Rok 2019 kończyliśmy z liczbą 349 439 nowych podmiotów gospodarczych wpisanych w rejestr KRS i CEDG. Liczby te obrazują dynamikę rozwoju przedsiębiorczości w naszym kraju. Biorąc pod uwagę, że podstawowym kanałem komunikacji marki z ofertą jest strona www, powinieneś zadbać o nią w szczegółach. Jaką domenę wybrać? Zobacz nasz przegląd.


Dynamika rozwoju przedsiębiorczości w Polsce

Jako naród, stajemy się coraz bardziej pro-przedsiębiorczym społeczeństwem – możemy przeczytać w Raporcie GEM Polska 2019. Co więcej, 7 na 10 Polaków dostrzega szanse biznesowe, które można wykorzystać dla prowadzenia działalność pod własnym nazwiskiem.[1] Optymistyczne nastroje związane z duchem przedsiębiorczości znajdują odzwierciedlenie w liczbach. Na koniec 2019 roku zanotowaliśmy 349 439 nowych podmiotów gospodarczych. Pierwsze miesiące 2020 roku i światowy lockdown ostudził nieco ducha przedsiębiorczości, by wraz z kwietniem wskrzesić i obudzić go na nowo.


Domena dla firmy

Stawiasz pierwsze kroki pod własną marką. Dopełniłeś wszelkich formalności i chcesz teraz opowiedzieć o tym światu? Budując stronę swojego produktu bądź usługi nie zapominaj o detalach. To na ich podstawie potencjalny klient wypracowuje opinię na temat Twojej marki.

Sama rejestracja domeny to proces, który zajmie Ci zaledwie chwilę. W Domeny.pl wystarczy, że wpiszesz określoną nazwę adresu, a zobaczysz wszystkie dostępne nazwy. Intuicyjnie przejdziesz cały proces rejestracji.


Domena dla firmy. Jaką wybrać?

Zarejestrowałeś działalność? Teraz czas na stronę. Jaka domena sprawdzi się w Twoim biznesie? Niesłabnącym zaufaniem cieszy się domena .pl, która w tym roku świętuje swoje 30 urodziny. Jest najczęściej rejestrowanym rozszerzeniem. Tylko w pierwszym półroczu 2020 roku zarejestrowano z nią 390 600 adresów. Biorąc pod uwagę dynamikę rejestracji domeny .pl – może się okazać, że Twój adres jest już zajęty. Co teraz?

Domeny funkcjonalne

Twój biznes reprezentuje określony obszar? Domeny funkcjonalne powstały z myślą o adresach, które wpisują się w konkretną tematykę. Popularność przyniosły im lata 90. ubiegłego wieku. Zgodnie z zasadą, każda strona reprezentująca ścisłą tematykę powinna mieć odpowiadająca jej rozszerzenie – nowe adresy często wykazywały tę zasadę, Dziś domeny funkcjonalne stały się uniwersalne.

Wykorzystując domenę funkcjonalną dla swojego pomysłu, możesz na tym etapie zaklasyfikować ją zgodnie z działaniem. Tym samym wybierając domenę funkcjonalną, przekazujesz komunikat dla potencjalnych klientów.

Największą popularnością pośród domen funkcjonalnych cieszą się takie rozszerzenia, jak: com.pl, org.pl i net.pl. Najrzadziej rejestrowanymi domenami są: atm.pl i rel.pl.

Domeny regionalne

Kiedy prowadzisz lokalną działalność, zależy Ci głównie na pozycjonowaniu marki w konkretnym regionie. Budując stronę internetową, wykorzystaj ten fakt w jej adresie. Adres powiązany z Twoją ofertą i obszarem działania wzmocni pozycjonowanie lokalne firmy. Rejestrując adres składający się ze słów kluczowych oraz nazwy miasta – Twoja domena zanotuje wyższy CTR (współczynnik klikalności) w wynikach wyszukiwania Google

Najczęściej rejestrowaną domeną regionalną jest waw.pl

Domeny zagraniczne

Twoja działalność skierowana jest na rynek międzynarodowy? A może konsekwentnie dywersyfikujesz działania. Rozwijając ofertę o kolejne rynki, nie zapomnij o dedykowanie domenie. W ten sposób dostosujesz komunikację do kodu kulturowego, a przede wszystkim zdobędziesz zaufanie i lojalność jego mieszkańców.

