Z początkiem lipca w Kanadzie zacznie obowiązywać prawo, na mocy którego wysyłanie wiadomości o charakterze komercyjnym do mieszkańców tego kraju bez ich wyraźnej zgody może okazać się bardzo kosztowne.


Walka z niechcianymi wiadomościami

Maksymalna kara dla osoby fizycznej to milion dolarów, natomiast w przypadku firm może zostać nałożona kara w wysokości nawet 10 milionów. Prawo dotyczy wyłącznie wiadomości, które są bez żadnych wątpliwości komercyjne, ale obejmuje praktycznie każdą formę komunikacji, od e-mail i SMS-ów po portale społecznościowe oraz komunikatory internetowe.

Zarówno w Kanadzie, jak i w Unii Europejskiej istnieją regulacje prawne stworzone z myślą o położeniu kresu niechcianym wiadomościom. W USA sytuacja wygląda trochę inaczej, wszyscy, a szczególnie firmy zajmujące się e-mail marketingiem muszą honorować sprzeciw adresata przeciwko wysyłaniu mu wiadomości, ale mogą swobodnie wysyłać oferty każdemu, kto nie wyrazi takich obiekcji.

Źródło: Domeny.pl / DomainCrunch
Fot.: flickr/Jamie McCaffrey

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Bezpieczeństwo

ECC. Certyfikaty SSL.

Krzywe eliptyczne w certyfikatach SSL. Teraz silniejsze szyfrowanie

ECC to najnowszy asymetryczny algorytm szyfrowania, który jest alternatywą dla algorytmu RSA. 256-bitowy klucz ECC odpowiada takim samym zabezpieczeniom jak 3,072-bitowy klucz RSA.

Czytaj dalej >>
Certyfikaty VMC i BIMI. Twoje logo w Gmailu

Certyfikaty VMC i BIMI. Twoje logo w Gmailu

Codziennie na nasze skrzynki spływają dziesiątki, a nawet setki wiadomości e-mail. Część z nich zostanie pominięta, niezauważona, część uznamy za spam, a część będą stanowiły różne formy nadużyć. Aby wspomóc firmy w ...

Czytaj dalej >>
Koniec 2-letnich certyfikatów SSL decyzją Google

Koniec 2-letnich certyfikatów SSL decyzją Google

W marcu 2020 roku Apple oficjalnie zapowiedział, że od 1 września b.r. przestaje uznawać certyfikaty SSL wydane na dłużej niż 398 dni. W czerwcu branżę certyfikatów SSL zaskoczyła informacja, że do Apple dołącza Google.

Czytaj dalej >>