Jako właścicielowi nowoczesnej firmy nie jest Ci obce pojęcie Search Engine Optimization. SEO to działania zmierzające do tego, aby strona internetowa pojawiała się w pierwszej dziesiątce na stronie wyników wyszukiwania na wybrane zapytania. Znajdowanie się na szczycie wyników wyszukiwania jest jednym z najłatwiejszych sposobów na umożliwienie klientom na znalezienie Twojej firmy.

Jednak mechanika SEO nie jest prosta. Im głębiej kopiesz, tym więcej złożoności tematu odkrywasz. Wiele lat temu nazwa domeny mogła mieć znaczący wpływ na ranking wyszukiwania Twojej witryny. Jednak Google nieustannie bada nawyki swoich użytkowników i rozwija swój algorytm, przez co utrudnia firmom z nadążaniem za zmianami.

Pojawiają się więc pytania…


Czy słowa kluczowe w domenie pomagają SEO?

Odpowiedź brzmi tak. Nazwy domen mają wpływ na SEO, jednakże nie jest on tak bezpośredni jak było kiedyś. Aby witryna się pięła musi zawierać wartościowe, nieustannie aktualizowane treści, tak aby informacje na niej były zawsze aktualne i mogła pozyskiwać wartościowe linki przychodzące (backlinks). Posiadanie domeny bogatej w słowa kluczowe jest jak zwieńczenie dobrej strony.

Na przykład witryny o domenach www.hello123-x.com i www.sneakers.store mogą pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania na te same słowa kluczowe, jeśli obie witryny są identyczne. Jednak ta druga zyska więcej zaufania i  więcej linków tematycznych na frazę „sneakers store”.

Aby uprościć tę koncepcję, oto trzy sposoby, jak nazwy domen wpływają na SEO strony:

1. Wybór odpowiedniego rozszerzenia domeny wspiera konwersję

Twoja domena to Twoja okazja na budowanie tożsamości i marki online. Posiadanie adresu internetowego, który jest krótki, przejrzysty i wyraźny, zwykle ma pozytywny wpływ na użytkowników i sprawia, że nazwa jest niezapominana. Chodzi o to, aby w pełni wykorzystać nawyki nawigacyjne ludzi.

Przykładowo, rozszerzenie Twojej domeny ma znaczący wpływ na to jak Twoja strona www będzie postrzegana. Niektóre końcówki mogą wydawać się spamowe, podczas gdy inne będą Cie wyróżniać.

W powyższym przykładzie, gdzie zestawiliśmy www.hello123-x.com i www.sneakers.store, pomimo że obydwie strony zawierają wartościowe treści, ta druga wydaje się bardziej wiarygodna ze względu na zastosowane rozszerzenie (.store czyli sklep). Nowe końcówki takie jak .STORE pomagają nadać charakter i wiarygodność nazwie domeny, dzięki sugestii co może kryć się na stronie www pod daną domeną. Nowe domeny pomagają budować zaufanie wśród użytkowników.


2. Wybór właściwej nazwy domeny może poprawić jej postrzeganie

Nazwy domen są ważne dla ludzi, a ludzie są ważni dla Google. Słowa kluczowe umieszczone przed kropką i po niej mają wpływ na postrzeganie przez użytkownika, ponieważ informują go, o czym jest strona. Strona internetowa korzystająca z .TECH może mieć coś wspólnego z technologią, podczas gdy .store najprawdopodobniej użyje portal e-commerce lub sklep internetowy. Adres www dostarcza informacji i budzi zaufanie, przez co zachęca użytkowników do kliknięcia, co z kolei pomaga w pozycjonowaniu. Im więcej kliknięć domena otrzymuje, tym większe szanse ma na zwiększenie tej liczby.

Na przykład spójrz na wyniki wyszukiwania dla „lorde merchandise”. Lorde to piosenkarka i autorka tekstów w Nowej Zelandii.

Mimo, że www.lorde.co.nz jest jej oficjalną stroną internetową, to podczas wyszukiwania „merchandise” www.lorder.store pokazał się jako najlepszy wynik, ponieważ jest bardziej odpowiedni dla tego zapytania.

3. Wybór właściwej domeny pomaga budować lepsze anchory

Anchor text (tekst zakotwiczenia) to wyróżnione słowa w tekście, na których opiera się link łączący z inną stroną. Teksty te można wykorzystywać do poprawy SEO. Gdy słowa wyróżnione w tekście zakotwiczenia są zgodne z adresem internetowym, do wyszukiwarek idzie pozytywny sygnał o autentyczności strony internetowej.

Im bardziej odpowiedni anchor text do strony, do której prowadzi link, tym lepiej dla SEO; tak jak w przykładzie „sneakers store”, który jest hiperłączem do strony internetowej www.sneakers.store.

<a href =”https://domeny.pl/”>Domeny</a>
<a> – tag otwierający kod anchor linku
href=”https://domeny.pl/ – link przekierowujący na domeny.pl
Domeny – anchor text
</a> – tag zamykający kod anchor linku


Jak wybrać najlepsze rozszerzenie domeny?

Rozszerzenie domeny jest doskonałą okazją dla marketingu Twojej firmy. Powodem, dla którego nazwa domeny jest postrzegana jako „tożsamość w internecie”, jest fakt, że każda z nich jest unikalna i oferuje możliwość wykazania się kreatywnością. Teraz, gdy wiesz, jak domeny mogą pomóc w pozycjonowaniu Twojej witryny i jej ogólnym brandingu, zastanówmy się, jak wybrać jedną z nich w zależności od typu firmy:

  • jeśli działasz w branży technologicznej lub IT dobrym wyborem będzie .TECH
  • jeśli prowadzisz handel detaliczny lub e-commerce, .STORE będzie odpowiednia
  • jeśli siedzisz w rozrywce lub podróżach .FUN będzie właściwym wyborem, który doda pikanterii Twojej nazwie domeny
  • jeśli jesteś dziennikarzem lub pracujesz dla prasy, wybierz .PRESS
  • gdy budujesz swoją markę osobistą (personal brand) spróbuj z .ONLINE, .SPACE lub .SITE

Nazwa domeny to pierwszy punkt kontaktu z Twoją witryną. Posiadanie dobrze zorganizowanej strony internetowej z krótką, trafną i dobrą domeną może pomóc w SEO i pomóc Twojej firmie dotrzeć do właściwych odbiorców.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Domeny

Jaka domena dla szkoły?

Jaka domena dla szkoły? Zobacz nasz przegląd

Zastanawiasz się jaka domena będzie optymalna dla szkoły? Pamiętaj, że adres, który zarejestrujesz powinien być krótki i łatwy do zapamiętania.. Zobacz rozszerzenia dla edukacji.

Czytaj dalej >>
Rynek domeny .pl [2Q2020]

Rynek domeny .pl [2Q2020]. Podsumowanie

NASK opublikował raport i podsumował drugi kwartał 2020 roku. Jak rozwijał się rynek domeny .pl? Co się zmieniło? Z jakich usług najczęściej korzystali abonenci i kim właściwie oni są? Zobaczcie krótkie podsumowanie raportu.

Czytaj dalej >>
Jaka domena dla firmy?

Jaka domena dla firmy? Zainspiruj się!

Stawiasz pierwsze kroki pod własną marką. Dopełniłeś wszelkich formalności i chcesz teraz opowiedzieć o tym światu? Budując stronę swojego produktu bądź usługi nie zapominaj o detalach. To na ich podstawie klient wypracowuje opinię na temat marki.

Czytaj dalej >>