Funkcjonalna, abstrakcyjna, a może numeryczna? Jaka powinna być nazwa Twojej marki? Jak opisać Twoją firmę? Co jest kluczowe dla Twojej branży? Tym czym paliwo, dla Twoich czterech kółek, tym jest nazwa firmy dla Twojego projektu. Możesz albo zajechać na wyżyny, albo ugrzęznąć w miejscu. Odkryj nasz generator nazw i zainspiruj się do działania!


Branding. Jak zacząć?

Nazwa firmy, to fundament obecności Twojej marki. To ona – obok logo – ma na celu wskazać określone cechy i budować związane z nią skojarzenia. Powinna odzwierciedlać DNA Twojej działalności.

Jak wybrać nazwę (również nazwę domenową) dla swojej firmy? Patrząc operacyjnie, najczęstsze założenia dotyczą jej długości, chwytliwości czy kwestii związanych z fonetyką.
Patrząc strategicznie – powinniśmy wziąć pod uwagę jeszcze jeden aspekt – skojarzenia. Jak chcemy ją pozycjonować i jaki odbiór nazwy firmy budować wśród grupy docelowej? Tak, dla przykładu na gruncie obszaru automotive przeprowadzono badania. Okazuje się, że takie marki, jak: Toyota, Volvo, czy Volkswagen kojarzą się jednoznacznie z niezawodnością, podczas gdy mówiąc „auto służbowe” – myślimy: Skoda, Volkswagen i Opel. Ciekawe jak nazwy firmy budują skojarzenia, prawda? (Badania Europejskiego Funduszu Leasingowego).

Nadaj znaczenie

Na kwestie pozycjonowania nazwy firmy, uwagę zwróciły Margaret Mark i Carol S. Pearson. W swojej książce “The Hero and the Outlaw: Building Extraordinary Brands Through the Power of Archetypes” podkreśliły fakt, iż firmy, aby przetrwać mają 2 możliwości: albo wprowadzić strategię cenową i nią konkurować, albo zbudować silną markę i na niej oprzeć długofalową strategię. Pierwsza z nich, nie wróży nic dobrego. W którymś momencie dojdziemy do punktu krytycznego, w którym nie zdołamy zrobić już nic. Druga opcja dotyczy konkurowania na poziomie idei i znaczenia. To, w jaki sposób chcesz mówić o marce i oddziaływać na odbiorców powinno być zawarte w komunikacji, której częścią jest już nazwa. Musisz opisać werbalnie firmę i nadać jej znaczenie.


Zainspiruj się naszym kreatorem nazw

Biorąc pod uwagę, powyższe elementy, wzięliśmy na cel stworzenie narzędzia, które ułatwi proces twórczy dla nazwy firmy. Mając za sobą podstawowe czynności związane z nakreśleniem briefu namingowego i stworzeniu archetypu marki, czas przejść do działania! Razem z nami sięgnij po więcej!
Kreator nazw, umiejętnie łączy technologię z marketingowym zmysłem. Powstał w oparciu o szereg przeprowadzonych rozmów, badań i prób. Co może powstać ze współpracy działu kreatywnego z działem IT? Przekonaj się sam.

Nazwa nie jedno ma imię

Morfem słowotwórczy, brzmi enigmatycznie? 🙂

W celu stworzenia narzędzia i oddania go Twojej dyspozycji, zastosowaliśmy szereg założeń, aby w pełni wykorzystać potencjał pomysłu – o czym zaraz powiemy szerzej. Cel jest jeden – stworzenie nazwy dla Twojej strony, marki, czy produktu, za pomocą której zbudujesz strategię komunikacji.
Co powoduje, że pewne nazwy są strzałem w dziesiątkę i powodują flow, a inne giną w gąszczu podobnych? To pytanie zadaliśmy sobie przed podjęciem prac nad stworzeniem generatora. Sprawdź nasz efekt.

Jak działa nasz generator nazw firm?

Jak stworzyć nazwę? Generator nazw firm inspiruje Cię do stworzenia unikatowej, niepowtarzalnej nazwy dla Twojej firmy. Wystarczy że wpiszesz dane hasło, albo kilka słów kluczowych do generatora nazw firm, a w zaledwie kilka sekund otrzymasz dawkę inspirujących propozycji, które możesz wykorzystać, nie tylko jako nazwa dla produktu, ale jako adres strony internetowej.
Tak, dla przykładu, w duszy gra Ci latino? Rdzenne korzenie Ameryki Łacińskiej, zawładnęły Tobą niepodzielnie? Jesteś trenerem tańca i chcesz stworzyć własną szkołę dedykowaną pasji?

