Zamawiając domenę .pl jest ona rezerwowana na okres 14 dni, w tym czasie masz czas na opłacenie faktury, po czym dopiero rejestrator rejestruje Twoją domenę. Polska w tej kwestii jest wyjątkiem na tle innych krajów, jednak już niedługo.


W czym problem?

Obecnie, nawet jeśli domena .pl jeszcze nie jest zarejestrowana w wyszukiwarkach domen i tak pojawia się już jako „zajęta”. Dzieje się tak ponieważ po złożeniu zamówienia na rejestrację nazwy z domeną .pl, rejestrator przesyła do rejestru domen .pl (NASK), zlecenie blokady rejestracji na 14 dni. 

Co nie jest bez znaczenia, osoba zamawiająca może zrezygnować w tym czasie z domeny bez żadnych konsekwencji. Otwiera to furtkę do blokowania nazw, na 14 dni ale też daje komfort że zamówiona domena będzie zarejestrowana.

Funkcja dwutygodniowej rezerwacji domeny .pl z roku na rok miała coraz mniejszy sens. W związku z tym, podjęto decyzję, że 8 stycznia 2020 roku zniknie możliwość jej blokady na okres 14 dni.


Skąd się wzięła 14-dniowa rezerwacja?

Kiedy płatności online nie były tak rozpowszechnione jak teraz, dwa tygodnie rezerwacji były przeznaczone na wymagane formalności. Czas ten miał też zapobiec wszelkim nadużyciom oraz sytuacjom „podbierania” zamówionych, ale jeszcze nie zarejestrowanych nazw domen.

Obecnie kiedy każdy jest w stanie zapłacić za zamówioną domenę natychmiast, przez bramki płatnicze czy PayPal, nie ma powodu dawać czasu na wykonanie płatności na poczcie, w okienku, jak robiło się 20 lat temu.


Rezerwacja .pl, która przetrwa

Opcje domenowe to forma rezerwacji domen .pl, których zmiana wchodząca w życie 8 stycznia nie dotyczy. Nadal jeżeli domena zostanie zwolniona w ciągu trwania Opcji będzie ona rezerwowana na 14 dni dla właściciela opcji.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Budmat ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Budmat - ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Innowacje techniczne w połączeniu z estetyką. Funkcjonalność w parze z designem. Czy takie założenia dla biznesu mają rację bytu? Nasz Klient, firma Budmat udowadnia, że taka mieszanka jest możliwa

Czytaj dalej >>
DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>
Jak stworzyć nazwę? Poradnik

Jak stworzyć nazwę i wyróżnić swoje usługi?

Nazwa, powinna być…no właśnie? Jaka powinna być nazwa produktu/usługi/witryny? Czy proces tworzenia nazwy jest trudny? Gdzie szukać inspiracji? Co jest trendy, a co passe? Pobierz poradnik.

Czytaj dalej >>