Huffington Post opublikował artykuł, w którym opisuje, jak ważny jest pasek adresu przeglądarki i nawigacja bezpośrednia. Nawigacja bezpośrednia, to po prostu wpisanie adresu żądanej strony wprost w pasek adresu, bez korzystania z wyszukiwarki.
Zgodnie z raportem Fairwinds bezpośrednia nawigacja to 38% ruchu w sieci.
Bardzo interesująca jest sytuacja na urządzeniach mobilnych, gdzie użytkownicy wyraźnie preferują pasek adresu. Na telefonach i tabletach jest on po prostu większy. Poniżej zestawienie według kategorii (studium Marketing Land) za 2012 rok:
Podróże:
Nawigacja bezpośrednia: 43%
Wyszukiwarki: 24%
Motoryzacja:
Nawigacja bezpośrednia: 46%
Wyszukiwarki: 37 %
Restauracje:
Nawigacja bezpośrednia: 44%
Wyszukiwarki: 33%
Można wnioskować, że rosnący udział urządzeń mobilnych w dostępie do internetu będzie pogłębiał ten trend, a to przełoży się na wartość krótkich domen.
Źródło: Domeny.pl/Huffington Post