Serwis Domainindex wykonał ogromną pracę, żeby sprawdzić, jak wygląda kwestia własności domen internetowych na świecie. Całkowitą liczbę domen, obejmującą również darmowe domeny i wiele subdomen o jakiejś wartości, oceniono na 280 milionów, w tym domeny płatne bez subdomen to około 260 milionów (stan na maj 2014) o łącznej wartości 28.5 mld dolarów.

Należy pamiętać, że ocena wartości domen zawiera także te, które są zarejestrowanymi znakami towarowymi. Mimo, że nie są przedmiotem obrotu na rynku wtórnym, to jednak posiadają jakąś wartość, czasem bardzo wysoką.


Domeny. Fakty

Z porównania wynikają przede wszystkim dwa interesujące fakty:

1) Koncentracja własności domen pod względem wartości ? większość domen o wysokiej wartości jest w ręku niewielu podmiotów – 1% wszystkich właścicieli posiada domeny, których wartość to 94% całości.

2) Liczba unikalnych właścicieli domen to zaledwie 58 milionów. Po odliczeniu darmowych domen i subdomen zmniejsza się ona do 52 milionów. Ponadto uzasadnione wydaje się przypuszczenie, że wiele z tych podmiotów rejestrowało swoje nazwy pod różnymi tożsamościami, co jeszcze bardziej obniża liczbę posiadaczy. W skali całego globu oznacza to, że w posiadaniu domen jest niecały procent całej ziemskiej populacji. Jest to mniej, niż wynosi liczba użytkowników Facebooka, Twittera, a nawet Instagramu czy WhatsApp.


Najwięcej domen w USA

Jeżeli chodzi o kraje, w których zarejestrowano najwięcej domen to na pierwszym miejscu bezapelacyjnie jest USA ze 152 mln rejestracji. Drugie miejsce należy do Niemiec z dużo skromniejszą liczbą tylko 17,5 mln domen. Tuż za naszymi zachodnimi sąsiadami jest Wielka Brytania z 17 mln.

Informacje na temat rejestracji domen internetowych

Źródło: Domeny.pl / Domainindex
Fot.: flickr/Paul Sableman

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Budmat ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Budmat - ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Innowacje techniczne w połączeniu z estetyką. Funkcjonalność w parze z designem. Czy takie założenia dla biznesu mają rację bytu? Nasz Klient, firma Budmat udowadnia, że taka mieszanka jest możliwa

Czytaj dalej >>
DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>
Jak stworzyć nazwę? Poradnik

Jak stworzyć nazwę i wyróżnić swoje usługi?

Nazwa, powinna być…no właśnie? Jaka powinna być nazwa produktu/usługi/witryny? Czy proces tworzenia nazwy jest trudny? Gdzie szukać inspiracji? Co jest trendy, a co passe? Pobierz poradnik.

Czytaj dalej >>