1. Wejdź na stronę kreatora nazw i wpisz dane hasło/ kilka słów kluczowych:

Kreator nazw

2. W wynikach wyszukiwania zobaczysz propozycje, które powstały w odpowiedzi na słowa kluczowe – możesz wykorzystać je, jako nazwę, bądź wykorzystać do dalszego eksplorowania tematu dla nazwy firm.

hasła wyszukiwane w kreatorze nazw
Hasła wyszukiwane w kreatorze nazw

Kreator nazw, który oddajemy Ci do dyspozycji

  • Inspiruje do spojrzenia na hasło klucz z nieco innej perspektywy
    Biorąc pod uwagę wyszukiwane wcześniej „flamenco” – szanse na znalezienie wolnej domeny z tak popularną frazą są znikome. Czy pomyślałeś, że tak popularne przedrostki, jak „i” czy „e” mogą być jej częścią? A może dodatkowo prowadzisz zajęcia online i nazwa numeryczna, jak flamenco24 będzie ciekawym pomysłem?
  • Korzysta z bogactwa języków obcych
    Tocar, w języku hiszpańskim, oznacza dotknąć, grać. Sztuka, jaką niebywale jest taniec w wydaniu „gossart”? To brzmi dobrze!
  • Zachęca do zabawy słowem
    Bolero, brevo? To brzmi bardzo dobrze, a w kontekście flamenco i hiszpańskiej fiesty z pewnością warto pokusić się o rozważenie właśnie takich opcji.

Spójrzmy jeszcze na inny kontekst. Załóżmy, że jesteś miłośnikiem tego, co naturalne. Twoja pasją jest natura, a znajomość właściwości jej bogactwa sprawia, że jest to jednocześnie Twoja praca. Chcesz stworzyć stronę internetową z naturalnymi produktami. Wpisujesz ogólnie słowo „zielarski” otrzymasz następujące inspiracje:

Propozycje nazw stworzonych w kreatorze

Botanic, herbal? Czy przypadkiem nie chodziło Ci właśnie o to samo? Idąc dalej, jeżeli otwierasz sklep internetowy, jesteś on-line 24 godziny na dobę, warto to podkreślić na etapie domeny.
Benoas? – bueno, słowo pochodzące z języka hiszpańskiego oznacza „dobrze”. Czy przypadkiem, nie takie skojarzenie chcesz nadawać produktom naturalnym?

Nazwa, którą wybierzesz dla swojej firmy, produktu, czy strony internetowej – obok logo – stanowi clue jej obecności online. Proces, związany z jej powstaniem, powinien być poprzedzony wnikliwą analizą. Nasz generator nazw – to pokaźny zastrzyk inspiracji, który możesz dawkować bez limitu. Sprawdź, jakie to proste! Jesteś już właścicielem strony? Jak długo zastanawiałeś się nad nazwą dla niej? Podziel się w komentarzu.

Nazwa domeny a generator nazw biznesowych

W przypadku nazwy firmy, dostępność adresu www to czynność, którą powinieneś sprawdzić równocześnie. Już przy wyborze nazwy oddającej tożsamość marki powinieneś zweryfikować czy znajdziesz wolną domenę. Najczęściej zadawane pytania dotyczą kwestii czy dana nazwa Twojej firmy powinna powinna jednocześnie pełnić nazwę domeny. Nazwa firmy tożsama dla nazwy domeny to dobry wybór. Wybierając nazwę marki, chcesz tą rozpoznawalną nazwę firmy wykorzystywać w materiałach reklamowych i rozwijać swój pomysł na biznes. Słowa kluczowe, np. słowo bazowe, którą jest nazwa firmy, będzie odpowiednia dla nazwy usługi, którą chcesz zaprezentować w wyszukiwarce. Wybierając domenę, która jest nazwą firmy to wciąż dobry pomysł.

Możemy pomóc Twojej marce. Darmowe narzędzie, jakim jest nasz generator nazw biznesowych zainspiruje Cię ciekawymi propozycjami dla Twojej profesji i pomoże znaleźć nazwę dla Twojego biznesu. Po słowach kluczowych nie tylko znajdziesz nazwę, ale także zobaczysz, która domena z tą nazwą jest wolna w sieci. Wybierając nazwę firmy, musisz mieć pewność, że nazwa www nie jest zarejestrowana przez kogoś innego.

