Co znajdziesz w tym artykule:
Pisaliśmy jakiś czas temu, że trwają przygotowania do wprowadzenia certyfikatu cyfrowego. Miło nam poinformować, że prace zostały ukończone. Certyfikat VMC możesz już zrealizować w Domeny.pl. Za pomocą tego cyfrowego certyfikatu, potwierdzisz autentyczność logotypu zawartego w mailu, powiązanego bezpośrednio z Twoją domeną.
Czym jest VMC?
VMC jest rodzajem certyfikatu cyfrowego, który potwierdza autentyczność Twojego logotypu w wiadomości. Oznacza to, że wysyłając e-mail, w skrzynce odbiorczej, adresat zamiast Twoich inicjałów, może zobaczyć logotyp Twojej marki. Jest to możliwe dzięki tak zwanemu standardowi BIMI (Brand Indicators for Message Identification). I to jeszcze zanim odbiorca otworzy Twoją wiadomość. Pierwszą firmą tego typu, dla której zrealizowano certyfikat jest CNN. Po zrealizowaniu VMC, Twoja wiadomość będzie wyglądała jak poniżej. Zamiast nic niemówiącego awataru z inicjałami, odbiorca zobaczy Twoje logo.

Co potrzebuję, aby zrealizować certyfikat cyfrowy?
Nowa funkcjonalność BIMI pozwala wyświetlać logotyp obok wiadomości, która przeszła proces weryfikacji. W tym celu, aby odbiorca zobaczył Twoją wiadomość w skrzynce odbiorczej opatrzonej logotypem potrzebujesz skonfigurować DMARC dla wiadomości oraz VMC dla logotypu. Aby usługa mogła zostać aktywowana, zarówno wiadomość jak i logotyp muszą zostać zweryfikowane. Zobacz pokrótce jak to wygląda.

DMARC
DMARC to mechanizm potwierdzający autentyczność wiadomości. Jest rekordem TXT zlokalizowanym w systemie DNS. Za jego pomocą odbiorca może zweryfikować autentyczność poczty. DMARC pozwala organizacjom chronić domenę przed nieautoryzowanym wykorzystaniem. Jego architektura wtapia się w istniejący proces uwierzytelniania stosowany przez organizację
DMARC jest protokołem uwierzytelniania poczty e-mail, zasad i raportowania. Jego celem jest ochrona domeny przed nieautoryzowanym dostępem.
VMC
VMC to cyfrowy certyfikat, który pozwala na wyświetlanie logotypu Twojej organizacji przy wiadomości. Realizacja samego certyfikatu VMC, niezbędnego wymogu BIMI, wymaga dwóch rzeczy:
- logotyp musi być zastrzeżony w Urzędzie Patentowym.
- logotyp musi być zapisany w formacie SVG Tiny 1.2
Dlaczego warto mieć certyfikat VMC?
VMC to przede wszystkim poświadczenie autentyczności wiadomości. Klient obok tytułu maila widzi również logotyp. To dodatkowa informacja dla niego. Jeszcze zanim otworzy wiadomość, ma gwarancję, że pochodzi ona ze zweryfikowanego żródła. Co w świecie wszechobecnego spamu ma ogromne znaczenie. To także świadomy ruch wizerunkowy. Dzięki temu zabiegowi gwarantujesz rozpoznawalność i budujesz wizerunek marki.
Korzyści w skrócie:
- potwierdzasz najwyższe standardy bezpieczeństwa dzięki uwierzytelnieniu DMARC,
- uwierzytelniasz domenę, dzięki czemu ograniczasz ataki cybeprzestępcze, jak np. phishing,
- budujesz i zwiększasz rozpoznawalność marki,
- zwiększasz 10-krotnie zaangażowanie odbiorców, [1]
- zwiększasz CTR, poprzez atrakcyjność wizualną wiadomości.
Jak zrealizować certyfikat VMC?
Certyfikat VMC możesz zrealizować w Domeny.pl. Proces rozpoczniesz od uzyskania weryfikacji DMARC. To niezbędny element, który warunkuje uzyskanie certyfikacji. Pamiętaj, aby zadbać o rejestrację znaku graficznego. Twoje logo musi zostać zastrzeżone w Urzędzie Patentowym.
Źródło:
[1] https://www.digicert.com/tls-ssl/verified-mark-certificates
https://www.digicert.com/content/dam/digicert/pdfs/dmarc-guide-en.pdf
Całkiem fajna propozycja. W końcu nie będę się bała otwierać maili 😀
Dziękujemy za komentarz i zachęcamy za zaimplementowanie rozwiązania. To także interesujący aspekt wizualny:)
Prowadzę zbyt mały biznes, aby rejestrować znak towarowy 😉 Ale poczekam, może kiedyś znajdzie się rozwiązanie dla mnie.