Zestawiono 3,3 mln haseł, które wypłynęły w sieci i były wykorzystywane w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej. Z tego grona wyłowiono 25 haseł najbardziej popularnych pośród Internautów. Warto zauważyć, że aż 9 w tej czołówce składa się z ciągu liczb (wyłącznie liczb). Co więcej  zazwyczaj to są najprostsze zestawienia kolejnych liczb zaczynając od 1.


Najpopularniejsze hasła

Pośród haseł liczbowych 12345, 123456789 etc. trudno nie zauważyć nowego ciągu liczb w postaci 696969. Hasło to po części wskazuje skąd z sieci (z jakich witryn) pojawił się wyciek haseł.

Nowością pośród haseł słownych są „batman”, „superman”, „master”. Hasło „monkey” po ostatnich mocnych upadkach znów spina się coraz wyżej w rankingu popularności. Najwyraźniej Internauci wierzą, że w tym słowie jest siła i bezpieczeństwo 🙂 Patrząc na zestawienie od razu widać, że mundial nie odbił się bez echa w sieci. W czołówce pojawiło się hasło „football” i to od razu na 10-tym miejscu.

Pełną listę 25 słabych haseł znajdziecie tutaj.

Ciekawi jesteśmy czy gdyby zwiększyć ilość haseł i poszerzyć je o wszystkie pojawiające się w sieci czy lista top25 znacznie by się zmieniła? Chyba niestety niekoniecznie.. A to sugeruje, aby każdy zastanowił się jakich haseł sam używa i czy są one wystarczające bezpieczne.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Bezpieczeństwo

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>
Certyfikat VMC

Logo Twojej firmy w poczcie e-mail. Poznaj certyfikat VMC

VMC jest rodzajem certyfikatu cyfrowego, który potwierdza autentyczność Twojego logotypu w wiadomości. Oznacza to, że wysyłając e-mail, w skrzynce odbiorczej, adresat zamiast Twoich inicjałów, może zobaczyć logotyp Twojej marki.

Czytaj dalej >>
@Poczta Kwiatowa. Case study

®Poczta Kwiatowa, czyli jak bezpiecznie dostarczyć przesyłkę na drugi koniec świata?

Imieniny, urodziny? A może wyjątkowa rocznica? Lub po prostu, chęć powiedzenia “Dobrze, że jesteś”. Nie ważne czy jesteś blisko, czy daleko. ®Poczta Kwiatowa to rozwiązanie, które jest zawsze na czas.

Czytaj dalej >>