Itaka od 32 lat kreuje dla nas niezapomniane doświadczenia podróżnicze. Zaszczytny tytuł lidera wśród polskich biur podróży zobowiązuje do ciągłego poszerzania portfolio usług. Nie mniej ważna jest świadoma obecność w sieci i ciągłe podejmowanie działań wspierających bezpieczeństwo użytkowników. Pomimo bardzo trudnego dla branży turystycznej czasu, Itaka nieustannie rozwija i wzmacnia bezpieczeństwo swoich usług, a zwłaszcza tych online!


Itaka. Lider wśród liderów

Mówisz Zanzibar, myślisz dużo formalności? Nie chcesz organizować podróży na własną rękę. Szukasz doświadczonego i sprawdzonego partnera, który zadba o bezpieczeństwo, komfort i realizację wycieczki kompleksowo. Właśnie na takie dylematy odpowiada Itaka. Zanzibar? Nic trudnego. Wyspa przypraw, zapraszająca aromatem goździków i cynamonów, zachwycająca plażami, jest dostępna dzięki kompleksowym działaniom oferowanym przez Itakę. Możesz powierzyć organizację swojej podróży profesjonalistom – czyli zespołowi Itaki.
W ofercie znajdziemy wysokiej klasy hotele all inclusive, ciekawe wycieczki fakultatywne, autorskie trasy wycieczek objazdowych, dostosowane do preferencji Klientów. To oferta dedykowana wszystkim pasjonatom podróży: rodzinom z dziećmi, miłośnikom zwiedzania, osobom niepełnosprawnym, a także dla singli! Każda z wymienionych grup społecznych ma inne oczekiwania i cele związane z podróżowaniem.

„Nieustannie rozwijamy portfolio naszych usług. Eksplorujemy rynek w poszukiwaniu nowych możliwości. Kreujemy nowe destynacje, stale rozszerzamy listę produktową o nowe hotele, proponujemy nowe, autorskie programy wycieczek objazdowych. Obserwujemy rynek i jesteśmy otwarci na to, co nowe!”

Arkadiusz Olchawa, Dyrektor IT, Itaka

Świadomie w sieci, czyli jak?

O tym, że obecność w sieci jest podstawą funkcjonowania każdej firmy nikogo przekonywać już nie trzeba. Idziemy krok dalej. Teraz mówi się żartobliwie, że jak nie posiadasz konta na Facebooku, to nie istniejesz. Co również ma uzasadnienie w przypadku firmowych fanpage. Ewolucja, która dokonuje się od 20 lat, sprawia że liczba rejestracji nowych działalności każdego roku wzrasta. Tylko w ostatnim roku, w samej Polsce, przybyło niemal 34 tysiące nowych firm.

 „Rynek przedsiębiorczości napędza także rynek domenowy. Tutaj, tylko w zakresie samej rejestracji domeny .pl, na dzień 2 lutego 2021 roku ich liczba wynosiła 248 0879 aktywnych adresów internetowych.”

Ela Kornaś, Brand Director, Domeny.pl

Świadomość w sieci, to nie tylko bycie online – nie ogranicza się do posiadania strony firmowej, firmowego bloga, czy prowadzenia kanałów społecznościowych. Coraz dosadniej świadomość oznacza też przewidywanie i zapobieganie pewnym niepożądanym działaniom. Tutaj warto powiedzieć, także o typosquattingu. Jest to technika, coraz częściej używana w darknecie. Itaka, świadomie budująca swoją pozycję w sieci od dawna podejmuje działania zabezpieczające domeny przed niepożądaną sytuacją. 

Typosquatting

Mianem typosquattingu określamy technikę oszustwa. Często mówi się o niej również jako o porwaniu domeny.
Typosquatting ma na celu przechwycenie części ruchu ze strony znanej marki czy firmy. Któż pisząc na klawiaturze nie robi „literówek”, nie przekręca wyrazów? Taką nieświadomą sytuację wykorzystują typosquatterzy rejestrujący domeny podobne do nazw znanych marek – właśnie z uwzględnieniem częstych błędów. Oszuści celowo rejestrują domenę łudząco podobną do tej znanej, aby wykorzystać błąd użytkownika.
Świadoma takich poczynań od dawna jest Itaka. Od lat zabezpieczając również nazwy domenowe, które łudząco przypominają adres główny. W tym zakresie Itaka korzysta z usług Domeny.pl.

