Według Banku Światowego małe i średnie firmy stanowią około 90 procent firm na całym świecie. Odpowiadają również za ponad 50 procent zatrudnienia na całym świecie.

Małe firmy odgrywają więc znaczącą rolę w gospodarce, jednak silna konkurencja utrudnia im działanie i pozyskiwanie nowych odbiorców. Ale kiedy znają taktykę przyciągania i zatrzymywania klientów, utrzymanie i skalowanie małej firmy staje się łatwiejsze.

Jesteś właścicielem małej firmy, w tym sklepu internetowego, która szuka sposobów na to jak przyciągnąć klientów do sklepu? Jeśli tak, świetnie się składa. Mamy kilka przydatnych strategii, które możesz wypróbować niezależnie od branży. Zapoznaj się z kilkoma wskazówkami.


Zainwestuj w stworzenie doskonałej strony internetowej

Jedną z najlepszych decyzji, jakie możesz podjąć, aby pozyskać nowych klientów, to zainwestowanie w budowę profesjonalnej strony internetowej. Ostatecznie jest to internetowa siedziba Twojej firmy. Potencjalni klienci szukający Twoich produktów lub usług trafią właśnie do niej chcąc dowiedzieć się więcej.

Dlatego tak ważnym jest, aby zbudować przemyślaną stronę internetową. Obejmuje to nie tylko prawidłowe przygotowanie treści i projektu, ale także dbanie o drobne szczegóły, takie jak choćby nazwa domeny. Większość firm często idzie na kompromis w sprawie domeny, dodając myślnik (-) lub liczbę (24, 365), gdy nazwa domeny pierwszego wyboru nie jest dostępna.

Jednak dzięki ponad 1200 nowym i specyficznym dla branży rozszerzeniom domen możesz uzyskać nazwy odpowiednie i kontekstowe dla Twojej firmy. W przypadku sklepu internetowego, możesz skorzystać z domeny .STORE. A jeśli interesujesz się technologią, możesz użyć domeny .TECH.

Witrynom działającym pod nowymi domenami, takimi jak .ONLINE, .SITE, SPACE, .UNO itp., łatwiej zbudować tożsamość online i przyciągnąć klienta.


Dodaj blog do swojej witryny

Poza samym posiadaniem strony internetowej dobrym pomysłem jest również założenie na niej bloga. Skupienie się na content marketingu pomaga poprawić widoczność Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Gdy często blogujesz, dodajesz nowe podstrony do witryny wzmacniasz swoją obecność w sieci. Dla sklepu internetowego to także szansa na zwiększenie widoczności w sieci. Wyszukiwarki indeksują podstrony, a gdy ludzie wpisują w nią określone zapytania, mogą znaleźć także Twój blog. Taki zabieg zwiększa szanse Twojej strony na przyciągnięcie klientów.

Ponadto możesz promować swoje posty blogowe w mediach społecznościowych. Możesz dzielić się informacjami z odbiorcami i przekazywać im newsy o swoich produktach czy usługach. Organizować konkursy czy akcje promocyjne.

Content marketing to także niesamowity sposób na budowanie autorytetu. Badania pokazują, że firmy blogujące otrzymują 97 procent więcej linków do swoich stron internetowych. Gdy pozyskujesz wiarygodne linki, wyszukiwarki podnoszą ranking Twojej witryny. To z kolei przyciąga więcej odwiedzających.


Zaoferuj coś za darmo

„Lepiej dawać niż otrzymywać”.

Oprócz celów humanitarnych sztuka dawania jest pomocna, aby przyciągać klientów. Możesz oferować różne rodzaje gratisów, aby zbudować z nimi relację. Wszystko w zależności od rodzaju działalności. Oto niektóre z najciekawszych pomysłów na przyciągnięcie lojalnych Klientów:

  • bezpłatne treści w postaci e-booków, check-list, przewodników, itp.,
  • darmowe próbki produktów w przypadku sklepu internetowego,
  • bezpłatna prezentacja usług,
  • bezpłatny dostęp do treści premium,
  • darmowe kredyty lub zwrot pieniędzy za zakupy.

