Funkcjonalna, abstrakcyjna, a może numeryczna? Jaka powinna być nazwa Twojej marki? Tym czym paliwo, dla Twoich czterech kółek, tym jest nazwa dla Twojego projektu. Możesz albo zajechać na wyżyny, albo ugrzęznąć w miejscu. Odkryj nasz generator nazw i zainspiruj się do działania!


Branding. Jak zacząć?

Nazwa, to fundament obecności Twojej marki. To ona – obok logo – ma na celu wskazać określone cechy i budować związane z nią skojarzenia. Powinna odzwierciedlać DNA Twojej działalności.
Patrząc operacyjnie, najczęstsze założenia dotyczą jej długości, chwytliwości czy kwestii związanych z fonetyką.
Patrząc strategicznie – powinniśmy wziąć pod uwagę jeszcze jeden aspekt – skojarzenia. Jak chcemy ją pozycjonować i jaki odbiór budować wśród grupy docelowej? Tak, dla przykładu na gruncie branży automotive przeprowadzono badania. Okazuje się, że takie marki, jak: Toyota, Volvo, czy Volkswagen kojarzą się jednoznacznie z niezawodnością, podczas gdy mówiąc „auto służbowe” – myślimy: Skoda, Volkswagen i Opel. Ciekawe prawda? (Badania Europejskiego Funduszu Leasingowego).

Nadaj znaczenie

Na kwestie pozycjonowania marki, uwagę zwróciły Margaret Mark i Carol S. Pearson. W swojej książce “The Hero and the Outlaw: Building Extraordinary Brands Through the Power of Archetypes” podkreśliły fakt, iż firmy, aby przetrwać mają 2 możliwości: albo wprowadzić strategię cenową i nią konkurować, albo zbudować silną markę i na niej oprzeć długofalową strategię. Pierwsza z nich, nie wróży nic dobrego. W którymś momencie dojdziemy do punktu krytycznego, w którym nie zdołamy zrobić już nic. Druga opcja dotyczy konkurowania na poziomie idei i znaczenia. To, w jaki sposób chcesz mówić o marce i oddziaływać na odbiorców powinno być zawarte w komunikacji, której częścią jest już nazwa.


Zainspiruj się naszym kreatorem nazw

Biorąc pod uwagę, powyższe elementy, wzięliśmy na cel stworzenie narzędzia, które ułatwi proces twórczy. Mając za sobą podstawowe czynności związane z nakreśleniem briefu namingowego i stworzeniu archetypu marki, czas przejść do działania! Razem z nami sięgnij po więcej!
Kreator nazw, umiejętnie łączy technologię z marketingowym zmysłem. Powstał w oparciu o szereg przeprowadzonych rozmów, badań i prób. Co może powstać ze współpracy działu kreatywnego z działem IT? Przekonaj się sam.

Nazwa nie jedno ma imię

Morfem słowotwórczy, brzmi enigmatycznie? 🙂 W celu stworzenia narzędzia i oddania go Twojej dyspozycji, zastosowaliśmy szereg założeń, aby w pełni wykorzystać potencjał pomysłu – o czym zaraz powiemy szerzej. Cel jest jeden – stworzenie nazwy dla Twojej strony, marki, czy produktu, za pomocą której zbudujesz strategię komunikacji.
Co powoduje, że pewne nazwy są strzałem w dziesiątkę i powodują flow, a inne giną w gąszczu podobnych? To pytanie zadaliśmy sobie przed podjęciem prac nad stworzeniem generatora. Sprawdź nasz efekt.

Jak działa nasz kreator?

Generator inspiruje Cię do stworzenia unikatowej, niepowtarzalnej nazwy. Wystarczy że wpiszesz dane hasło, a w zaledwie kilka sekund otrzymasz dawkę inspirujących propozycji, które możesz wykorzystać, nie tylko jako nazwa dla produktu, ale jako adres strony internetowej.
Tak, dla przykładu, w duszy gra Ci latino? Rdzenne korzenie Ameryki Łacińskiej, zawładnęły Tobą niepodzielnie? Jesteś trenerem tańca i chcesz stworzyć własną szkołę dedykowaną pasji?