Domeny ccTLD (country code top-level domain) bywają też używane w sposób niekonwencjonalny – do tworzenia tzw. hacków domenowych, np. find.me.

No dobrze, ale co z adresem?

Wybierając adres dla Twojej firmy zwróć uwagę na poniższe elementy:

  • łatwość zapamiętania i zapisania nazwy
    Adres, który wybierzesz powinien być jasny i zrozumiały nie tylko dla Ciebie, ale przede wszystkim dla Twoich odbiorców. Unikaj nazw obcojęzycznych, których wymowa różni się od pisowni.
  • trafność
    Adres powinien być związany z charakterem działań. Branżowe rozszerzenie będzie jego dopełnieniem. Dla branży technologicznej będzie to .tech, dla organizacji .org, a dla fotografów .photography.

O tym jak stworzyć nazwę domeny pisaliśmy w jednym z naszych artykułów tutaj.

Zatem jaka domena dla firmy będzie strzałem w dziesiątkę? Nie ma jednoznacznej gotowej recepty na sukces online. Wybierając rozszerzenie dla swojego biznesu zwróć uwagę na charakter świadczenia usług, grupę docelową, do której chcesz dotrzeć i rynek, na którym chcesz działać.

Poszukujesz domeny dla firmy? Te rozwiązania mogą Ci się przydać: hosting www, certyfikat SSL, kreator nazw.

Źródło:
[1] https://www.parp.gov.pl/storage/publications/pdf/Raport-z-badania-GEM_200117.pdf
https://www.coig.com.pl/nowe-firmy-w-polsce_2016_2015_2014_2013.php
https://www.nask.pl/pl/raporty/raportyhttps://www.nask.pl/pl/raporty/raporty

Jak podobał Ci się ten artykuł?
5 Liczba ocen: 3
Komentarze
  • Jak znaleźć właściciela domeny, który założył ją tylko po to, by popełnić przestępstwo? Założył sklep internetowy, wystawił produkt, reklama i złapał co najmniej 1500 kientów.
    Proceder trwał kilka dni, po czym sklep zniknął, a domena ma ważność jeszcze niecałe 12 miesięcy? Skoro taki sukces odniósł, wykupienie kolejnej polskiej domeny za 12 zł to nie jest problem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Jaka domena dla szkoły?

Jaka domena dla szkoły? Zobacz nasz przegląd

Zastanawiasz się jaka domena będzie optymalna dla szkoły? Pamiętaj, że adres, który zarejestrujesz powinien być krótki i łatwy do zapamiętania.. Zobacz rozszerzenia dla edukacji.

Czytaj dalej >>
Rynek domeny .pl [2Q2020]

Rynek domeny .pl [2Q2020]. Podsumowanie

NASK opublikował raport i podsumował drugi kwartał 2020 roku. Jak rozwijał się rynek domeny .pl? Co się zmieniło? Z jakich usług najczęściej korzystali abonenci i kim właściwie oni są? Zobaczcie krótkie podsumowanie raportu.

Czytaj dalej >>
Jaka domena dla firmy?

Jaka domena dla firmy? Zainspiruj się!

Stawiasz pierwsze kroki pod własną marką. Dopełniłeś wszelkich formalności i chcesz teraz opowiedzieć o tym światu? Budując stronę swojego produktu bądź usługi nie zapominaj o detalach. To na ich podstawie klient wypracowuje opinię na temat marki.

Czytaj dalej >>