Pamiętaj, aby poprosić o dane kontaktowe klienta, gdy oferujesz mu coś za darmo. Zbierz nazwiska, adresy e-mail, numery telefonów i inne niezbędne dane. Umożliwia to późniejszy kontakt z nimi, opiekę i potencjalną sprzedaż.


Zwiększ swoją obecność w mediach społecznościowych

Niezależnie od tego, czy Twoja firma działa całkowicie online, czy prowadzisz sklep internetowy, czy masz sklep stacjonarny, obecność w socialach jest konieczna w obu przypadkach i pomaga skutecznie przyciągnąć Klientów. Marketing w mediach społecznościowych pozwala personalizować treści i prezentować je w różnych formatach, takich jak obrazy, filmy, GIF-y, ankiety i tekst. Co więcej pozwala na prezentację swoich produktów.

Poznaj swoją grupę docelową. Zacznij od zbudowania persony kupującego. Dowiedz się, kto jest Twoim idealnym klientem i jakich platform społecznościowych najczęściej używa, aby zaplanować precyzyjne działania marketingowe.

Po uzyskaniu tych informacji zacznij regularnie tworzyć treści i udostępniać je na tych platformach. Im bardziej konsekwentny jesteś, tym łatwiej będzie ludziom rozpoznać Twoją firmę. Gdy zdobędziesz ich zaufanie, z większym prawdopodobieństwem będą kupować Twoje produkty lub usługi. Zadowoleni Klienci mogą pozostawiać feedback w postaci opinii

Wskazówka: rozważ tworzenie treści na popularny w danym momencie temat. Jeśli okaże się viralem, zyskasz szansę na duży ruch na stronie. Korzystaj także z influencerów i współpracuj z tymi, którzy są popularni w Twojej niszy.


Zoptymalizuj swoją witrynę pod kątem wyszukiwań lokalnych

Jeśli prowadzisz sklep stacjonarny pewnie zastanawiasz się jak przyciągnąć lokalnych klientów, którzy szukają produktów lub usług takich jak te, które oferujesz.

Jednym z najbardziej skutecznych sposobów na to jest optymalizacja witryny pod kątem lokalnych wyszukiwań. Konfigurowanie profilu Google Moja Firma powinno być Twoim priorytetem, ponieważ 46 procent wyszukiwań w Google dotyczy informacji lokalnych.

Podaj niezbędne dane, takie jak nazwa domeny, dane kontaktowe, adres, lokalizacja na mapie, zdjęcia, rodzaje produktów i usług itp. Skoncentruj się na pozyskiwaniu recenzji od swoich klientów i aktualizuj profil o najnowsze informacje.

Uwzględnienie lokalnie wyszukiwanych haseł w treści witryny jest także strategią jej lokalnej optymalizacji w wyszukiwarce google. Gdy to zrobisz, strony będą częściej wyświetlane, gdy ludzie będą szukać rzeczy takich jak „salon fryzjerski blisko mnie” lub „zakład fryzjerski w [wstaw tutaj miasto]”.


Monitoruj swoją reputację online

Około 90 procent konsumentów czyta recenzje online nim odwiedzi firmę. Jeśli nie masz wielu pozytywnych opinii o swojej firmie, nadszedł czas, aby o nie poprosić. Możesz nawet zaoferować klientom niewielką zachętę w zamian za recenzję.

Gdy zaczną pojawiać się opinie o Twojej firmie, zwróć też uwagę na to, co i w jaki sposób ludzie wyrażają. Poświęć uwagę na to, co sprawia, że Twoi klienci są zadowoleni, dzięki czemu możesz się stale doskonalić.

Pamiętaj także o skargach, abyś mógł podjąć kroki w celu rozwiązania problemu. Powinieneś ostrożnie obchodzić się z negatywnymi recenzjami. Pamiętaj, że czterech na pięciu klientów zmienia zdanie po przeczytaniu negatywnych opinii. Odpowiedz szczerze na te komentarze. Zrób też wszystko, co możesz, aby zrekompensować złe wrażenia użytkownika.

Oferuj wspaniałą obsługę klienta

Jeśli chcesz mieć pewność, że ludzie wystawią pozytywne opinie o Twojej firmie, upewnij się, że zapewniasz im doskonałą obsługę klienta, zarówno online, jak i osobiście. To działania planowane jeszcze przed dokonaniem zakupu.

