Z początkiem lipca w Kanadzie zacznie obowiązywać prawo, na mocy którego wysyłanie wiadomości o charakterze komercyjnym do mieszkańców tego kraju bez ich wyraźnej zgody może okazać się bardzo kosztowne.


Walka z niechcianymi wiadomościami

Maksymalna kara dla osoby fizycznej to milion dolarów, natomiast w przypadku firm może zostać nałożona kara w wysokości nawet 10 milionów. Prawo dotyczy wyłącznie wiadomości, które są bez żadnych wątpliwości komercyjne, ale obejmuje praktycznie każdą formę komunikacji, od e-mail i SMS-ów po portale społecznościowe oraz komunikatory internetowe.

Zarówno w Kanadzie, jak i w Unii Europejskiej istnieją regulacje prawne stworzone z myślą o położeniu kresu niechcianym wiadomościom. W USA sytuacja wygląda trochę inaczej, wszyscy, a szczególnie firmy zajmujące się e-mail marketingiem muszą honorować sprzeciw adresata przeciwko wysyłaniu mu wiadomości, ale mogą swobodnie wysyłać oferty każdemu, kto nie wyrazi takich obiekcji.

Źródło: Domeny.pl / DomainCrunch
Fot.: flickr/Jamie McCaffrey

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Bezpieczeństwo

Domena .eu. Europejskie standardy bezpieczeństwa.

Domena .eu - europejskie standardy bezpieczeństwa

Domena europejska to jedna z najchętniej rejestrowanych domen na świecie. Jak rozwijała się domena .eu i jakie priorytety w zakresie jej bezpiecznego użytkowania wprowadza EURid?

Czytaj dalej >>

Dr Irena Eris - sukces pisany pasją

Wiedza, determinacja, a przede wszystkim pasja to motywacja, która nakręca do działania. Maksyma, którą od lat wyznaje założycielka marki Dr Irena Eris, pozwoliła przekuć idee w sukces i stać się wiodącą marką kosmetyczną na mapie Europy.

Czytaj dalej >>
Gastop - od lokalnej firmy do międzynarodowej ekspansji.

Ile potrzeba domen, żeby podbić świat?

Zobacz historię sukcesu naszego Klienta. Firma GASTOP rozpoczęła swoją działalność w 1996 r., kiedy Internet w Polsce dopiero raczkował. Jak spółka wykorzystała nowe możliwości? Jak ważna jest współpraca z zaufanymi partnerami biznesowymi?

Czytaj dalej >>