W DNPric.es, największej obecnie bazie danych dotyczącej transakcji na rynku domen znajduje się ponad 300 tysięcy rekordów dotyczących transakcji na łączną kwotę ponad miliarda dolarów. Ale na stronie można nie tylko przeglądać archiwalne dane, ale również zajrzeć do sekcji, w której znajdują się interesujące statystyki.


Baza DNPric.es

Oto, co można z nich wyłowić:

– Można zauważyć, że ogólna średnia cen domen przez ostatnie lata spadała, ale w tym roku ponownie zaczęła rosnąć.

– Najwyższą średnią cenę mają nazwy dwuznakowe, na drugim miejscu nazwy z pojedynczym znakiem, a pierwszą trójkę zamykają nazwy, składające się z pięciu znaków.

– Najdłuższa znana nazwa domeny to: xn?private-krankenversicherung-fr-selbstndige-6sd16h.de, a jej krótsza wersja to: private-krankenversicherung-für-selbständige.de.

– Najwyższa cena, jaką osiągnięto w domenie .pl to 189 930 dolarów za saturn.pl. Druga pod względem wysokości transakcji jest nazwa grydladzieci.pl, ale kwota jest już znacznie niższa – tylko 48 870 dolarów.

– Najwyższą cenę transakcyjną w historii osiągnięto w październiku 2010 roku, kiedy to za domenę sex.com nabywca zapłacił 13 mln dolarów.

Źródło: Domeny.pl / DNPric.es

Fot.: Flickr/mcfarlandmo

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Domena .eu. Europejskie standardy bezpieczeństwa.

Domena .eu - europejskie standardy bezpieczeństwa

Domena europejska to jedna z najchętniej rejestrowanych domen na świecie. Jak rozwijała się domena .eu i jakie priorytety w zakresie jej bezpiecznego użytkowania wprowadza EURid?

Czytaj dalej >>

Dr Irena Eris - sukces pisany pasją

Wiedza, determinacja, a przede wszystkim pasja to motywacja, która nakręca do działania. Maksyma, którą od lat wyznaje założycielka marki Dr Irena Eris, pozwoliła przekuć idee w sukces i stać się wiodącą marką kosmetyczną na mapie Europy.

Czytaj dalej >>
Gastop - od lokalnej firmy do międzynarodowej ekspansji.

Ile potrzeba domen, żeby podbić świat?

Zobacz historię sukcesu naszego Klienta. Firma GASTOP rozpoczęła swoją działalność w 1996 r., kiedy Internet w Polsce dopiero raczkował. Jak spółka wykorzystała nowe możliwości? Jak ważna jest współpraca z zaufanymi partnerami biznesowymi?

Czytaj dalej >>