1. Wejdź na stronę kreatora nazw i wpisz dane hasło:

2. W wynikach wyszukiwania zobaczysz propozycje, które możesz wykorzystać, jako nazwę, bądź wykorzystać do dalszego eksplorowania tematu.


Kreator nazw, który oddajemy Ci do dyspozycji

  • Inspiruje do spojrzenia na hasło klucz z nieco innej perspektywy
    Biorąc pod uwagę wyszukiwane wcześniej „flamenco” – szanse na znalezienie wolnej domeny z tak popularną frazą są znikome. Czy pomyślałeś, że tak popularne przedrostki, jak „i” czy „e” mogą być jej częścią? A może dodatkowo prowadzisz zajęcia online i nazwa numeryczna, jak flamenco24 będzie ciekawym pomysłem?
  • Korzysta z bogactwa języków obcych
    Tocar, w języku hiszpańskim, oznacza dotknąć, grać. Sztuka, jaką niebywale jest taniec w wydaniu „gossart”? To brzmi dobrze!
  • Zachęca do zabawy słowem
    Bolero, brevo? To brzmi bardzo dobrze, a w kontekście flamenco i hiszpańskiej fiesty z pewnością warto pokusić się o rozważenie właśnie takich opcji.

Spójrzmy jeszcze na inny kontekst. Załóżmy, że jesteś miłośnikiem tego, co naturalne. Twoja pasją jest natura, a znajomość właściwości jej bogactwa sprawia, że jest to jednocześnie Twoja praca. Chcesz stworzyć stronę internetową z naturalnymi produktami. Wpisujesz ogólnie słowo „zielarski” otrzymasz następujące inspiracje:

Botanic, herbal? Czy przypadkiem nie chodziło Ci właśnie o to samo? Idąc dalej, jeżeli otwierasz sklep internetowy, jesteś on-line 24 godziny na dobę, warto to podkreślić na etapie domeny.
Benoas? – bueno, słowo pochodzące z języka hiszpańskiego oznacza „dobrze”. Czy przypadkiem, nie takie skojarzenie chcesz nadawać produktom naturalnym?

Nazwa, którą wybierzesz dla swojej firmy, produktu, czy strony internetowej – obok logo – stanowi clue jej obecności online. Proces, związany z jej powstaniem, powinien być poprzedzony wnikliwą analizą. Nasz generator nazw – to pokaźny zastrzyk inspiracji, który możesz dawkować bez limitu. Sprawdź, jakie to proste! Jesteś już właścicielem strony? Jak długo zastanawiałeś się nad nazwą dla niej? Podziel się w komentarzu.


Tworzysz nazwę? To może Ci się przydać: domeny, opcje na domeny, kreator stron www, hosting www

Źródło:
https://efl.pl/pl/biznes-i-ty/wszystkie/cechy-marek-samochodowych/
M. Mark, C. Pearson, The Hero and the Outlaw: Building Extraordinary Brands Through the Power of Archetypes, wyd. 1, 2011.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
4.5 Liczba ocen: 6
Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Inne

Co to jest marketing konwersacyjny? Oto wszystko, co musisz wiedzieć!

Co to jest marketing konwersacyjny? Oto wszystko, co musisz wiedzieć!

"Zbliż się do klientów” - to podstawa, której każda firma w erze rynku skoncentrowanego na kliencie musi się trzymać, aby zapewnić sobie zrównoważony rozwój. Klienci nie są już „użytkownikami końcowymi”, to oni...

Czytaj dalej >>
Generator nazw. Domeny.pl

Inspirujemy i doradzamy. Odkryj nasz kreator nazw

Funkcjonalna, abstrakcyjna, a może numeryczna? Jaka powinna być nazwa Twojej marki? Tym czym paliwo, dla Twoich czterech kółek, tym jest nazwa dla Twojego projektu.

Czytaj dalej >>

Jak wyczyścić ciasteczka (cookies) w przeglądarce

HTTP cookie to tworzone przez strony internetowe pliki, które ułatwiają korzystanie z nich poprzez zapisywanie informacji związanych z przeglądaniem. Dzięki nim nie musisz wpisywać tych samych informacji za każdym razem...

Czytaj dalej >>