W styczniu pisaliśmy o nowych zasadach weryfikacji informacji WHOIS. Dla przypomnienia: jeżeli po 1 stycznia 2014 roku dokonało się rejestracji, transferu lub aktualizacji danych domeny, otrzymywało się mail weryfikacyjny z linkiem, który należało kliknąć w ciągu 15 dni w celu potwierdzenia adresu e-mail.


Nie potwierdziłeś maila?

Część właścicieli domen zignorowało wiadomość lub spóźniło się z potwierdzeniem. Grupa Registrars Stakeholder Group zebrała dane od rejestratorów obsługujących 75% zarejestrowanych domen najwyższego poziomu i okazało się, że od początku roku zostało zawieszonych ponad 800 tys. nazw. Zakładając, że w pozostałych 25% proporcje były podobne, rzeczywista liczba mogła przekroczyć milion. 

Co zrobić, żeby zapobiec takiemu scenariuszowi? Przede wszystkim należy upewnić się, że do nazwy domeny jest przypisany właściwy adres e-mail, w innym przypadku wiadomość z może trafić na stary adres. W przypadku nieotrzymania maila weryfikacyjnego po zakupie domeny lub dokonania jakiejkolwiek zmiany po 1 stycznia 2014 należy skontaktować się ze swoim rejestratorem.

Źródło: Domeny.pl / Domain Incite
Fot.: flickr/lozikiki

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Jaka domena dla szkoły?

Jaka domena dla szkoły? Zobacz nasz przegląd

Zastanawiasz się jaka domena będzie optymalna dla szkoły? Pamiętaj, że adres, który zarejestrujesz powinien być krótki i łatwy do zapamiętania.. Zobacz rozszerzenia dla edukacji.

Czytaj dalej >>
Rynek domeny .pl [2Q2020]

Rynek domeny .pl [2Q2020]. Podsumowanie

NASK opublikował raport i podsumował drugi kwartał 2020 roku. Jak rozwijał się rynek domeny .pl? Co się zmieniło? Z jakich usług najczęściej korzystali abonenci i kim właściwie oni są? Zobaczcie krótkie podsumowanie raportu.

Czytaj dalej >>
Jaka domena dla firmy?

Jaka domena dla firmy? Zainspiruj się!

Stawiasz pierwsze kroki pod własną marką. Dopełniłeś wszelkich formalności i chcesz teraz opowiedzieć o tym światu? Budując stronę swojego produktu bądź usługi nie zapominaj o detalach. To na ich podstawie klient wypracowuje opinię na temat marki.

Czytaj dalej >>