Raport opublikowany przez Verisign wskazuje jednoznacznie: lepiej używać generyków niż nie. Słowa kluczowe użyte w domenach mają olbrzymi wpływ na generowanie ruchu na stronach.

Verisign swój raport oparł na wysłanych przez siebie zapytaniach do wyszukiwarek. W badaniu uwzględniono dwadzieścia pierwszych wyników. W sumie wysłano 11 mln zapytań. Wszystko po to by sprawdzić jakie znaczenie w nazwie domeny ma użycie keyworda. Analitycy sprawdzali jaką klikalnością cieszą się strony, które w swojej nazwie mają generyki, a jaką te, które ich nie posiadają. Okazało się, że userzy dwa razy częściej otwierają strony, gdzie w adresie znajdują się słowa wpisywane przez nich w wyszukiwarkę.

Operator, który przeprowadził badanie opisuje to zjawisko na przykładzie zapytania: ?How do I create a personal brand online??. Użytkownik wpisując pytanie w wyszukiwarkę najczęściej kliknie adres: www.PersonalSpaceOnline.com, który posiada słowa kluczowe użyte przez niego. Nie wybierze natomiast witryny z adresem typu brandable. Statystyki mówią same za siebie. Adresy nie zawierające słów kluczowych posiadają otwieralność na poziomie 12,44 %. Nazwy posiadające tylko jeden keywords są otwierane w 21,79 %, a te które mają dwa i więcej słowa kluczowe, klikane są w 25,30 %.

Keywordsy w domenie: tak czy nie? Znamy raport Verisign.

Domainerzy już od dawna mówili głośno o skuteczności słów kluczowych w domenach. Teraz mają to już na papierze. Na większy ruch na stronie oraz pozyskiwanie klientów ma wpływ to, jakich wyrazów użyjemy w domenie. Jeśli są to rzeczowniki i wyrażenia słownikowe, czyli słowa nieodmienione przez osoby czy przypadki mają bardzo dużą skuteczność. Badania Verisign podważają opinię Google oraz specjalistów branży SEO, którzy przez ostatnie lata twierdzili, że domena nie ma wpływu na pozycję strony w wyszukiwarkach. Powszechnie wiadomo, że wyższa pozycja w wyszukiwarce wpływa na ilość wejść na stronę. Witryna znajdująca się najbliżej paska wyszukiwania najbardziej przyciąga uwagę. Dodatkowe zawarcie keywordsów w adresie sprawia, że strona staje się jeszcze bardziej użyteczna dla usera i klika w nią znacznie częściej.

Raport Verisign stanowi mocną kontrę dla dotychczasowych tez snutych przez specjalistów. Śmiało można stwierdzić, że po tej publikacji keywordsy będą dużo bardziej popularne niż dotychczas.

Nie czekaj, wejdź na: https://domeny.pl/nowe-domeny.html i zarejestruj skuteczny adres dla swojej witryny.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Budmat ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Budmat - ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Innowacje techniczne w połączeniu z estetyką. Funkcjonalność w parze z designem. Czy takie założenia dla biznesu mają rację bytu? Nasz Klient, firma Budmat udowadnia, że taka mieszanka jest możliwa

Czytaj dalej >>
DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>
Jak stworzyć nazwę? Poradnik

Jak stworzyć nazwę i wyróżnić swoje usługi?

Nazwa, powinna być…no właśnie? Jaka powinna być nazwa produktu/usługi/witryny? Czy proces tworzenia nazwy jest trudny? Gdzie szukać inspiracji? Co jest trendy, a co passe? Pobierz poradnik.

Czytaj dalej >>