Tworząc witrynę, nie tylko w sklepach internetowych, ważne jest stosowanie standardów UX. Upewnij się, że jest łatwa w nawigacji i pomaga ludziom znaleźć to, czego potrzebują – tak szybko, jak to możliwe. Zadbaj o sprawny proces realizacji transakcji w swoim sklepie internetowym. To ułatwi płynne i bezpieczne płatności, a także wzbudzi zaufanie.

Wskazówka: zintegruj chatbota z witryną, który odpowie na zapytania klientów w czasie rzeczywistym. Ułatwi to natychmiastową odpowiedź na zapytania. Zaoszczędzony czas i zasoby możesz przeznaczy na poprawę innych aspektów obsługi klienta.

Jeśli chodzi o sprzedaż osobistą, pamiętaj, aby powitać klientów z uśmiechem i pomóc im, kiedy tego potrzebują (bez przesady.) Pamiętaj, że kiedy ludzie będą pozytywnie wchodzić w interakcje z Twoją firmą, będą o wiele bardziej skłonni do pozostawienia pozytywnych recenzji.


Utwórz program poleceń

Marketing referencyjny jest niezbędny. Jak pokazują badania, aż 92 procent konsumentów ufa poleceniom osób, które znają. Warto zadbać zatem o taki program rekomendacji. Daje szansę nagrodzenia stałych odbiorców, a także powitania nowych.

Taką praktykę często stosują sklepy internetowe dla zarządzania relacją z potencjalnymi klientami. Przykładem skutecznego programu polecającego może być udzielenie klientom, którzy dokonali zakupu, rabatu przy następnym zakupie, gdy polecą np. stronę Twojego sklepu swojemu przyjacielowi. Kolejnym sposobem jest na przykład zaoferowanie prezentu, zwrot gotówki, punkty lojalnościowe i wiele więcej. Odbiorcy polecają twoją stronę wśród znajomych, czy szerzej w internecie, a Ty możesz wykorzystać to jako reklamę swojego sklepu i szansę na pozyskanie nowych klientów do sklepu. Właściwie zaplanowany i dobrze przeprowadzony program marketingu rekomendacji to większa szansa na ponowne zakupy.

Podsumowując

Jak widać, możesz podjąć wNie ważne, czy prowadzisz sklep online, sprzedaż detaliczną czy w innych kanałach dystrybuujesz swój produkt. Jak widać, możesz podjąć wiele praktycznych kroków, aby wykorzystać nowe trendy, zbudować zaufanie i przyciągnąć potencjalnych klientów a tym samym zwiększyć sprzedaż. Realizacja wyżej wymienionych kroków, jak chociażby program lojalnościowy, prowadzenie bloga, zadbanie o widoczność strony, zapewni ciągły strumień potencjalnych klientów Twojej firmie. Pamiętaj o stałej komunikacji ze swoimi odbiorcami. Klient czuje się przywiązany do marki i wybiera dany produkt w sklepie internetowym bądź stacjonarnym, a także jest w stanie przywieść nowych adresatów do sklepu internetowego gdy czuje się rozumiany.

Od tego momentu musisz angażować się z nimi całym sercem, aby stali się faktycznymi klientami, a więc dokonali określonej konwersji. Pamiętaj o komunikacji. Obecność online jest równie ważna, jak ta rzeczywista. Satysfakcja klienta jest najlepszą rekomendacją dla Twojej firmy.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0
Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Opcja na domenę. Twój sposób na wymarzony adres.

Opcja na domenę. Twój sposób na wymarzony adres

Chcesz zarejestrować domenę, ale okazuje się, że wymarzona nazwa posiada już swojego abonenta. Domena jest już zajęta. Czy to oznacza, że szansa przepadła już bezpowrotnie? Nie koniecznie, poznaj usługę opcji na domenę.

Czytaj dalej >>
Budmat ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Budmat – ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Innowacje techniczne w połączeniu z estetyką. Funkcjonalność w parze z designem. Czy takie założenia dla biznesu mają rację bytu? Nasz Klient, firma Budmat udowadnia, że taka mieszanka jest możliwa

Czytaj dalej >>
DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC – czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>