W DNPric.es, największej obecnie bazie danych dotyczącej transakcji na rynku domen znajduje się ponad 300 tysięcy rekordów dotyczących transakcji na łączną kwotę ponad miliarda dolarów. Ale na stronie można nie tylko przeglądać archiwalne dane, ale również zajrzeć do sekcji, w której znajdują się interesujące statystyki.


Baza DNPric.es

Oto, co można z nich wyłowić:

– Można zauważyć, że ogólna średnia cen domen przez ostatnie lata spadała, ale w tym roku ponownie zaczęła rosnąć.

– Najwyższą średnią cenę mają nazwy dwuznakowe, na drugim miejscu nazwy z pojedynczym znakiem, a pierwszą trójkę zamykają nazwy, składające się z pięciu znaków.

– Najdłuższa znana nazwa domeny to: xn?private-krankenversicherung-fr-selbstndige-6sd16h.de, a jej krótsza wersja to: private-krankenversicherung-für-selbständige.de.

– Najwyższa cena, jaką osiągnięto w domenie .pl to 189 930 dolarów za saturn.pl. Druga pod względem wysokości transakcji jest nazwa grydladzieci.pl, ale kwota jest już znacznie niższa – tylko 48 870 dolarów.

– Najwyższą cenę transakcyjną w historii osiągnięto w październiku 2010 roku, kiedy to za domenę sex.com nabywca zapłacił 13 mln dolarów.

Źródło: Domeny.pl / DNPric.es

Fot.: Flickr/mcfarlandmo

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Budmat ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Budmat - ponad 30 lat międzynarodowego zasięgu

Innowacje techniczne w połączeniu z estetyką. Funkcjonalność w parze z designem. Czy takie założenia dla biznesu mają rację bytu? Nasz Klient, firma Budmat udowadnia, że taka mieszanka jest możliwa

Czytaj dalej >>
DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>
Jak stworzyć nazwę? Poradnik

Jak stworzyć nazwę i wyróżnić swoje usługi?

Nazwa, powinna być…no właśnie? Jaka powinna być nazwa produktu/usługi/witryny? Czy proces tworzenia nazwy jest trudny? Gdzie szukać inspiracji? Co jest trendy, a co passe? Pobierz poradnik.

Czytaj dalej >>