Google jako światowy gigant infrastruktury Internetu dyktuje warunki w websferze. Nie powinno nikogo również zaskoczyć, że nie przestrzeganie ustalonych wytycznych związanych ze stroną www i treścią na niej może się skończyć źle dla właściciela. Google największy wpływ ma w Europie i właśnie tutaj jest najbardziej rozpoznawalną wyszukiwarką.

Czy Wielki Brat z racji monopolu na rynku IT w swoich działaniach kieruje się bezstronnością? Chyba nie, skoro Komisja Europejska rozpoczęła śledztwo wokół sprawy eliminowania przez Google konkurencji. Zastanawiąjąca jest także kwestia algorytmu wprowadzonego przez giganta w celu pozycjonowania stron. Czy aby na pewno można wierzyć w jego uczciwość?

Siła wyszukiwarki

85% userów, którzy szukają danej usługi czy produktu w sieci wykorzystuje do tego wyszukiwarkę Internetową. Pokazuje to moc z jaką wyszukiwarki napędzają sprzedaż w internecie, zwiększają grono klientów oraz pozwalają na dotarcie z ofertą do wybranych grup docelowych. Stąd też na rynku tak wiele firm zaczyna inwestować w pozycjonowanie swojej www w Internecie. Bycie w top 10 na wybrane hasła staje się najważniejszym celem dla ecommerce. Historia ProtonMaila pokazuje jak może łatwo zniknąć z siebie wykonując jeden mały błąd.

Debiut z rozmachem i wielki upadek

ProtonMail zadebiutował w 2014 roku kiedy to wszedł na rynek z usługą wysokiej jakości szyfrowania danych połączonej z wygodnym interfejsem oraz serwerem znajdującym się w Szwajcarii. Takim produktem zainteresowali się wszyscy, którzy mieli coś do ukrycia. Usługa była na tyle rozchwytywana, że w połowie 2015 roku rozpisywały się o niej największe media, a spirala reklamy nakręcała się sama.
Usługa im bardziej stawała się popularna tym bardziej ją rozbudowywano wprowadzając wersje mobilne i ułatwiając migracje użytkowników od innych dostawców, np. z Gmaila. I nagle całkiem niespodziewane coś się zmieniło. Usługa po prostu zniknęła z wyszukiwarki Google i tylko z niej. Wszystkie inne wyszukiwarki takie jak Yahoo, Bing itp. wyświetlały ProtonMail na drugiej czy nawet pierwszej stronie. Nikt nie znał powodu zniknięcia strony z tak popularnej wyszukiwarki. Pod kątem SEO www była prowadzona poprawnie i nie wykazywała żadnych powodów do jej blokowania.

Cud zesłany przez Google

Koncern próbował podjąć próby kontaktu z gigantem z Mountain View i oczekiwał wyjaśnienia dlaczego doszło do zablokowania strony w Google. Mimo wielu prób i stosowania różnych narzędzi kontaktu żadnej odpowiedzi nie uzyskał. Dopiero intensywna akcja na Twitterze i włączenie w akcję wiralową wielu znanych kont, spowodowało odzew byłego szefa zespołu zwalczającego spam w Google, który obiecał zainterweniować w tej sprawie. Dziwnym zbiegiem okoliczności w ciągu kilku dni strona powróciła do Google i teraz wpisując ,,secure email? ProtonMail pojawia się na najwyższych pozycjach.

Właściciel poszkodowanej strony szacuje, że zablokowanie wyświetlania strony w wyszukiwarce spowodowało straty około 25% z całego przychodu firmy, co lekko można przeliczyć na setki tysięcy franków. W tym miejscu śmiało można przytoczyć bardzo popularny slogan: nie ma Cię w Googlach nie istniejesz?. Dlatego wszystkim tym, którzy chcą wygrać w sieci i zdobywać coraz więcej klientów polecamy zainwestować w usługę profesjonalnego pozycjonowania strony, która może się okazać kluczowa w realizacji wyników firmy.

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii SEO

Podkręć swój marketing dzięki podcastom

Podkręć swój marketing dzięki podcastom

Zastanawiasz się nad tworzeniem podcastów dla swojej firmy? Podcasty są potężnym narzędziem dla każdego rodzaju biznesu, pozwalającym usłyszeć Twój głos (dosłownie) na przepełnionym rynku. Chociaż wciąż są stosunkowo nowe...

Czytaj dalej >>
ICANN odpowiada Google'owi: NIE

Jak uruchomić Google Analytics i Google Search Console na WordPressie

Jeśli chcesz prowadzić profesjonalny marketing w Internecie, pozycjonowanie strony, jej reklamę, analityka jest koniecznością. Co najlepsze najpopularniejsze narzędzia są bezpłatne ...

Czytaj dalej >>
Zmierz szybkość swojej strony. Narzędzia i zasady

Zmierz szybkość swojej strony. Narzędzia i zasady

Szybkość strony www, czyli czas potrzebny na jej załadowanie się, to kluczowy element odbioru Twojej strony - zarówno przez roboty indeksujące (SEO), jak i ludzi (UX). To właśnie dlatego prędkość strony jest tak ważna

Czytaj dalej >>