W styczniu pisaliśmy o nowych zasadach weryfikacji informacji WHOIS. Dla przypomnienia: jeżeli po 1 stycznia 2014 roku dokonało się rejestracji, transferu lub aktualizacji danych domeny, otrzymywało się mail weryfikacyjny z linkiem, który należało kliknąć w ciągu 15 dni w celu potwierdzenia adresu e-mail.


Nie potwierdziłeś maila?

Część właścicieli domen zignorowało wiadomość lub spóźniło się z potwierdzeniem. Grupa Registrars Stakeholder Group zebrała dane od rejestratorów obsługujących 75% zarejestrowanych domen najwyższego poziomu i okazało się, że od początku roku zostało zawieszonych ponad 800 tys. nazw. Zakładając, że w pozostałych 25% proporcje były podobne, rzeczywista liczba mogła przekroczyć milion. 

Co zrobić, żeby zapobiec takiemu scenariuszowi? Przede wszystkim należy upewnić się, że do nazwy domeny jest przypisany właściwy adres e-mail, w innym przypadku wiadomość z może trafić na stary adres. W przypadku nieotrzymania maila weryfikacyjnego po zakupie domeny lub dokonania jakiejkolwiek zmiany po 1 stycznia 2014 należy skontaktować się ze swoim rejestratorem.

Źródło: Domeny.pl / Domain Incite
Fot.: flickr/lozikiki

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Budmat ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Budmat - ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Innowacje techniczne w połączeniu z estetyką. Funkcjonalność w parze z designem. Czy takie założenia dla biznesu mają rację bytu? Nasz Klient, firma Budmat udowadnia, że taka mieszanka jest możliwa

Czytaj dalej >>
DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>
Jak stworzyć nazwę? Poradnik

Jak stworzyć nazwę i wyróżnić swoje usługi?

Nazwa, powinna być…no właśnie? Jaka powinna być nazwa produktu/usługi/witryny? Czy proces tworzenia nazwy jest trudny? Gdzie szukać inspiracji? Co jest trendy, a co passe? Pobierz poradnik.

Czytaj dalej >>