Mówi się, że domeny internetowe to nieruchomości XXI wieku. Porównanie znalazło swoje odzwierciedlenie w biznesie. Tak jak można zarobić na nieruchomościach tak też również na domenach internetowych.

Skąd porównanie? Wycena nieruchomości zależy od wielu czynników, w tym między innymi od jej lokalizacji, czyli adresu. Domena internetowa to również adres, ale w Internecie.

Ile można zarobić na domenach?

No właśnie. Tutaj wiele osób może się zdziwić. Istnieją domeny warte nawet 23 mln złotych – domena „z.com”. Innym, dobrym przykładem, jest domena kk.com. Trochę tańsza od poprzedniczki, ale sprzedana za przyzwoitą kwotę, która niejednego by ucieszyła 🙂 Mianowicie za ponad 7 mln złotych. Jak widać, ktoś decydując się na ich zakup, podjął dobrą decyzję.

Od czego zależy wartość domeny?

Od wielu czynników. Po pierwsze od długości adresu www. Im krótszy adres tym jego wartość jest wyższa. Wiąże się to z potencjałem marketingowym – krótszy adres jest łatwiejszy do zapamiętania przez potencjalnego użytkownika. Dzięki temu istnieje większe prawdopodobieństwo, że Internauta powróci do serwisu. Ogromne znaczenie ma możliwość komercyjnego wykorzystania domeny. Ważne jest, czy adres www zawiera w sobie nazwy produktów: rowery, tablety, komputery etc. Adresy zawierające w sobie jedynie nazwy produktów i końcówkę to tzw. domeny sprzedażowe. Potencjalny klient szukając w Internecie danego produktu na początku po prostu wpisuje go do wyszukiwarki. Domena, zawierająca nazwę tego produktu ma większą szansę na wyświetlenie się w wyszukiwarce na wyższych pozycjach.

Dodatkowymi czynnikami, które bierze się pod uwagę przy wycenie domeny jest zawarcie w nazwie polskich znaków IDN oraz jej rozszerzenie. Domeny zawierające polskie znaki obecnie są domenami tańszymi. Ma to związek z ich „lokalnością”. Ich nazwy nie są rozpoznawalne na całym świecie, a jedynie w naszym kraju. Jeśli chodzi o rozszerzenie, tzw. końcówkę, to obecnie największym zainteresowaniem cieszą się domeny globalne „.com”.

Na sam koniec warto jeszcze zajrzeć do przeszłości domeny. To czy domena była pusta czy był na niej postawiony serwis ma również znaczenie dla jej wartości. Oczywiście większą wartość posiadają domeny, na której stały serwisy dobrze pozycjonowane, które miały wielu użytkowników.

Jak wycenić domenę?

Aktualizacja 11.02.2020: Usługa wyceny domen od lutego 2020 r. nie znajduje się w naszej ofercie.

Najlepiej zgłosić się do firmy, która przygotuje profesjonalną wycenę domeny internetowej, zawierającą pełną analizę jej wartości finansowej i marketingowej. Taki raport może być podstawą do dalszych rozważań nad materialną i niematerialną wartością domeny. Jeśli jesteś zainteresowany taką analizą odwiedź stronę domeny.pl i skontaktuj się z konsultantem.

Oczywiście w Internecie można znaleźć kilka serwisów bezpłatnie dokonujących wyceny domeny. Niestety takie serwisy podają jedynie zbliżoną wartość domeny. Nie wszystkie dane wykorzystywane przez nie są aktualne. Dodatkowo takie narzędzia nie biorą wszystkich czynników pod uwagę.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Jaka domena dla szkoły?

Jaka domena dla szkoły? Zobacz nasz przegląd

Zastanawiasz się jaka domena będzie optymalna dla szkoły? Pamiętaj, że adres, który zarejestrujesz powinien być krótki i łatwy do zapamiętania.. Zobacz rozszerzenia dla edukacji.

Czytaj dalej >>
Rynek domeny .pl [2Q2020]

Rynek domeny .pl [2Q2020]. Podsumowanie

NASK opublikował raport i podsumował drugi kwartał 2020 roku. Jak rozwijał się rynek domeny .pl? Co się zmieniło? Z jakich usług najczęściej korzystali abonenci i kim właściwie oni są? Zobaczcie krótkie podsumowanie raportu.

Czytaj dalej >>
Jaka domena dla firmy?

Jaka domena dla firmy? Zainspiruj się!

Stawiasz pierwsze kroki pod własną marką. Dopełniłeś wszelkich formalności i chcesz teraz opowiedzieć o tym światu? Budując stronę swojego produktu bądź usługi nie zapominaj o detalach. To na ich podstawie klient wypracowuje opinię na temat marki.

Czytaj dalej >>