W styczniu pisaliśmy o nowych zasadach weryfikacji informacji WHOIS. Dla przypomnienia: jeżeli po 1 stycznia 2014 roku dokonało się rejestracji, transferu lub aktualizacji danych domeny, otrzymywało się mail weryfikacyjny z linkiem, który należało kliknąć w ciągu 15 dni w celu potwierdzenia adresu e-mail.


Nie potwierdziłeś maila?

Część właścicieli domen zignorowało wiadomość lub spóźniło się z potwierdzeniem. Grupa Registrars Stakeholder Group zebrała dane od rejestratorów obsługujących 75% zarejestrowanych domen najwyższego poziomu i okazało się, że od początku roku zostało zawieszonych ponad 800 tys. nazw. Zakładając, że w pozostałych 25% proporcje były podobne, rzeczywista liczba mogła przekroczyć milion. 

Co zrobić, żeby zapobiec takiemu scenariuszowi? Przede wszystkim należy upewnić się, że do nazwy domeny jest przypisany właściwy adres e-mail, w innym przypadku wiadomość z może trafić na stary adres. W przypadku nieotrzymania maila weryfikacyjnego po zakupie domeny lub dokonania jakiejkolwiek zmiany po 1 stycznia 2014 należy skontaktować się ze swoim rejestratorem.

Źródło: Domeny.pl / Domain Incite
Fot.: flickr/lozikiki

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Domena .eu. Europejskie standardy bezpieczeństwa.

Domena .eu - europejskie standardy bezpieczeństwa

Domena europejska to jedna z najchętniej rejestrowanych domen na świecie. Jak rozwijała się domena .eu i jakie priorytety w zakresie jej bezpiecznego użytkowania wprowadza EURid?

Czytaj dalej >>

Dr Irena Eris - sukces pisany pasją

Wiedza, determinacja, a przede wszystkim pasja to motywacja, która nakręca do działania. Maksyma, którą od lat wyznaje założycielka marki Dr Irena Eris, pozwoliła przekuć idee w sukces i stać się wiodącą marką kosmetyczną na mapie Europy.

Czytaj dalej >>
Gastop - od lokalnej firmy do międzynarodowej ekspansji.

Ile potrzeba domen, żeby podbić świat?

Zobacz historię sukcesu naszego Klienta. Firma GASTOP rozpoczęła swoją działalność w 1996 r., kiedy Internet w Polsce dopiero raczkował. Jak spółka wykorzystała nowe możliwości? Jak ważna jest współpraca z zaufanymi partnerami biznesowymi?

Czytaj dalej >>