Nazwa, którą wybierzesz dla swojej firmy, produktu, czy strony internetowej – obok logo – stanowi clue jej obecności online. Łatwa do zapamiętania i wymówienia, niesprawiająca trudności w pisowni. Za idealną nazwę witryny kryje się kilka cech nazwy. Należy unikać długich i skomplikowanych nazw. Jednocześnie w dzisiejszych czasach coraz trudniej znaleźć unikalną nazwę firmy. Tak, aby z jednej strony wyróżnić się na tle konkurencji, z drugiej odpowiednią nazwę związaną z twoją działalnością. Przepis na najlepsze propozycje powstaje etapowo. Proces, związany z jej powstaniem, powinien być poprzedzony wnikliwą analizą. Nasz darmowy generator nazw firm – to pokaźny zastrzyk inspiracji, który możesz dawkować bez limitu. Wystarczy, że wskażesz i wpiszesz do generatora nazw słowa związane z marką. Sprawdź, jakie to proste! Stwórz nową markę z wykorzystaniem generatora nazw, a dostępność domeny (dostępność domen) dla nazwy firm otrzymasz w pakiecie.

Jesteś już właścicielem strony? Jak długo zastanawiałeś się nad nazwą dla niej? Czy generator nazw posłużył Ci jako inspiracja? Podziel się w komentarzu.


Tworzysz nazwę? To może Ci się przydać: domeny, opcje na domeny, kreator stron www, hosting www

Źródło:
https://efl.pl/pl/biznes-i-ty/wszystkie/cechy-marek-samochodowych/
M. Mark, C. Pearson, The Hero and the Outlaw: Building Extraordinary Brands Through the Power of Archetypes, wyd. 1, 2011.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
4.63
Liczba ocen: 8
Inspirujemy i doradzamy. Odkryj nasz kreator nazw
Komentarze
  • Plusem tego generatora są propozycje nie tylko klasycznych przedrostków i przyrostków., lecz właśnie słowa-synonimy polskojęzyczne i w językach obcych.
    Warto klikać na „Zobacz więcej>”, aby „wycisnąć” z generatora jak najwięcej ciekawych pomysłów. Kilkanaście/kilkadziesiąt minut pracy z tym generatorem bankowo dostarcza przynajmniej kilka ciekawych pomysłów nazewniczych. Polecam.

    • Konrad Gurdak, dziękujemy za opinię:) Odkrywanie generatora to nie lada gratka i prawdziwy zastrzyk inspiracji:)

    • Czy znaleźliście całkiem nowe spojrzenie na nazwę podczas korzystania? Skusiliście się na zaproponowaną nazwę? Generator to fajna sprawa, bo może nam pokazać zupełnie inne podejście do nazwy:)

    • Generator potrafi pokazać różne aspekty nazwy. Wystarczy jedno słowo, a dostajemy pokaźny zastrzyk inspiracji. Czy możecie pochwalić się swoją nazwą? A może Wasza nazwa jest jednocześnie zarejestrowaną domeną internetową? 🙂

  • My zawsze korzystamy z generatora, nawet nie pod kątem nazwy docelowej, ale żeby też nas w jakąś stronę ukierunkować. Przydatna opcja.

    • Generator może całkowicie zmienić sposób, w jaki podejdziemy do namingu. Znaleźliście coś interesującego podczas korzystania?

    • To prawda, generator świetnie eksploruje temat. Fajnie jest to, że czasami może nam podrzucić inspirację, o której wcześniej nawet nie pomyśleliśmy 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Inne

komunikacja z klientem. Strona www czy social media?

Komunikacja z Klientem: social media vs. strona internetowa

Strona internetowa czy social media? Traktuj te kanały komplementarnie, nigdy indywidualnie (substytucyjnie). Najlepszym rozwiązaniem dla Twojego biznesu będzie połączenie obu form komunikacji.

Czytaj dalej >>
Jak założyć stronę internetową?

Jak założyć stronę internetową?

Strona internetowa to wciąż silny punkt styku marki z Klientem. Nie bez powodu nazywamy ją cyfrową wizytówką dostępną 24 godziny na dobę. Jak założyć własną www? Sprawdź czego potrzebujesz.

Czytaj dalej >>
5 sposobów wykorzystania Quora do budowania marki

5 sposobów wykorzystania Quory do budowania marki

Niezależnie od tego, czy myślisz, że już wycisnąłeś ostatnie soki z serwisów jak Google i Facebook, czy po prostu chcesz inaczej podejść do content marketingu, Quora może być cennym dodatkiem do Twojego arsenału.

Czytaj dalej >>