Przykłady typosquattingu
Przykład typosquattingu

„Niwelujemy zagrożenia związane z typosquattingiem. Mamy świadomość, że zaufanie naszych Klientów jest najlepszą rekomendacją naszych działań. Dlatego również nazwy domenowe łudząco przypominające naszą główną domenę są w naszym posiadaniu. To nie tylko sprawa świadomości, ale przede wszystkim bezpieczeństwa naszych użytkowników, a to jest dla nas sprawa priorytetowa”

Arkadiusz Olchawa, Dyrektor IT, Itaka

Nowe domeny i komunikacja 2.0

Mówiąc o świadomym budowaniu wizerunku w sieci nie sposób pominąć możliwości, jakie niosą nowe domeny. To rozszerzenia, które możemy spersonalizować według branż i działalności. Nowe domeny mogą stanowić alternatywę dla domeny .pl, która często jest już zajęta z adresem, na którym nam zależy.

„Nowe domeny (nTLD) pozwalają tworzyć nie tylko chwytliwą nazwę, ale także już na tym etapie poinformować klientów z jakim typem usług związana jest firma”

Ela Kornaś, Brand Director, Domeny.pl

Itaka obok rejestracji i zabezpieczania domen krajowych (ccTLD) również korzysta z potencjału nowych domen. To kolejny krok ku świadomemu budowania wizerunku online. Mając tak kompleksową ofertę, warto zwrócić uwagę na jej cechę. Przykładem takiej domeny, zarejestrowanej w domeny.pl przez Itakę jest travel.taxi. Już na etapie wpisywania domeny, jesteśmy świadomi, z jakiego typu usługami mamy do czynienia.

W ofercie Domeny.pl znajdziesz ponad 400 nowych domen. Rozszerzenie możesz personalizować według branży. Przykładowo dla branży turystycznej są to m.in.: travel, .voyage, czy .vacations. Sprawdź pełną ofertę na naszej stronie.

Współpraca z Itaką, od 1999 roku obfituje w szereg rejestracji domen, zarówno krajowych, nowych jak i globalnych. Od ponad 20 lat wspólnie dbamy o wysokie standardy bezpieczeństwa. Okres pandemii, co prawda zmienił branżę, zamrażając możliwość normalnego funkcjonowania i realizacji oferty, ale nie zmienił kwestii bezpieczeństwa. Wręcz przeciwnie, stał się jeszcze silniejszym bodźcem do działania.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
5 Liczba ocen: 5
Komentarze
  • Fajnie, że o tym mówicie. Nawet nie wiedziałem, że literówka może być celowym działaniem i sposobem na nieuczciwy zarobek. Albo też celowym działaniem konkurencji. Daje do myślenia.

    • Dziękujemy za opinię. Świadome surfowanie po sieci to również przewidywanie zagrożeń. Rejestracja podobnie brzmiących domen z pewnością jest swojego rodzaju zabezpieczeniem na przyszłość. Nasz Klient Itaka – od lat realizuje taką politykę, rejestrując i przekierowując łudząco podobne adresy na domenę główną.

      • Ja się kiedyś zdziwiłem wpisując domenę znanego sklepu internetowego. Zobaczyłem podobno wyglądający layout, s różnica była dopiero wchodząc w dane zakładki. Człowiek uczy sié na błędach.

        • Dziękujemy za opinię! To prawda niewielka różnica może skutkować utratą ruchu z tej właściwej strony. Rejestracja domen brzmiąco podobnych i przekierowanie ich na wiodący adres główny pozwoli zaoszczędzić nam czas na nieprzewidziane sytuacje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Bezpieczeństwo

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>
Certyfikat VMC

Logo Twojej firmy w poczcie e-mail. Poznaj certyfikat VMC

VMC jest rodzajem certyfikatu cyfrowego, który potwierdza autentyczność Twojego logotypu w wiadomości. Oznacza to, że wysyłając e-mail, w skrzynce odbiorczej, adresat zamiast Twoich inicjałów, może zobaczyć logotyp Twojej marki.

Czytaj dalej >>
@Poczta Kwiatowa. Case study

®Poczta Kwiatowa, czyli jak bezpiecznie dostarczyć przesyłkę na drugi koniec świata?

Imieniny, urodziny? A może wyjątkowa rocznica? Lub po prostu, chęć powiedzenia “Dobrze, że jesteś”. Nie ważne czy jesteś blisko, czy daleko. ®Poczta Kwiatowa to rozwiązanie, które jest zawsze na czas.

Czytaj dalej >>