W styczniu pisaliśmy o nowych zasadach weryfikacji informacji WHOIS. Dla przypomnienia: jeżeli po 1 stycznia 2014 roku dokonało się rejestracji, transferu lub aktualizacji danych domeny, otrzymywało się mail weryfikacyjny z linkiem, który należało kliknąć w ciągu 15 dni w celu potwierdzenia adresu e-mail.


Nie potwierdziłeś maila?

Część właścicieli domen zignorowało wiadomość lub spóźniło się z potwierdzeniem. Grupa Registrars Stakeholder Group zebrała dane od rejestratorów obsługujących 75% zarejestrowanych domen najwyższego poziomu i okazało się, że od początku roku zostało zawieszonych ponad 800 tys. nazw. Zakładając, że w pozostałych 25% proporcje były podobne, rzeczywista liczba mogła przekroczyć milion. 

Co zrobić, żeby zapobiec takiemu scenariuszowi? Przede wszystkim należy upewnić się, że do nazwy domeny jest przypisany właściwy adres e-mail, w innym przypadku wiadomość z może trafić na stary adres. W przypadku nieotrzymania maila weryfikacyjnego po zakupie domeny lub dokonania jakiejkolwiek zmiany po 1 stycznia 2014 należy skontaktować się ze swoim rejestratorem.

Źródło: Domeny.pl / Domain Incite
Fot.: flickr/lozikiki

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Jak sprawdzić czy domena trafiła na listę spamu?

Jak sprawdzić czy domena trafiła na listę spamu?

Budując i rozwijając swoją ofertę, zależy Ci aby domena była dostępna 24h, a kontakt z Klientami poprzez skrzynkę mailową skuteczny i szybki. Niekiedy zdarzyć się może, że domena znalazła się na liście spamu.

Czytaj dalej >>
Ciekawe transakcje na rynku domen

Ciekawe transakcje na rynku domen

Wydaje Ci się, że rejestracja domeny internetowej to tylko niezbędny element obecności online? Stawiasz stronę i potrzebujesz domeny. Otóż nie! O tym, że domena może być dobrym sposobem na biznes mówią wartości transakcji, które odnotowujemy na rynku domen. Zobacz najciekawsze.

Czytaj dalej >>
Itaka. Świadomie do celu

Itaka. Świadomie do celu

Itaka od 32 lat kreuje dla nas niezapomniane doświadczenia podróżnicze. Zaszczytny tytuł lidera wśród polskich biur podróży zobowiązuje do ciągłego poszerzania portfolio usług. Nie mniej ważna jest świadoma obecność w sieci i ciągłe podejmowanie działań wspierających bezpieczeństwo użytkowników.

Czytaj dalej >>