Parlament Europejski właśnie przegłosował prawo, które ma zapobiegać naruszaniu neutralności Internetu w Europie. Legislacja nakazuje równe traktowanie całego ruchu w Internecie bez jakiejkolwiek dyskryminacji, restrykcji lub ingerencji, niezależnie do nadawcy, odbiorcy, rodzaju, treści, urządzenia lub usługi.

Oznacza to, że na obszarze UE dostawcy usług internetowych nie będą mogli faworyzować żadnego serwisu, co teoretycznie gwarantuje, że użytkownicy będą mieli dostęp do wszystkich stron z maksymalną możliwą prędkością.


Neutralność sieci

Mimo, że w praktyce istnieje wiele czynników, które mogą spowolnić dostęp do poszczególnych stron, prawo dotyczące neutralności Internetu powstrzymuje dostawców usług internetowych od zostania jednym z nich. Jedynym odstępstwem od tej reguły może być spowolnienie ruchu w celu rozładowania obciążenia, ale w tym przypadku również trzeba będzie uważać na to, aby nikogo w ten sposób nie dyskryminować.

Kwestia neutralności sieci była przedmiotem burzliwych negocjacji ustawodawców i przedstawicieli branży. Ostateczne poprawki zabraniają dostawcom usług internetowych stwierdzenie, że jakaś strona jest serwisem specjalistycznym. Ważność tej poprawki jest nie do przecenienia: w USA Netflix zgodził się zapłacić Comcastowi znaczną kwotę za bezpośredni dostęp do klientów, aby zapewnić dobrą jakość usług. W UE żaden dostawca nie będzie mógł tak, jak Comcast zdecydować, że dana strona w jakiś sposób różni się od innych.

Źródło: Domeny.pl / The Verge
Fot.: Flickr/Nicolas Raymond

Jak podobał Ci się ten artykuł?
0 Liczba ocen: 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poznaj najnowsze wpisy w kategorii Bezpieczeństwo

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

DMARC - czyli jak zwiększyć bezpieczeństwo korespondencji mailowej

Codziennie wysyłamy globalnie setki tysięcy maili. Korespondencja mailowa zrewolucjonizowała komunikację. Bezpieczeństwo, słowo klucz nabiera szczególnego znaczenia. Poznaj rekord DMARC.

Czytaj dalej >>
Certyfikat VMC

Logo Twojej firmy w poczcie e-mail. Poznaj certyfikat VMC

VMC jest rodzajem certyfikatu cyfrowego, który potwierdza autentyczność Twojego logotypu w wiadomości. Oznacza to, że wysyłając e-mail, w skrzynce odbiorczej, adresat zamiast Twoich inicjałów, może zobaczyć logotyp Twojej marki.

Czytaj dalej >>
@Poczta Kwiatowa. Case study

®Poczta Kwiatowa, czyli jak bezpiecznie dostarczyć przesyłkę na drugi koniec świata?

Imieniny, urodziny? A może wyjątkowa rocznica? Lub po prostu, chęć powiedzenia “Dobrze, że jesteś”. Nie ważne czy jesteś blisko, czy daleko. ®Poczta Kwiatowa to rozwiązanie, które jest zawsze na czas.

Czytaj dalej >>