęliśmy w obliczu nowego zagrożenia. Sytuacja z Covid-19 pokazała jak pomimo naukowemu rozwojowi, ludzkość jest nadal podatna na zagrożenia, które nie zawsze da się przewidzieć. W takich sytuacjach liczy się jak najkrótszy czas reakcji oraz skuteczność działania.

W odpowiedzi na „nową sytuację” Gastop zaprezentował system wspomagający kontrolę temperatury oraz dezynfekcję dłoni (przykład: BR2-TM-DH) dla osób korzystających z bramek obrotowych. W najbliższym czasie firma planuje uruchomić portal z domeną .tech, gdzie będzie inspirować innowacyjnymi rozwiązaniami odpowiadającymi na zmieniającą się rzeczywistość.


World Wide jak Web

Firma się rozwija, dzięki wysokiej dbałości o jakość produktów, innowacyjnym, na skalę światową, rozwiązaniom. Gastop od kilkunastu lat sprzedaje urządzenia do większości kontynentów na całym świecie. Ponadto, wychodzi poza schemat. Oprócz produkcji seryjnej, w porfolio marki znajduje się także produkcja urządzeń według koncepcji lub projektu klienta

Pomysł wsparty pasją, pracą i zaangażowaniem daje rezultat w postaci dopracowanego produktu oraz zadowolenia i bezpieczeństwa użytkownika.

Michał Gierczak, Gastop Group

Urządzenia produkowane przez Gastop działają z powodzeniem prawie na każdej szerokości i wysokości geograficznej (od północnych rejonów Szwecji do obszarów zwrotnikowych i równikowych Afryki). Produkty znajdują zastosowanie na wielu obiektach militarnych, rządowych, obiektach użyteczności publicznej (np. lotniska, porty morskie). Zasilają państwa o wzmocnionych rygorach bezpieczeństwa, jak USA czy Izrael.

Urządzenia Gastop znajdziemy także na największych stadionach narodowych świata, gdzie rozgrywane są mistrzostwa świata i Europy w piłce nożnej. Bramki firmy GASTOP są zainstalowane w wielu znanych miejscach na świecie np. wielki mur chiński w Chinach, budowa nowych stacji metra w Paryżu, w Ambasadzie Amerykańskiej w Hawanie na Kubie, w Casablance – Maroko. Międzynarodowa współpraca, wymaga niezawodnych partnerów biznesowych. Takim wsparciem technologicznym od początku jest firma Domeny.pl, uzasadnia Michał Gierczak z  Gastop Group.

Źródło:

[1] https://www.pasazer.com/news/25127/pasazerowie,lubia,wiedziec,duzo.html

Jak podobał Ci się ten artykuł?
5 Liczba ocen: 6
Komentarze
  • Wow ja nie wiedziałam, że Gastop to tak wielka firma, która działa na rynku międzynarodowym
    Mur Chiński? Chciałabym go zobaczyć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Budmat ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Budmat - ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Innowacje techniczne w połączeniu z estetyką. Funkcjonalność w parze z designem. Czy takie założenia dla biznesu mają rację bytu? Nasz Klient, firma Budmat udowadnia, że taka mieszanka jest możliwa

Czytaj dalej >>
DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>
Jak stworzyć nazwę? Poradnik

Jak stworzyć nazwę i wyróżnić swoje usługi?

Nazwa, powinna być…no właśnie? Jaka powinna być nazwa produktu/usługi/witryny? Czy proces tworzenia nazwy jest trudny? Gdzie szukać inspiracji? Co jest trendy, a co passe? Pobierz poradnik.

Czytaj dalej >>