Z początkiem lipca w Kanadzie zacznie obowiązywać prawo, na mocy którego wysyłanie wiadomości o charakterze komercyjnym do mieszkańców tego kraju bez ich wyraźnej zgody może okazać się bardzo kosztowne.


Walka z niechcianymi wiadomościami

Maksymalna kara dla osoby fizycznej to milion dolarów, natomiast w przypadku firm może zostać nałożona kara w wysokości nawet 10 milionów. Prawo dotyczy wyłącznie wiadomości, które są bez żadnych wątpliwości komercyjne, ale obejmuje praktycznie każdą formę komunikacji, od e-mail i SMS-ów po portale społecznościowe oraz komunikatory internetowe.

Zarówno w Kanadzie, jak i w Unii Europejskiej istnieją regulacje prawne stworzone z myślą o położeniu kresu niechcianym wiadomościom. W USA sytuacja wygląda trochę inaczej, wszyscy, a szczególnie firmy zajmujące się e-mail marketingiem muszą honorować sprzeciw adresata przeciwko wysyłaniu mu wiadomości, ale mogą swobodnie wysyłać oferty każdemu, kto nie wyrazi takich obiekcji.

Źródło: Domeny.pl / DomainCrunch
Fot.: flickr/Jamie McCaffrey

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Bezpieczeństwo

Itaka. Świadomie do celu

Itaka. Świadomie do celu

Itaka od 32 lat kreuje dla nas niezapomniane doświadczenia podróżnicze. Zaszczytny tytuł lidera wśród polskich biur podróży zobowiązuje do ciągłego poszerzania portfolio usług. Nie mniej ważna jest świadoma obecność w sieci i ciągłe podejmowanie działań wspierających bezpieczeństwo użytkowników.

Czytaj dalej >>
Domena .eu. Europejskie standardy bezpieczeństwa.

Domena .eu - europejskie standardy bezpieczeństwa

Domena europejska to jedna z najchętniej rejestrowanych domen na świecie. Jak rozwijała się domena .eu i jakie priorytety w zakresie jej bezpiecznego użytkowania wprowadza EURid?

Czytaj dalej >>

Dr Irena Eris - sukces pisany pasją

Wiedza, determinacja, a przede wszystkim pasja to motywacja, która nakręca do działania. Maksyma, którą od lat wyznaje założycielka marki Dr Irena Eris, pozwoliła przekuć idee w sukces i stać się wiodącą marką kosmetyczną na mapie Europy.

Czytaj dalej >>