Począwszy od 15 czerwca 2015 roku NASK wstrzymuje przyjmowanie Ofert rejestracji nazw domeny .pl przewidujących wykonywanie Obsługi Administracyjnej i Technicznej (dalej: Obsługa) bezpośrednio na rzecz abonenta oraz rozszerzanie przedmiotu istniejących umów o wykonywanie Obsługi bezpośrednio na rzecz abonenta.


Rejestracja .pl. Nowe zasady

Od tej daty osoby i podmioty chcące zarejestrować nazwę domeny .pl, będą mogły dokonać tego wyłącznie za pośrednictwem jednego z Partnerów umieszczonych na aktualnej liście Partnerów znajdującej się w witrynie internetowej NASK.

Powyższa decyzja stanowi kolejny krok rejestru domeny .pl w procesie gruntownych zmian w sposobie wykonywania Obsługi nazw domeny .pl, w którego efekcie nastąpi całkowite wycofanie się NASK z wykonywania bezpośredniej obsługi abonentów nazw domeny .pl. Docelowo NASK będzie wykonywał Obsługę wyłącznie na rzecz wskazanego przez abonenta domeny Partnera. Podjęte obecnie działania wynikają z realizacji kolejnego etapu deregulacji rynku nazw domen w Polsce zapoczątkowanej w grudniu 2002 roku, a mającej na celu między innymi zwiększenie dostępności usług. Zakończenie tych działań pozwoli NASK skoncentrować się na rozwoju, stabilności i bezpieczeństwie rejestru domeny krajowej .pl.

W ramach kolejnego etapu NASK opublikuje nowy Regulamin Nazw Domeny .pl, którego wejście w życie rozpocznie kilkunastomiesięczny proces zaprzestawania wykonywania Obsługi bezpośrednio na rzecz abonentów. Oznacza to, że abonenci nazw domeny .pl będą zobowiązani wybrać Partnera, na rzecz którego NASK będzie wykonywał Obsługę i który będzie reprezentował ich przed NASK. Dla bezpieczeństwa wszystkich abonentów, NASK będzie wykonywał Obsługę każdej takiej nazwy domeny .pl co najmniej do końca okresu rozliczeniowego rozpoczętego przed wejściem w życie nowego Regulaminu. Niezależnie, każdy abonent nazwy domeny .pl, na rzecz którego NASK wykonuje Obsługę zostanie pisemnie poinformowany o zmianach na co najmniej 3 miesiące przed końcem jej wykonywania. Oznacza to, że proces informowania abonentów będzie rozciągnięty w czasie i pierwsi abonenci otrzymają pisemną informację z NASK na co najmniej 3 miesiące przed wejściem w życie nowego Regulaminu, a ostatni najpóźniej 9 miesięcy po wejściu w życie nowego Regulaminu. Z powyższych względów prosimy abonentów nazw domeny .pl o cierpliwość i wyrozumiałość w okresie zmian.

Jednocześnie informujemy, iż Obsługa świadczona abonentom na podstawie umów zawartych przed 15 czerwca 2015 roku będzie realizowana przez NASK na niezmienionych zasadach, tj. zgodnie z obowiązującym Regulaminem Nazw Domeny .pl z dnia 18 grudnia 2006 roku, co najmniej do dnia wejścia w życie nowego Regulaminu Nazw Domeny .pl.

Pragniemy poinformować, iż powyższe zmiany nie dotyczą abonentów nazw domeny .gov.pl, obsługiwanych zgodnie z obowiązującym Regulaminem Nazw w Domenie .gov.pl z dnia 26 marca 2013 roku.

Źródło: NASK

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Jak sprawdzić czy domena trafiła na listę spamu?

Jak sprawdzić czy domena trafiła na listę spamu?

Budując i rozwijając swoją ofertę, zależy Ci aby domena była dostępna 24h, a kontakt z Klientami poprzez skrzynkę mailową skuteczny i szybki. Niekiedy zdarzyć się może, że domena znalazła się na liście spamu.

Czytaj dalej >>
Ciekawe transakcje na rynku domen

Ciekawe transakcje na rynku domen

Wydaje Ci się, że rejestracja domeny internetowej to tylko niezbędny element obecności online? Stawiasz stronę i potrzebujesz domeny. Otóż nie! O tym, że domena może być dobrym sposobem na biznes mówią wartości transakcji, które odnotowujemy na rynku domen. Zobacz najciekawsze.

Czytaj dalej >>
Itaka. Świadomie do celu

Itaka. Świadomie do celu

Itaka od 32 lat kreuje dla nas niezapomniane doświadczenia podróżnicze. Zaszczytny tytuł lidera wśród polskich biur podróży zobowiązuje do ciągłego poszerzania portfolio usług. Nie mniej ważna jest świadoma obecność w sieci i ciągłe podejmowanie działań wspierających bezpieczeństwo użytkowników.

Czytaj dalej >>